خواص گوشت بوقلمون (بخش دوم)

گوشت بوقلمون به عنوان یکی از لذیذترین گوشت های قرمز در میان طبع ایرانی طرفدارانی پیدا کرده است. در این نوشتار به بیان خواص این گوشت می پردازیم. با ما همراه باشید.
سه‌شنبه، 5 شهريور 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
خواص گوشت بوقلمون (بخش دوم)
گوشت بوقلمون، می تواند در بهبود سلامت روان هم موثر باشد. 
 

خواص گوشت بوقلمون

1. متابولیسم را بهبود می‌دهد
متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند که مصرف غذاهایی را که متابولیسم شما را بهبود می‌دهند، افزایش بدهید. فعال و پر انرژی نگه داشتن بدن ضرورت دارد. علاوه بر این، مطالعات نشان داده‌اند افرادی که افزایش متابولیسم را تجربه می‌کنند، کم‌تر مستعد افزایش وزن هستند. بنابراین، شما می‌توانید بوقلمون را به رژیم غذایی روزانه‌تان اضافه کنید تا به این ترتیب وزن‌تان را تحت کنترل نگه دارید.
 
ترکیباتی مانند پتاسیم، نیاسین، روی و تیامین موجود در بوقلمون متابولیسم را افزایش می‌دهند. بوقلمون به دلیل ارزش غذایی بالایی که دارد، یک وعده غذایی کامل محسوب می‌شود. این ماده‌ی خوراکی می‌تواند به خوبی متابولیسم را تقویت کند. با این حال، اگر در این زمینه به طور مداوم مشکلاتی را تجربه می‌کنید، باید به دنبال یک کمک حرفه‌ای برای مشخص کردن علت واقعی باشید.
 
2. به بهبود سلامت روانی کمک می‌کند
شما می‌توانید سطوح مناسبی از تریپتوفان را در گوشت بوقلمون پیدا کنید، اسید آمینه‌ای که برای مدیریت سلامت روان ضروری است. عوامل مختلفی می‌توانند بر وضعیت روحی شما تأثیر بگذارند و باعث افسردگی، استرس و اضطراب شما شوند.
 
تریپتوفان مسئول تولید و تقویت سروتونین است، نوعی انتقال‌دهنده‌ی عصبی در مغز، پلاکت خون و دستگاه گوارش. وجود سروتونین در بدن بسیار ضروری است چرا که به طور منظم خلق و خوی شما را بهبود می‌دهد. متخصصان تغذیه معتقدند کمبود سروتونین می‌تواند منجر به بالا رفتن سطح استرس و افسردگی شدید شود.
 
 3. سلامت قلب و عروق را بهبود می‌دهد
حفظ سلامت قلب و عروق به رژیم غذایی حاوی گزینه‌های خوراکی بسیار مغذی اشاره دارد. شما می‌توانید ۲ تا ۳ بار بوقلمون در هفته مصرف کنید، اما از طبخ آن در ورغن زیاد پرهیز کنید. گوشت بوقلمون چربی ندارد و کالری آن پایین است.
 
متخصصان تغذیه معتقدند که بیماران قلب می‌توانند گوشت بوقلمون را در رژیم غذایی خود بگنجانند و در عین حال فعالیت بدنی منظم داشته باشند تا به این ترتیب سلامت قلب و عروق را به خوبی حفظ کنند. با این حال، بدون داشتن مشاوره‌ی حرفه‌ای، از اعمال تغییر در برنامه‌ی غذایی‌تان اجتناب کنید.
 
4. منبع پروتئین است
گوشت بوقلمون با پروتئین بالایی که دارد، می‌تواند تنها منبع ایمن و طبیعی برای درمان انواع پوست، مو و ناخن باشد. این قسمت‌های بدن از پروتئین ساخته شده‌اند و بنابراین نیاز به مقادیر زیادی از این ماده دارید برای این‌که از بروز مشکلاتی روی ناخن و پوست‌تان جلوگیری کنید.
 
به علاوه، این ماده‌ی مغذی برای انتقال اکسیژن به تمام ارگان‌های حیاتی لازم است چرا که مانع لخته شدن خون می‌شود و سلول‌های آسیب دیده را جوان‌سازی می‌کند. بنابراین، می‌توانید با اضافه کردن این ماده‌ی خوراکی به برنامه‌ی غذایی‌تان فواید زیادی را نصیب بدن‌تان کنید اما فراموش نکنید که همه‌ی مواد خوراکی را باید در حد اعتدال مصرف کنید.
 
5. انرژی زیادی برای بدن فراهم می‌کند
ما برای داشتن انرژی در طول ساعات اداری باید ناهار بخوریم. بنابراین مهم است غذایی که به عنوان ناهار انتخاب می‌کنیم، پرانرژی باشد. برای این منظور ما می‌توانیم گوشت بوقلمون را به عنوان یک غذای سالم و انرژی‌بخش انتخاب کنیم. گوشت بوقلمون حاوی ارزش غذایی زیادی است و ویتامین ۶B موجود در آن به بالا رفتن سطح انرژی ما کمک می‌کند.
 
برای این‌که کنار ناهارتان کمی کربوهیدرات هم داشته باشید، یک تکه نان تهیه شده از آرد گندم کامل عالی است.
 
6. چربی کمی دارد
اگر به طور کلی علاقمند به خوردن گوشت پرندگان هستید، باید بگوییم که گوشت بوقلمون از چربی بسیار کمی برخوردار است. بنابراین، استفاده از آن ممکن است انتخاب سالمی برای شما باشد. چربی پایین به این معنا است که ریسک ابتلا به بسیاری از اختلالات و بیماری‌ها برای شما کاهش می‌یابد.
 
7. برای زنان باردار مفید است
در دوران بارداری، زنان به مواد خوراکی مغذی نیاز دارند تا اطمینان حاصل شود که هم مادر و هم جنین سالم می‌مانند. مواد غذایی دارای پروتئین بالا برای زنان باردار ترجیح داده می‌شود و یکی از این غذاها گوشت بوقلمون است زیرا حاوی مقدار مناسبی از پروتئین برای تناسب اندام مادر، ویتامین B برای انرژی دادن به مادر و اسید آمینه برای جنین است. توصیه می‌شود که زنان باردار گوشت بوقلمون ارگانیک را انتخاب کنند تا بیش‌ترین فایده را ببرند.

منبع: سایت بازده


سبک زندگی مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.