خواص پسته برای سلامتی (بخش دوم)

پسته یکی از غنی ترین مغزهای خوراکی است که دارای خواص شگفت انگیزی است. کمک به جذب آهن،کمک به رشد و عملکرد مغز، افزایش سطح انرژی و افزایش سلامت چشم برخی از خواص پسته برای سلامتی می باشد. با ما همراه باشید.
چهارشنبه، 2 مرداد 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
خواص پسته برای سلامتی (بخش دوم)
پسته تازه حاوی لوتئین است که ماده‌ای مهم در افزایش سلامت چشم‌ها – به ویژه در سنین پیری – محسوب می‌شود.
 

خواص پسته برای سلامتی 


1. فیبر رژیمی
پسته تازه منبعی سرشار از فیبر رژیمی است و یک وعده آن – حدوود ۳۰ گرم پسته –۳ گرم فیبر دارد. این مقدار فیبر برای بهبود عملکرد دستگاه گوارش و همچنین بهبود فشار خون کافی است. بسیاری از ما فیبر کافی را  از رژیم غذایی خود دریافت نمی‌کنیم بنابراین گنجاندن پسته در رژیم غذایی، ایده خوبی است.

2. کمک به جذب آهن
پسته تازه مقدار زیادی مس دارد که جذب آهن از مواد غذایی را افزایش می‌دهد. این مسئله برای زنان که با کاهش ماهانه آهن روبه رو هستند، اهمیت ویژه‌ای دارد. این خاصت برای هر کسی که به کم‌خونی مبتلاست، مفید است.
آهن، خواص بسیاری دارد از جمله این‌که باعث گردش خون طبیعی و سالم شده و اکسیژن و مواد مغذی بیشتری را به مغز می‌رساند. زمانی که می‌خواهید مواد مغذی بیشتری دریافت کنید فقط به این مسئله فکر نکنید که چه‌ مقدار از این ماده را می‌توانید به طور مستقیم مصرف کنید بلکه به این فکر کنید که بدن شما قادر به استفاده چه‌ مقدار از این ماده است : این ماده چگونه جذب می‌شود.

3. افزایش سلامت چشم
پسته تازه حاوی لوتئین است که ماده‌ای مهم در افزایش سلامت چشم‌ها – به ویژه در سنین پیری – محسوب می‌شود. لوتئین ماده‌ای مغذی است که می‌تواند از بروز تباهی لکه زرد جلوگیری کرده و فرآیند آن را کند کند و به نظر می‌رسد این کار را با فراهم کردن رنگدانه بیشتر برای چشم و از طریق برگرداندن نور آفتاب و جلوگیری از آسیب شبکیه انجام می‌دهد. به همین دلیل است که مصرف مکمل لوتئین را به افراد مسن که مشکل تحلیل بینایی دارند، توصیه می‌کنند. می‌توانید لوتئین مورد نیاز خود را از پسته تازه دریافت کرده و از همان ابتدا جلوی بروز این مشکلات را بگیرید.

4. کمک به رشد و عملکرد مغز
مسئله جالب‌تر این است که لوتئین به افزایش عملکرد مغز نیز کمک می‌کند. مطالعات انجام شده دریافتند که کودکانی که در دوران رشد خود لوتئین بیشتری دریافت کردند، سریع‌تر به دوره‌های مهم فرآیند رشد می‌رسند. به عبارت دیگر، اشیاء را سریع‌تر با نگاه دنبال می‌کنند، در هنگام صحبت کردن تماس چشمی برقرار می‌کنند و در امتحان‌های مدرسه عملکرد بهتری دارند.

بزرگسالان نیز با دریافت لوتئین بیشتر، عملکرد ذهنی بهتری خواهند داشت. لوتئین، تمرکز، توجه، حافظه و دیگر معیارهای هوش را بهبود می‌بخشد. این مسئله کاملا اثبات نشده است اما با در نظر گرفتن چشم‌ها به عنوان تنها بخش خارجی مغز، معقول به نظر می‌رسد! لوتئین در بهبود انعطاف‌پذیری مغز – توانایی مغز در پذیرش و تغییر شکل در برابر یادگیری – نقش دارد. انعطاف‌پذیری مغز با افزایش مصرف منیزیم بهبود می‌یابد. حدس بزنید چه چیز دیگری در پسته تازه وجود دارد؟ بله حدستان درست است، منیزیم!

5. افزایش سطح انرژی
یکی دیگر از خواص پسته تازه، توانایی آن در افزایش سطح انرژی است. این نتیجه یکی از یافته‌های مطالعات انجام شده بر موش‌ها بود که به آن‌ها لوتئین داده شد و آن‌ها را با یک چرخ در قفس گذاشتند. موش‌هایی که لوتئین بیشتر دریافت کردند، مسیرهای طولانی‌تری را – بدون محرک برای انجام این کار –روی چرخ دویدند. این موش‌ها با سرعت بیشتری چربی سوزاندند و در نتیجه کاهش وزن داشتند. این باعث شد که برخی از نویسندگان، لوتئین را «ماده مغذی مربی شخصی» بنامند.

چیزی که در این‌جا به چشم می‌آید این است که پسته می‌تواند عملکرد میتوکندری را افزایش  دهد. میتوکندری، عناصر کوچکی هستند که درون سلول‌ها شناورند و بدن از آن‌ها برای تولید انرژی از گلوکز استفاده می‌کند. میتوکندری نقش مهمی را در بدن ایفا کرده و کمک می‌کند وزن بیشتری از دست بدهید و صبح‌ها انرژی بیشتری داشته باشید. آیا می‌دانستید محققان، تعداد و عملکرد میتوکندری را دلیل انرژی زیاد کودکان می‌دانند؟

6. مبارزه با دیابت
به نظر می‌رسد که پسته تازه برای کنترل علائم دیابت مفید است. افراد مبتلا به دیابت معمولا قند را از پیوندهای پروتئینی نامناسب دریافت می‌کنند که آن را غیر قابل استفاده می‌کند. این فرآیند را گلیکاسیون می‌نامند. بسیاری از مواد مغذی موجود در پسته تازه به مهار این فرآیند و در نتیجه کنترل علائم دیابت کمک می‌کنند. ترکیب  این خاصیت با دیگر مکانیزم‌های افزایش انرژی ، پسته را به بهترین گزینه برای افرادی که به دنبال کاهش وزن و انرژی زیاد هستند تبدیل می‌کند.

ادامه دارد...

منبع: سایت تحریریه سایت کسب و کار بازده


سبک زندگی مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.