معرفی انار و خواص درمانی آن (بخش دوم)

مصرف انار فوق العاده برای سلامتی موثر است و فواید بسیاری برای سلامت پوست و مو، جلوگیری از کم خونی، بهبود سلامت قلب و درمان بیماری ها دارد. علاوه برا آن روغن دانه انار و آب انار دارای خاصیت فراوان می باشد . با ما همراه باشید .
چهارشنبه، 23 آبان 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
معرفی انار و خواص درمانی آن (بخش دوم)
آب انار ضد سرما خوردگی است و به عنوان مفرح مصرف می شود و تقویت کننده قلب است.
 
چکیده : مصرف انار فوق العاده برای سلامتی موثر است و فواید بسیاری برای سلامت پوست و مو، جلوگیری از کم خونی، بهبود سلامت قلب و درمان بیماری ها دارد. علاوه برا آن روغن دانه انار و آب انار دارای خاصیت فراوان می باشد . با ما همراه باشید .

تعداد کلمات 1380 / تخمین زمان مطالعه 7 دقیقه

معرفی انار و خواص درمانی آن (بخش دوم)
خواص روغن دانه انار

روغن دانه انار از پوست  محافظت می کند  اثرات مخرب نور خورشید را از بین می برد.آنتی اکسیدان های این میوه از پوست مراقبت می کند. روغن دانه انار حاوی مقادیر زیادی از اسید ellagic، که نوعی آنتی اکسیدان است که از سرطان پوست پیشگیری می کند. روغن دانه انار پوست های خشک را درمان می کند روغن ساخته شده از دانه انار پوست خشک  را درمان می کند، به راحتی در پوست نفوذ کرده، دارای خواص ضد التهابی و تسکین دهنده است، و به خاطر حفاظت از آنتی اکسیدان، اسید punicic  و امگا ۵ اسیدهای چرب به سرعت، پوست خشک و ترک دیده را مرطوب می کند. 
روغن دانه انار (Pomegranate seed oil) ممانعت کننده قوی آنزیم های ایجاد کننده آماس و دارای مقادیر فراوانی از یک اسید چرب یگانه به نام Punicic acid می باشد. که در روغن دانه انار منحصر به فرد است. برای کنترل خشکی موهای فر، روغن  دانه انار را امتحان کنید.  یک ساعت قبل از شستشو به مو ها بزنید همچنین اگر می خواهید موهای تان فر نشود فقط یک قطره از روغن دانه انار بین دست های خود ریخته وبه موها بزنید هم درخشان میی شود و هم فر نمی شود .
 

خواص آب انار

آب انار سلول های سرطانی را  از بین می برد آب انار در درمان برخی از انواع سرطان موثر است. مواد تشکیل دهنده طبیعی در آب انار و عصاره آن می تواند سلول های سرطانی را از بین ببرد، به ویژه در مورد سرطان پروستات بسیار مفید است. آب انار  به کنترل دیابت کمک می کند اگرچه این  میوه حاوی مقدار زیادی قند طبیعی است، همچنین خواص سبزیجات-خواص میوه ها سبزیجات و سلامت – بسیار خوبی از فیبر غذایی است که می تواند به  کنترل قند خون در بیماران مبتلا به دیابت کمک کند .آب انار از پیری پیشگیری می کند؛ یکی از مهم  ترین خواص درمانی آب انار است که می تواند پوست  را تقویت کرده و آن را به تاخیر بیاندازد خطوط و چین و چروک را کاهش دهد. این میوه طول عمر اسلول ها ی بدن را که  برای تولید کلاژن و الاستین ضروری هستند زیادتر می کند،  این دو ماده فوق العاده برای جوان کردن پوست مفیدند .

آب انار تخمیر نشده و خاصیت آنتی اکسیدانی بیشتری نسبت به انگور دارد. البته دانشمندان خاطر نشان کرده اند که اثرات درمانی آب انار یا روغن دانه آن تنها از مصرف مرتب آنها در زمان طولانی به دست میاید. آب انار دارای قند تانن و ماده مفید دیگری به نام مانتین است که برای کبد خوب می باشد و موجب تصفیه کبد می گردد. انار به دلیل داشتن مقادیر زیادی ویتامین A در رشد اطفال بسیار تاثیرگذار بوده و ویتامین B موجود در انار اعصاب را تقویت می کند. همچنین به علت دارا بودن مقادیری از ویتامین B-6 ضد استفراغ می باشد.
مصرف آب انار یا عصاره آن برای خانم های باردار بسیار توصیه شده زیرا علاوه بر رفع ویار به دلیل غنای بالای این میوه از نظر ویتامین ها، موجب رشد مناسب جنین می شود. آب انار همچنین در درمان اسهال نیز موثر است. نوع جنگلی و خودروی آن که به ناردان معروف است کاربرد زیادی در درمان اسهال دارد. جوشانده انار در درمان زخم و ورم معده بسیار مؤثر است. همچنین آب انار شیرین برای درمان یرقان تجویز می شود. نگاه داشتن آب انار ترش در دهان باعث از بین رفتن جوش های دهانی و برفک می شود.

آب انار شیرین صفرا بر بوده و معده و کبد را تقویت می کند و در درمان تب های صفراوی و امراض جلدی مؤثر است و برای همین آب انار شیرین یا ترش را با پیه و شکر به هم می مالند و معجعونی تهیه می شود که ۵ تا ۱۰ سیر آن برای مداوای امراض فوق بسیار مفید است. آب انار، خاصه انار شیرین بدن را فربه و غذا را جوهر کشی نموده و به سبب رسیدن جوهر اغذیه به بدن شده و جرب و حکه (خارش بدن و مقعد و فرج) را رفع می کند. آب انار باز کننده بول و مسامات پوست و جلادهنده رخسار و ملین طبع می باشد. خوردن آب انار تشنگی، استسقا و ورم معده و بدی و در هم ریختگی مزاج را علاج می کند. آب انار به علت داشتن پتاسیم و منیزیوم و دفع سموم و تعادل مایعات بدن به خصوص خون نقش مهم ایفا می کند. 
آب انار ضد سرما خوردگی است و به عنوان مفرح مصرف می شود و تقویت کننده قلب است. همچنین آب انار اشتها آور و بهتر است قبل از غذا مصرف شود. مصرف انار در معالجه راشیتیسم(نرمی استخوان) و کم خونی و ضعف اعصاب مؤثر است و به بدن نیرو می بخشد. مصرف انار شیرین برای معالجه ضعف و لاغری شدید بسیار مفید است. خوردن آب انار از ابتلاء به بیماری قند جلوگیری می کند. مضمه آب پخته انار موجب تقویت لثه می شود. مخلوط آب انار و شکر و نشاسته و صمغ عربی و روغن بادام ، باز کننده ادرار و تقویت کننده کلیه و مثانه و معالج سینه سرفه و آزار آن می باشد، مخلوط فوق را باید جوشاند و نیم گرم بخورند.
آب انار ترش و شیرین حرارت معده و غلیان و فشار خون را فرو می نشاند و همچنین اثر مستی را برطرف و مضرات دخانیات را خنثی می کند. رب انار بهترین چاشنی غذاهای اصیل ایرانی از قبیل فسنجان می باشد. کنستانتره انار از آب انار قوی تر و بهتر است و غم و اندوه را برطرف می کند. آب انار برطرف کننده تشنگی شدید و رفع کننده التهاب افراد تب دار می باشد.

آب انار می تواند تعداد اسپرم  مرد را افزایش دهد یکی دیگر از مزایای  آب انار  افزایش تعداد اسپرم مردان است اگر می خواهید بچه دار شوید، آقایان باید روزانه یک لیوان آب اناربنوشند. در مطالعات، نوشیدن منظم آب انار به طور قابل توجهی تعداد اسپرم در مردان را افزایش می دهد. جوش و درمان آکنه علت اساسی جوش و آکنه می تواند به مشکل  سیستم گوارش مربوط شود. نوشیدن آب انارآکنه  را بهبود می بخشد انار خواص خوبی از ویتامین C است. آب  اناربهتر از چای سبز، پوست را مرطوب می کند. نوشیدن آب  انارو یا استفاده از روغن دانه  انار به پوست رطوبت  داده  و خشکی و زبری پوست را از بین می برد. خواص درمانی آب انار بسیار متعدد هستند برای جلوگیری از اسهال، درمان تهوع و استفراغ، و زخم معده کمک می کند. این می تواند در واقع بسیاری ازمشکلات معده استفاده شود. با گذشت زمان، شریان ها  می تواند تبدیل به  پلاک مضر شده به  مشکلات قلبی و سکته منجر شود.
انار دارای مواد تشکیل دهنده  ای است که می تواند در برابر ساخت  این پلاک و کاهش اثرات آن  بر روی شریان ها جلوگیری کند. نوشیدن  روزانه آب انار  حتی می تواند در پیشگیری و درمان ریزش مو مفید باشد. اسید punicic در انار برای تقویت مو کمک کرده و باعث ضخیم و سالم شدن مو می شود. همچنین می تواند افزایش  خون در پوست سر را افزایش داده، که در آن فولیکول های مو را بهبود می بخشد و باعث رشد بهتر مو می شود. افرادی که در هفته ۲ لیوان یا بیشتر آب انار می نوشند احتمال پیشرفت و بروز آلزایمر در آن ها نسبت به افرادی که در هفته نصف لیوان آب انار مصرف می کنند۷۶ درصد کمتر است.
 

خواص پرده های انار

مصرف انار به صورت دانه شده و همراه با شکر اصلا توصیه نمی شود و انار را باید با پرده های سفید اطراف دانه ها مصرف کرد زیرا این لایه حاوی مقادیر قابل توجهی فیبر نامحلول است که این فیبر نامحلول به حرکات دستگاه گوارش، رفع مشکلات دستگاه گوارش، جلوگیری از یبوست وکاهش اضافه وزن و کنترل اشتهای کاذب کمک می کند.
 
ادامه دارد ...

منبع : www.amazing.ir

بیشتر بخوانید :
معرفی انار و خواص درمانی آن (بخش اول)
خواص انار از دیدگاه طب سنتی
انار در طب سنتی
نسخه های شفا بخش انار
معجزه های انار بهشتی
خواص انار
انار؛ غذا یا دارو



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.