فواید آب برنج برای سلامتی (بخش اول)

آب برنج با توجه به مواد مغذی فوق‌العاده‌ای که دارد، به سلامت سیستم هضم کمک می‌کند و مانع بروز یبوست می‌شود. علاوه بر این، برای بهبود سلامت سیستم هضم، ممکن است مجبور به مصرف غذاهای غنی از فیبر باشید. در این مطلب به فواید آب برنج برای سلامتی، پوست و مو پرداخته ایم.
جمعه، 1 شهريور 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
فواید آب برنج برای سلامتی (بخش اول)
برای به‌ دست آوردن پوستی که به طور طبیعی روشن است، از آب برنج استفاده کنید. به این ترتیب که آن‌ را مانند ماسک روی صورت بمالید تا پوست‌تان از خواص آن برخوردار شود.

مقدمه

مراقبت از زیبایی بدن، به ویژه پوست و مو، برای زنان ضروری است. به ویژه برای آن‌هایی که به عنوان یک شخصیت شناخته‌ شده در جامعه زندگی می‌کنند یا شغل‌شان ایجاب می‌کند که به سر و وضع و ظاهر‌شان رسیدگی کنند. به همین دلیل، بسیاری از زنان حاضرند پول زیادی را برای خرید محصولات مختلف زیبایی صرف کنند. در حالی که می‌توانند از محصولات زیبایی ارزان و طبیعی برای این منظور استفاده کنند. به عنوان مثال خواص آب برنج برای پوست و مو بسیار زیاد است که نباید از آنها غافل شویم. در حقیقت زنان آسیایی سال‌ها است که از آب برنج برای زیبایی پوست و موی‌شان استفاده می‌کنند. از سویی دیگر این ماده می‌تواند برای سلامت کلی بدن نیز بسیار موثر باشد. گفته می‌شود که آب برنج قادر است اسهال را درمان کند و به طور کلی برای سیستم گوارش بدن بسیار مفید است. در این نوشتار با خواص آب برنج برای سلامتی، پوست و مو آشنا خواهیم شد.
 

خواص آب برنج


۱. لکه‌های تیره را از بین می‌برد و پوست را روشن می‌کند
محصولات زیبایی مختلف برای رسیدن به نتایج مورد نظر استفاده می‌شوند. در واقع، محصولات زیبایی برای پوست همه‌ی آدم‌ها موثر و بی‌خطر نیستند. ایمن‌ترین راه استفاده از مواد طبیعی مانند آب برنج است. از آن‌جایی که آب برنج حاوی پروتئین‌هایی است که تولید کلاژن را تحریک می‌کنند، می‌تواند برای سلامت و زیبایی پوست شما بسیار موثر باشد.

۲. اسکار و جای باقی‌مانده از زخم و جوش را حذف می‌کند
اگر به دلیل وجود آکنه‌ای که از بین نمی‌رود و باقی ماندن جای آنها روی پوست دچار استرس شده‌اید، از آب برنج استفاده کنید. آب برنج می‌تواند باکتری‌های ایجادکننده‌ی آکنه روی صورت را برطرف کند.

۳. صورت را روشن می‌کند
برای به‌ دست آوردن پوستی که به طور طبیعی روشن است، از آب برنج استفاده کنید. به این ترتیب که آن‌ را مانند ماسک روی صورت بمالید تا پوست‌تان از خواص آن برخوردار شود.

۴. پوست تحریک شده را درمان می‌کند
با توجه به مطالعاتی که روی پوست انجام شده، افراد مبتلا به درماتیت آتوپیک می‌توانند با آب برنج مشکل خود را درمان کنند. برای این کار باید صورت‌تان را با آب برنج ۲ بار در روز شستشو دهید.

۵. پوست دچار سوختگی را درمان می‌کند
نور خورشید گاهی باعث سوختگی پوست و قرمزی آن می‌شود. برای رفع این مشکل، صورت‌تان را با آب برنج آغشته کنید و پس از گذشت مدتی آن را با آب سرد شستشو دهید. شما همچنین می‌توانید این روش‌ها را برای رفع آفتاب‌سوختگی امتحان کنید.

۶. به عنوان یک نرم‌کننده‌ی طبیعی مو عمل می‌کند
آیا می‌دانستید که آب برنج می‌تواند به عنوان یک نرم‌کننده‌ی طبیعی مو عمل کند؟ با استفاده از این ماده موهای شما براق، نرم‌تر و درخشان‌تر می‌شود.

۷. پوست را تغذیه می‌کند
آب برنج حاوی پروتئین، ویتامین، مواد معدنی و آب است که می‌توانند پوست را تغذیه کنند و سلامت آن را بهبود بدهند.

۸. از موخوره و ریزش مو جلوگیری می‌کند
اگر دچار موخوره و ریزش مو هستید دیگر نگران نباشید. فقط از آب برنج به عنوان ماده‌ای برای شستشوی مو استفاده کنید و مو دوباره سلامت خود را به‌دست خواهد آورد.

۹. به از بین رفتن شپش کمک می‌کند
یکی دیگر از خواص آب برنج این است که به حذف شپش از روی موها کمک می‌کند. برای انجام این درمان آب برنج را روی تمام قسمت‌های مو بمالید. اجازه بدهید به مدت ۱۵ دقیقه بماند. سپس آن را با آب ساده آبکشی کنید.

۱۰. مو را سیاه و براق می‌کند
مواد مغذی موجود در آب برنج کمک می‌کند که موهایی سیاه و براق داشته باشید.

۱۱. رشد مو را سرعت می‌بخشد
موها می‌توانند به خوبی رشد کنند اگر مواد مغذی به آنها برسد. از آن‌جایی که آب برنج دارای مواد مغذی زیادی است، می‌تواند رشد موها را تسریع کند.

۱۲. ذهن و بدن را ریلکس می‌کند
یکی دیگر از خواصی که آب برنج به شما ارائه می‌دهد ریلکس کردن ذهن و بدن است. خیلی ساده آب برنج را به آب داخل وان اضافه کنید تا بدن و ذهن‌تان را تمیز و آرام کند. زمانی که بدن و ذهن‌تان آرام باشد، از زندگی‌تان لذت بیش‌تری خواهید برد.

۱۳. به عنوان یک عامل ضد التهاب عمل می‌کند
آب برنج با توجه به داشتن ویتامین‌های عالی، مواد معدنی و اسید‌های آمینه، دارای نقش ضد التهابی طبیعی است. از این رو، به بدن برای جلوگیری از بیماری‌های خاصی که ممکن است رخ بدهند، کمک خواهد کرد.

۱۴. برای بدن‌تان انرژی فراهم می‌کند
داشتن انرژی نه فقط با ورزش کردن، بلکه با مصرف غذاهای سالم نیز قابل دستیابی است. آب برنج حاوی مواد مغذی خوبی است، و در کنار آنها کربوهیدرات هم دارد، بنابراین به افزایش انرژی بدن کمک می‌کند. زمانی که انرژی بیش‌تری داشته باشید، کارهای‌تان بهتر و زودتر انجام خواهند شد.

۱۵. از یبوست جلوگیری می‌کند
آب برنج با توجه به مواد مغذی فوق‌العاده‌ای که دارد، به سلامت سیستم هضم کمک می‌کند و مانع بروز یبوست می‌شود. علاوه بر این، برای بهبود سلامت سیستم هضم، ممکن است مجبور به مصرف غذاهای غنی از فیبر باشید.

۱۶. اسهال را درمان می‌کند
برخی از مردم ممکن است معتقد باشند که آب برنج هیچ خواصی ندارد. با این حال، آنها هنوز هم چیزی در مورد این ماده‌ی مغذی نمی‌دانند. مواد مغذی موجود در آب برنج، به بدن شما کمک می‌کند تا سلامت خود را حفظ کند. حتی ثابت شده‌است که آب برنج به درمان معده و مشکلات مربوط به دستگاه گوارش کمک می‌کند و اسهال را کاهش می‌دهد. بنابراین، اگر می‌خواهید با اسهال مقابله کنید، به طور منظم آب برنج مصرف کنید.

ادامه دارد...

منبع: تحریریه سایت کسب و کار بازده


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.