چگونه تماس چشمی برقرار کنیم ؟

برقراری ارتباط یا تماس چشمی یک مهارت کاربردی و مهم برای تمامی کسانی است که ارتباط های اجتماعی و تعاملی، برایشان مهم است. با افزایش توانایی و مهارت خود در برقراری ارتباط چشمی می توانید در سریع ترین و کوتاه ترین روش ممکن حرف های نا گفته زیادی را متوجه شوید .
جمعه، 23 آذر 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چگونه تماس چشمی برقرار کنیم ؟
یک تماس چشمی استراتژیک، قدرت این را دارد که فکر طرف مقابل تان را در مورد شما عوض کند.
 
چکیده : برقراری ارتباط یا تماس چشمی  یک مهارت کاربردی و مهم  برای تمامی کسانی است که ارتباط های اجتماعی و تعاملی، برایشان مهم است. با افزایش توانایی و مهارت خود در برقراری ارتباط چشمی می توانید در سریع ترین و کوتاه ترین روش ممکن حرف های نا گفته زیادی را متوجه شوید .

تعداد کلمات 927 / تخمین زمان مطالعه 5 دقیقه
چگونه تماس چشمی برقرار کنیم ؟

چگونه تماس چشمی برقرار کنیم ؟

اگر بخواهید برای برقراری ارتباط و یک سخنرانی کردن خوب چه در جمع چه در مقابل یک نفر، اگر بخواهید یک ارائه ی عالی و بی نقص بدهید و کاری کنید دیگران همان چیزی را فکر کنند که شما می کنید، اگر بخواهید ایده ای در جمع بدهید و بخواهید دیگران جواب مثبت به ایده شما بدهند و مهم تر از همه اگر بخواهید برای این منظور فقط و فقط یک مهارت یاد بگیرید آن مهارت قطعا : برقراری تماس چشمی استراتژیک، خواهد بود.
تنها زحمتی که بدست آوردن یک تماس چشمی حرفه ای و استراتژیک نیاز دارد ،کمی تمرین است…

تحقیقات نشان داده :
 در کارتونی که توسط دانشجویان دانشگاه کرنل ساخته شده بود، یک خرگوش باید یک جعبه هویج بردارد. دانشجویان این دانشگاه 2 نسخه از این کارتون را ساخته بودند؛ در یکی از نسخه ها خرگوش زمانی را وقف نگاه کردن به جعبه شماره 1 می کند و در نسخه دوم خرگوش مستقیم به بیننده نگاه می کند و با انگشتش به جعبه شماره 2 اشاره می کند.
بعد از آزمایش ، افرادی که این کارتون را دیده بودند بعد از برگشت از محل تحقیقات هنگامی که در دو جعبه مشابه آنچه در کارتون دیده بودند به آنها هویج تعارف می شد ،78% جعبه شماره 2 را انتخاب کردند (جعبه ای که خرگوش درون کارتون به آنها نگاه کرده و با انگشت اشاره به جعبه شماره 2 اشاره کرده)
آنها نتیجه آزمایش را چنین بیان کردند : ایجاد ارتباط چشمی با بیننده حتی از تلوزیون قدرت زیادی در ایجاد احساس و واکنش در طرف مقابل دارد.
پس اگر می خواهید یک ارتباط خوب با طرف مقابل تان یا حضار ایجاد کنید باید یک تماس چشمی خوب و استراتژیک برقرار کنید.
اما برای شروع فقط به چشم های آنها نگاه کنید، همین و بس.

10 دلیل وجود دارد، برای اینکه ارائه دهنده همیشه و هر چند وقت یکبار باید تماس چشمی با تک تک حضار و یا طرف مقابل صحبتش برقرار کند :
1. تمرکز چشمان تان، دقت تان را افزایش می دهد. زمانی که چشمان شما یک تصویر بزرگتری را نگاه می کنند، تصاویر بزرگتر و بیشتری برای مغز می فرستند تا تجزیه تحلیل کند و این کار دقت لازم برای ادامه صحبت را از شما خواهد گرفت.
2. زمانی که در برقراری تماس چشمی با طرف مقابل تان ناکام می شوید (ترس, خجالت …) شما کمتر فردی جذاب, با ابهت و قابل اعتماد به نظر می آیید.
3. زمانی که در هنگام صحبت در چشمان طرف مقابل تان نگاه نمی کنید، آنها نیز تمایل کمی در نگاه کردن به شما نشان می دهند و زمانی که به شما نگاه نکنند و شما صحبت کنید بدون شک افکارشان متوجه چیزهای دیگری خواهد شد و کاملا به چیزهایی که گفتید دقت نخواهند کرد.
4. زمانی که دقیق به چشمان طرف مقابل نگاه می کنید و صحبت می کنید، شما دقیقا درحال انتقال حس باور و متقاعد شدن هستید. یکی از قدرتمند ترین تعاریف برقراری ارتباط, توانایی انتقال باور و متقاعد سازی است.
5. زمانی هنگام صحبت به چشمان طرف مقابل نگاه می کنید, آنها بیشتر مایلند به شما نگاه کنند, بیشتر تمایل دارند به شما گوش بدهند، بیشتر تمایل دارند تا از شما خرید کنند.
6. قابلیت برقراری تماس چشمی با طرف مقابل حتی بدون نیاز به صحبت و تعریف از خود می تواند حس اعتماد بالایی در طرف مقابل از شما ایجاد کند.
7. زمانی که شنونده شما احساس می کند صورت آنها توسط چشم های شما بررسی میشود، تمایل بیشتری به برقراری ارتباط با شما خواهند داشت. آنها احساس می کنند باید احساسات شان را نسبت به صحبت های شما با شما در میان بگذارند زیرا شما به آنها از طریق صورتشان اعلام علاقه مندی کرده اید.
8. شنونده شما از یک شنونده غیرفعال و خاموش تبدیل به یک شنونده فعال می شود. مونولوگ شما حالت دیالوگ های تان را می گیرد و حالت صورت آنها دقیقا با احساسات درون جمله بندی شما تغییر می کند.
9. برای داشتن یک دیالوگ خوب با شنونده تان، شما باید به سیگنال های دریافت شده از طرف مقابل تان پاسخ دهید. اگر احساس ناراحتی می کنند، شما نیز این حس را از طریق تن صدا و نگاه مستقیم به چشمان شان (برای انتقال بیشتر احساس) این حس را انتقال دهید.
10. زمانی که به چشمان طرف مقابل نگاه می کنید بعد از 3 تا 5 ثانیه ،سرعت صحبت های تان کمتر می شود. این یعنی صدای شما تاثیرگذار تر خواهد شد و کنترل کامل بر روی صدای تان را بدست خواهید آورد. یکی از قدرتمندترین ابزارهای سیاست مداران در سخنرانی همین روش است.
 
برقراری تماس چشمی با دیگران هنگام صحبت کردن تان یا صحبت کردن شان , این احساس را به آنها می دهد که آنها برای شما اهمیت دارند, صحبت های شان توسط شما شنیده می شود. اما در واقعیت شما کار خاصی برای جلب نظرشان انجام نمی دهید تنها کاری که میکنید یک دریچه انتقال احساس قدرتمند بین چشمان شما و آنها ایجاد می کنید.

منبع : 12ceo.ir

بیشتر بخوانید :
ارتباط چشمی: مهمترین ابزار در ارتباط
تکنیک های برقراری ارتباط چشمی در سخنرانی
چگونه ارتباط چشمی موثری برقرار کنیم
راهکارهایی برای تقویت فن بیان



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.