راهکارهایی برای از بین بردن چربی شکم (بخش دوم)

بسیاری از افرادی که پای در باشگاه می‌گذارند تنها و تنها برای یک هدف است و آن هم چربی سوزی است. اگرچه در مورد اصل این هدف هیچ ایرادی وجود ندارد اما بسیاری از افراد برای رسیدن به این هدف از روش های درست و موثر آن استفاده نمی کنند. با ما همراه باشید با بیان راهکارهایی موثر در چربی سوزی بدن.
سه‌شنبه، 28 خرداد 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
راهکارهایی برای از بین بردن چربی شکم (بخش دوم)
اگر عادت کرده اید که قبل از خواب غذا بخورید، باید مطمئن شوید این کار را سه ساعت قبل از خواب انجام می دهید.
 

9. غذاهایی بخورید که کم کالری هستند و دیر هضم می شوند

غذاهایی همجون سیب، کرفس، میوه ها، سبزیجات دیگر معمولاً مقدار کالری کمی دارند. علاوه بر آن، این موارد همچنین دیر هضم می شوند. به همین دلیل، در حقیقت می توانید بدن تان با مقدار کمتری از کالری ها تغذیه کنید. از آن گذشته، بدن شما همچنین نیاز دارد کالری بیشتری بسوزاند تا آنها را هضم کند. بنابراین، انواع بیشتری از این غذاها را بخورید تا وزن خود را از دست دهید.
 

10. آرام تر غذا بخورید

وقتی تند غذا می خورید، تمایل به این سمت است که قادر باشید مقدار بیشتری را نسبت به نیاز واقعی خود مصرف کنید. بنابراین، بهتر است آهسته تر غذا بخورید. زمانی که این کار را انجام می دهید. در حقیقت احساس سیری می کنید، در صورتی که هنوز بشقاب پر از غذای تان نخورده اید. دلیلش این است که معمولا مقدار زمان خاصی برای معده شما نیاز است تا سیگنالی را به مغزتان بفرستد که مقدار کافی غذا مصرف کرده است
 

11. اگر صبحانه می خورید، این را بخورید

اکثر افراد برای صبحانه چه چیزی می خورند؟ شکر، شکر و شکر بیشتر! تنها نگاهی به غلات شیرین موجود بیندازید. پیراشکی ها، شیرینی های آردی و نان شیرینی ها. همگی کالری زیادی دارند. این خوراکی ها باعث می شود انسولین شما پایین آید و در نیمه صبح از حال بروید. اگر صبحانه می خورید، مطمئن شوید صبحانه تان شامل پروتئین و چربی های سالم همچون تخم مرغ و ژامبون است.
 

12. به همراه غذای خود مقدار زیادی آب یا نوشیدنی های دیگر را مصرف نکنید

نوشیدن به همراه غذا می تواند در حقیقت باعث شود احساس نفخ کنید. وقتی به این کار عادت کردید، ممکن است اجازه دهید شکم تان با آن تنظیم شود که می تواند به زیاد غذاخوردن منجر شود. بنابراین، بهتر است مقدار مصرف مایعات را در هنگام غذاخوردن به حداقل رسانید. نوشیدن یک لیوان آب باید تنها 10 الی 15 دقیقه پس از صرف غذا انجام شود.
 

13. غذای تان را به خوبی بجوید

هر زمان غذا می خورید، بهتر است غذای تان را با دقت بجوید. این موضوع می تواند نسبت به هضم و جذب مناسب مواد مغذی در بدن تان اطمینان ایجاد کند. علاوه بر آن، این موضوع همچنین باعث می شود آهسته تر از قبل غذا بخورید که چیز خوبی است. غذای خود را تا جایی که می توانید بجوید تا خیلی زود به اهداف تان دست یابید.
 

14. غذا خوردن قبل از خواب

اگر عادت کرده اید که قبل از خواب غذا بخورید، باید مطمئن شوید این کار را سه ساعت قبل از خواب انجام می دهید. به این دلیل که وقتی می خوابید بدن تان در حقیقت سرعت سوخت و ساز آهسته تری دارد. به عبارت دیگر، اگر مقدار زیادی غذا را درست قبل از خوابیدن مصرف کنید، بدن تان قادر خواهد بود مقدار زیادی از مواد غذایی اضافی را روی هم انباشته کند و آن را به چربی های ذخیره شده تبدیل نماید.
 

15. قفسه های خود را از غذاهای ناسالم پاک کنید

وقتی چیپس یا غذاهای ناسالم دیگر را که دوست دارید می بینید، وسوسه می شوید که آنها را بخورید. بنابراین، بهتر است هرگز آنها را نبینید. درهرحال زمان آن رسیده تا قفسه های خود را از این اقلام غذایی ناسالم پاک سازید. علاوه بر آن، باید این مواد غذایی را با غذاهایی جایگزین کنید.
 

16. مصرف نوشیدنی های پروتئینی

اگر دوست دارید نوشیدنی های پروتئینی مصرف کنید تا مقدار مناسبی پروتئین برای بدن تان فراهم آورید، باید به دقت آن را انتخاب کنید. نوشیدنی هایی را انتخاب کنید که به جای پروتئین سبوس یا چاشنی پروتئین آب پنیر داشته باشد. زیرا پروتئین های آب پنیر راحت تر توسط بدن شما جذب می شوند. گذشته از آن، این نوع پروتئین منبع پروتئینی سالم تری است.
 

17. غذاهای تند بیشتر مصرف کنید

دلیل خوبی وجود دارد که چرا یک نفر وقتی غذاهای تند می خورد شروع به تعرق می کند. غذاهای تند در حقیقت می تواند سوخت و ساز شما را بالا برد. به عبارت دیگر، غذای تند می تواند به بدن شما کمک کند تا چربی و کالری بیشتری را برای کاهش وزن بسوزانید. بنابراین، اگر فلفل بیشتری به برخی از غذاهای خود بیفزایید بهتر است، اینگونه می توانید غذای خود را خوش طعم تر سازید و همچنین وزن بیشتری را از دست دهید.

ادامه دارد...

منبع : سایت زوم لایف


سبک زندگی مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.