آنچه از فواید انار برای سلامتی باید بدانید (بخش سوم)

دانه‌های انار سبب کاهش استرس اکسیداتیو و التهاب می‌شوند و درنتیجه به مبارزه با بیماری کبد چرب کمک می‌کنند. ثابت شده‌است که مصرف منظم انار برای جلوگیری از بیماری کبد چرب غیر الکلی بسیار تاثیرگذار است. همچنین ثابت شده‌است که این میوه برای محافظت از کبد در برابر بیماری زردی نیز موثر است. در این مطلب به فواید انار برای سلامتی خواهیم پرداخت.
سه‌شنبه، 21 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آنچه از فواید انار برای سلامتی باید بدانید (بخش سوم)
نوشیدن آب انار یا استفاده از روغن انار روی رطوبت پوست را حفظ می‌کند و هر گونه خشکی و زبری پوست را از بین می‌برد.
​​​​

آنچه از فواید انار برای سلامتی باید بدانید

1. جای زخم را از بین می‌برد
مصرف انار به بازسازی سلول‌ها در لایه‌های درم و اپیدرم پوست کمک می‌کند. این میوه قادر است روند بهبود را سرعت ببخشد. حتی روغن انار دارای مواد مغذی فراوانی برای پوست است که برای تقویت و بازسازی اپیدرم مفید هستند.
 
2. سبب درخشان شدن پوست می‌شود
پودر پاپایای سبز، عصاره‌ی هسته‌ی انگور، و روغن هسته‌ی انگور را هر کدام به اندازه‌ی ۱ قاشق چایخوری آماده کنید. آنها را با ۲ قاشق چایخوری آب انار مخلوط کنید و سپس ترکیب حاصل را روی صورت استعمال کنید. اجازه بدهید ترکیب به مدت یک ساعت روی پوست‌تان بماند و سپس آن را با آب ولرم شستشو دهید.
یا می‌توانید صورت‌تان را تمیز کنید و سپس آب انار را با استفاده از یک توپ پنبه‌ای به طور مستقیم روی صورت بمالید.
 
3. لکه‌های تیره‌ی پوست را برطرف می‌کند
خیلی ساده، هر روز انار بخورید یا آب انار بگیرید و به طور روزانه آن را بنوشید یا، آب انار را روی صورت‌تان استعمال کنید. اجازه دهید به مدت حدود ۱۰ دقیقه روی صورت‌تان بماند و بعد آن را با آب ولرم بشویید. این روش را به مدت چند ماه تکرار کنید.
 
4. بافت پوست را بهبود می‌دهد
انار به افزایش عمر فیبروبلاست‌ها که مسئول تولید کلاژن و الاستین برای جلوگیری از چروک و سفت کردن پوست هستند، کمک می‌کند. هنگامی ‌که فیبرهای الاستین و کلاژن تجزیه می‌شوند، پوست شل می‌شود و در نتیجه چین و چروک روی پوست پدیدار می‌شود. انار برای پوست شما بسیار مفید است. خوردن یک لیوان از آب این میوه کمک می‌کند که پوستی زیبا و بدون نقص داشته باشید.
 
5. از سرطان پوست جلوگیری می‌کند
آنتوسیانین‌ها و تانن‌های قابل هیدرولیز موجود در انار دارای خواص ضد تومور قوی و خواص آنتی‌اکسیدانی هستند. هنگامی ‌که آب انار به طور مستقیم روی پوست استعمال می‌شود، آنتی‌اکسیدان پلی‌فنولی به نام اسید الاجیک موجود در این میوه توسعه‌ی سرطان پوست را مهار می‌کنند.
 
6. پوست را هیدراته نگه می‌دارد
هنگامی ‌که پای هیدراته نگه داشتن پوست به میان می‌آید، آب انار یکی از گزینه‌های عالی است. نوشیدن آب انار یا استفاده از روغن انار روی رطوبت پوست را حفظ می‌کند و هر گونه خشکی و زبری پوست را از بین می‌برد.
 
7. از ریزش مو جلوگیری می‌کند
مصرف آب انار معمولا به تقویت فولیکول‌های مو کمک می‌کند و به این ترتیب مانع از ریزش مو می‌شود. این تاثیر همچنین سبب می‌شود که موها ظاهری درخشان و سالم داشته باشند.
 
8. وز موها را از بین می‌برد
برای درمان موهای خشک و وز، به آرامی روغن انار گرم را روی مو بمالید و قبل از شامپو کردن مو، اجازه بدهید روغن به مدت حدود ۶۰ دقیقه بماند. این روغن وز موها از بین می‌برد و موهای شما را مرطوب می‌کند. روش دیگر این است که می‌توانید چند قطره روغن انار را در دستان‌تان گرم کنید. سپس، آن را به طور مساوی روی موهای‌تان پخش کنید. این کار به شما کمک می‌کند که وز موها را از بین ببرید و بر درخشش موهای‌تان نیز بیفزایید.
 
9. برای زنان باردار مفیدی است
مطابق با مطالعات انجام‌شده، مصرف انار در طول دوران بارداری می‌تواند خطر آسیب دیدن جفت را کاهش دهد. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این میوه از آسیب دیدن جفت توسط رادیکال‌های آزاد جلوگیری می‌کنند. و با توجه به این‌که انار به میزان زیادی فولات دارد، می‌تواند وضعیت سلامتی شما را در طول بارداری بهبود دهد و از بروز نقص در هنگام تولد جلوگیری کند. دانه‌های انار همچنین می‌توانند آسیب مغزی را در نوزادان کاهش دهند. اما حتما در رابطه با این موضوع با پزشک‌تان صحبت کنید، چرا که ثابت شده‌است عصاره‌ی انار باعث ایجاد انقباضات رحمی در زنان باردار می‌شود. خوردن این میوه می‌تواند بهترین شیوه برای به دست آوردن فواید آن باشد.

دادن انار به زنان حامله با می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا نوزادانی سالم به دنیا بیاورند. البته مصرف این میوه در اواخر سه ماهه‌ی اول بارداری ریسک بالایی دارد. انار برای مادران جدید نیز فوایدی دارد – بر اساس برخی منابع، این میوه قادر است تولید شیر مادر را افزایش دهد. انار همچنین به عنوان یک تصفیه‌کننده‌ی عالی خون عمل می‌کند. گرچه شواهد محدودی وجود دارد، اما انار همچنین ممکن است ناباروری را در زنان درمان کند.
 
10. سلامت زنان را در دوره‌ی قاعدگی بهبود می‌دهد
مطالعات مقدماتی تأیید کرده‌اند که انار می‌تواند به درمان مکشل نامنظم بودن قاعدگی کمک کند. این میوه همچنین می‌تواند انقباضات رحم را تحریک کند و به نحوی سلامت رحم زنان را بهبود دهد. اما برای تأیید این نظریه مطالعات بیش‌تری مورد نیاز است و از آن‌جایی که انار غنی از فیبر است، می‌تواند به درمان عفونت قارچی نیز کمک کند. این میوه قارچ‌های مسئول بروز عفونت را از بین می‌برد و رشد باکتری‌های مفید را افزایش می‌دهد. دوره‌های نامنظم قاعدگی نیز ممکن است ناشی از کم‌خونی باشد که در این صورت از آن‌جایی که انار غنی از آهن است، می‌تواند این مشکل را نیز درمان کنند.
 
11. می‌تواند از بروز بیماری کبد چرب جلوگیری کند
دانه‌های انار سبب کاهش استرس اکسیداتیو و التهاب می‌شوند و درنتیجه به مبارزه با بیماری کبد چرب کمک می‌کنند. ثابت شده‌است که مصرف منظم انار برای جلوگیری از بیماری کبد چرب غیر الکلی بسیار تاثیرگذار است. همچنین ثابت شده‌است که این میوه برای محافظت از کبد در برابر بیماری زردی نیز موثر است.
 
12. سطح قند خون را حفظ می‌کند
اگر چه آب انار از فروکتوز تشکیل شده‌است، اما مانند سایر میوه‌ها سطح قند خون شما را افزایش نمی‌دهد. بر طبق برخی مطالعات، میزان قند خون افراد مبتلا به دیابت که به مدت دو هفته آب انار مصرف کرده بودند، به میزان قابل‌توجهی افزایش نمی‌یابد.
 
13. انگل را از بین می‌برد
چند تکه پوست درخت انار یا برگ آن را به یک فنجان آب تمیز اضافه کنید. سپس، آن‌ها را بجوشانید. وقتی به جوش رسید شعله را پایین بکشید و صبر کنید تا نصف آب اولیه باقی بماند. اجازه بدهید ترکیب خنک شود و سپس آن را سه بار در روز، با فاصله‌ی دو ساعت، مصرف کنید. حالا، چند میوه‌ی مسهل مانند موز یا آووکادو بخورید تا حرکات روده‌تان را آسان‌تر کنید. به مدت چند روز این روش درمانی را دنبال کنید.

توجه: هنگام استفاده از این دارو برای کودکان کم سن و سال، دوز را به ۱/۳ کاهش دهید.
 

خواص پوست انار

1. پوست انار منبع فوق‌العاده‌ای از آنتی‌اکسیدان‌ها است
در مورد عملکرد آنتی‌اکسیدان‌ها در بدن چه اطلاعاتی دارید؟ آنتی‌اکسیدان‌ها تنها راه‌حل قوی برای مبارزه با رادیکال‌های آزاد هستند که به عنوان ریشه‌ی سرطان یا تومور به خوبی شناخته شده‌اند. آنتی‌اکسیدان‌ها برای تقویت سیستم ایمنی بدن و جهت محافظت از بدن در برابر عفونت‌های ویروسی بسیار مفید و موثر هستند.
 
2. برای سلامت مغز مفید است
مطالعات اخیر همچنین نشان داده‌اند که پوست انار ممکن است یک غذای بالقوه برای مغز باشد، زیرا حاوی ترکیبات ارگانیک خاص است که با محافظت از عصب‌ها سلامت مغز را بهبود می‌دهد.
 
3. در برابر عفونت‌ها از بدن محافظت می‌کند
واقعیت این است که پوست پوست انار حاوی عوامل ضد میکروبی فوق‌العاده قدرتمندی است؛ این ویژگی پوست انار به لحاظ علمی اثبات شده‌است.
 
4. دارای خواص ضد سرطان است
مزایای انار برای سرطان چیزی نیست که کسی بتواند نسبت به آن شک و تردید داشته باشد. خواص آنتی‌اکسیدانی موجود در پوست انار دلیل دیگری است مبنی بر این‌که عصاره‌ی آن ممکن است برای مبارزه با سرطان مناسب باشد.
 
5. عوامل ضدباکتری و ضد قارچی دارد
همانطور که در برخی موارد قبلی ذکر شد، استفاده از پوست انار موثرترین راه برای مبارزه با عفونت ویروسی است. به این دلیل ساده که این ماده حاوی عوامل ضد باکتری و ضد قارچی فوق‌العاده قدرتمندی است.
 
۶. ممکن است به کاهش نشانه‌های مشکلات تنفسی کمک کند
آیا ریشه‌ی بروز مشکلات تنفسی را می‌دانید؟ خوب، پوست انار حاوی خواص ضد میکروبی فوق‌العاده قوی است که می‌توانند باعث کاهش علائم مشکلات و بیماری‌های تنفسی شوند.
 
7. می‌تواند به عنوان دئودورانت بدن عمل کند
شما باید بدن خود را به طور منظم سم‌زدایی کنید. اگر چه محصولات زیادی برای سم‌زدایی بدن وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید، اما پوست انار طبیعی‌ترین راه برای خارج کردن سموم و مواد زائد از بدن است. محتوای آنتی‌اکسیدانی این ماده به شما کمک می‌کند تا تمام سموم را از متابولیسم‌تان حذف کنید.
 
8. از شوره‌ی سر جلوگیری می‌کند
اکثر مردم فراموش می‌کنند که شوره‌ی سر چیزی بیش از یک مشکل روی موها است. شوره‌ی سر در پوست کف سر ظاهر می‌شود و پوست سر هم به هر حال بخشی از پوست شما است که باید سالم بماند. خیلی ساده پوست انار را همراه با شامپو روی موها و کف سرتان استعمال کنید تا علل بروز شوره‌ی سر برطرف شود.
 
9. منبع عالی ویتامین C است
پوست این میوه هم درست مانند گوشت آن، منبع عالی ویتامین C محسوب می‌شود. فقط با افزودن پودر پوست انار به مواد غذایی مختلف می‌توانید از تمام مزایای ویتامین C موجود در آن استفاده کنید.
 
منبع: تحریریه سایت کسب و کار بازده – سارا فیضی و کامروا ابراهیمی


سبک زندگی مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.