فواید آب برنج برای سلامتی (بخش دوم)

اگر زخم دارید یا پوست‌تان تحریک شده‌ است، بهتر است آب برنج را روی آن بمالید. در واقع، آب برنج برای خنک کردن سطح پوست و کاهش التهاب نیز هم مفید است. علاوه بر این، آب برنج باعث می‌شود که التهاب پوست تسکین بیابد و به طور طبیعی درمان شود. در این مطلب به فواید آب برنج برای سلامتی می پردازیم.
جمعه، 1 شهريور 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
فواید آب برنج برای سلامتی (بخش دوم)
 اگزما نوعی بیماری است که باعث می‌شود پوست دچار قرمز و خارش شده و زبر و ترک‌خورده شود. آب برنج درمان بسیار خوبی برای این بیماری است.
 

فواید آب برنج برای سلامتی


1. دمای بدن را تنظیم می‌کند
یکی دیگر از خواص آب برنج که ممکن است هرگز نشنیده باشید، این است که می‌تواند به تنظیم دمای بدن کمک کند. در واقع این ماده می‌تواند تب را پایین بیاورد. بنابراین دفعه‌ی بعد که تب داشتید، مقداری آب برنج میل کنید.

2. سلامت عضلات را بهبود می‌دهد
همه‌ی آدم‌ها دوست دارند عضلاتی زیبا داشته باشند. اما برای رسیدن به این خواسته باید تلاش زیادی بکنند. در واقع، راه ساده و آسانی برای رسیدن به عضلات زیبا وجود ندارد. وجود اسید آمینه در آب برنج به ساخت عضلات کمک می‌کند. بنابراین، اگر می‌خواهید عضلاتی زیبا و عالی داشته باشید، بهتر است در هنگام انجام تمرینات ورزشی، آب برنج هم مصرف کنید.

3. مانع رادیکال‌های آزاد می‌شود
مطالعات اخیر نشان می‌دهند که مصرف مواد غذایی مناسب و درست به جلوگیری از آسیب ناشی از رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند. برای مقابله با رادیکال‌های آزاد، شما باید غذاهایی را که حاوی آنتی‌اکسیدان‌های فراوان هستند، بخورید. از این رو، با توجه به وجود ویتامین C و ویتامین A در آب برنج، می‌توانید آن را برای جلوگیری از بروز آسیب رادیکال‌های آزاد که در اثر قرار گرفتن در معرض آفتاب و محیط بد ایجاد می‌شوند، مصرف کنید. در غیر این صورت، کمبود مصرف ویتامین‌ها ممکن است به بروز چندین مشکل سلامتی منجر شود.

4. سلامت موها را ارتقا می‌دهد
ثابت شده که آب برنج برای بهبود اوضاع سلامتی موها مفید است. واقعیت این است که از سال‌ها پیش به عنوان شامپو و نرم‌کننده برای داشتن موهایی قوی و درخشان استفاده شده‌است. در واقع، شما می‌توانید آب برنج را به عنوان ماسک روی موهای‌تان استفاده کنید و به این ترتیب از موهایی بلند، سالم و درخشان برخوردار شوید.

5. منافذ روی پوست را کاهش می‌دهد
استفاده از آب برنج برای درمان‌های زیبایی یک روش جایگزین عالی است. در واقع، این ماده جایگزینی طبیعی برای کاهش منافذ روی پوست است. برای انجام این درمان، صورت‌تان را با آب برنج به آرامی ماساژ دهید. اجازه بدهید مدتی بماند و بعد آبکشی کنید. این روش درمانی پوست را سفت و در عین حال نرم هم می‌کند.

6. جوانی و طراوت پوست را حفظ می‌کند
روند پیری کابوسی برای همه‌ی آدم‌ها است. به علت اثرات محیطی و بالا رفتن سن، پوست هرچند به آرامی، اما مطمئنا کدر و پیر می‌شود. به همین دلیل بسیاری از آدم‌ها برای کند شدن روند پیری مواد غذایی مفید و مغذی و مکمل مصرف می‌کنند. از سویی دیگر، بسیاری از آدم‌ها به مواد و درمان‌های طبیعی روی می‌آورند. یکی از این مواد آب برنج است که هم پوست را نرم و زیبا می‌کند و هم سبب حفظ جوانی و طراوت آن می‌شود.

7. التهاب پوست را رفع می‌کند
اگر زخم دارید یا پوست‌تان تحریک شده‌ است، بهتر است آب برنج را روی آن بمالید. در واقع، آب برنج برای خنک کردن سطح پوست و کاهش التهاب نیز هم مفید است. علاوه بر این، آب برنج باعث می‌شود که التهاب پوست تسکین بیابد و به طور طبیعی درمان شود.

8. اگزما را درمان می‌کند
گفته می‌شود که آب برنج با درمان اگزما مرتبط است. اگزما چیست؟ در واقع، اگزما نوعی بیماری است که باعث می‌شود پوست دچار قرمز و خارش شده و زبر و ترک‌خورده شود. آب برنج درمان بسیار خوبی برای این بیماری است.

9. از پوست به طور طبیعی مراقبت می‌کند
تمام خواص زیبایی قید شدن در این نوشتار با عملکرد آب برنج به عنوان یک محصول مراقبتی طبیعی مرتبط است. در واقع شما نیازی به صرف پول هنگفت برای داشتن پوست زیبا و سالم ندارید، خیلی ساده آب برنج را به عنوان راه‌حلی عالی انتخاب کنید. علاوه بر این، می‌توانید از ترکیب آب برنج و روغن زیتون برای اسکراب بدن استفاده کنید تا هم پوست‌تان رویه‌سابی شود و هم مواد مغذی را دریافت کند. قطعا با دیدن نتیجه‌ی این روش درمانی خوشحال خواهید شد.
 

نکاتی برای مصرف

نکات زیر را برای افزودن آب برنج به برنامه‌ی زیبایی روزمره‌تان در نظر داشته باشید.
– استفاده از آب برنج جوشیده به عنوان ماسک زیبایی یک ایده‌ی عالی است. خیلی ساده برنج را آماده کرده و سه برابر حجم آن آب اضافه کنید. سپس، ترکیب را صاف کنید و آب برنج را که رنگ شیری دارد و پر از مواد مغذی است بردارید. مقدار لازم را مصرف کنید و باقی‌مانده را در یخچال بگذارید. آب برنج در یخچال به مدت یک هفته ماندگاری دارد.

– ماسک آب برنج را برای صورت و موها به طور روزانه استفاده کنید تا از مزایای آن به بیش‌ترین میزان ممکن بهره‌مند شوید. همچنین بهتر است ماسک صورت را هم صبح و هم عصر استفاده کنید اما استفاده از این ماده به عنوان ماسک مو یک یا دو بار در هفته کافی است.

– شما می‌توانید آب برنج را به عنوان گزینه‌ای برای بهبود زیبایی مو و پوست میل کنید. مصرف این ماده به بازسازی سلول‌ها تا حد زیادی کمک می‌کند.

– یادتان باشد که چیزی به آب برنج اضافه نکنید (مثلا نمک یا کره) چرا که این ماده به تنهایی بهترین اثر را روی شما خواهد داشت.

– برای استفاده از آب برنج به عنوان نرم‌کننده‌ی مو چند قطره اسطوخودوس یا روغن معطر دیگری به آن اضافه کنید تا بوی خوبی داشته باشد. به مدت ۱۰ دقیقه موها را به این ترکیب آغشته کنید و بعد موها را به طور کامل آبکشی کنید.

به این ترتیب با خواص آب برنج برای سلامتی، پوست و مو آشنا شدیم. این ماده با مواد مغذی که دارد مزایای زیادی را به شما ارائه می‌دهد. بنابراین ابدا فرصت استفاده از این ماده را از دست ندهید.

منبع: تحریریه سایت کسب و کار بازده


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.