آگاهی های لازم در مورد قاعدگی (بخش دوم)

آیا این احساس را دارید که شما به عنوان یک خانم در مورد قاعدگی اطلاعات تان کافی است؟ پیشنهاد ما این است که مطلب زیر را بخوانید تا آگاهی خود را در این زمینه بسنجید.
يکشنبه، 24 شهريور 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آگاهی های لازم در مورد قاعدگی (بخش دوم)
زعفران می تواند به کاهش دردهای قاعدگی کمک کند. 
 

رابطه ویتامینc  و پریودی

حال علاوه بر آنچه بیان شد لازم است بدانید مصرف بعضی از ویتامین ها نیز منجر به باز شدن قاعدگی می شود. به طوری که یکی از داروهای تحریک کننده قاعدگی ویتامین ث میباشد. تصور می شود استفاده از این ویتامین می ‌تواند منجر به افزایش ریزش رحم شده و پریود شدن شما را سرعت دهد. برای این امر می توانید به مقدار ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ میلی گرم ویتامین ث مصرف نموده تا پریود تان باز شود. در این بین می توانید از میوه ها و سبزیجات سبز که سرشار از ویتامین ث هستند استفاده کنید. البته توصیه می‌ شود قبل از مصرف مکمل ‌های این ویتامین حتماً با پزشک خود مشورت نمایید.
 

پاپایا و آناناس مناسب برای باز شدن قاعدگی

پاپایا سرشار از ویتامین آ، پتاسیم و کلسیم بوده و همچنین منبع خوبی از فیبر می باشد. با این حال این موارد موجب شده است تا پاپایا به خوردنی فوق‌ العاده تبدیل شده و از بیماری ‌های متعددی جلوگیری کند. لازم است بدانید این میوه سرشار از فیبر می ‌باشد که افراد می ‌توانند در رژیم های غذایی خود از آن استفاده کرده و وزن خود را کاهش دهند. حال اگر بخواهید از پاپایا در باز شدن قاعدگی استفاده کنید باید توجه داشته باشید که این میوه خام حاوی مقدار زیادی گرما بوده که منجر به تحریک تولید استروژن در بدن شده و در منظم شدن دوره های قاعدگی موثر می باشد.

از طرفی باید توجه داشته باشید پاپایا منجر به افزایش جریان خون در دوران قاعدگی شده و از این رو برای عضلات رحم مناسب می باشد، برای بهره مند شدن از خواص آن می‌توانید پاپایا را به سالادهایتان اضافه کرده یا یک لیوان آب پاپایا تازه مصرف کنید که بهترین زمان مصرف یک یا دو هفته قبل از شروع پریودی می باشد.
 
آناناس نیز دیگر میوه ها مناسب جهت باز شدن قاعدگی می باشد که با وجود تولید مواد معدنی در بدن به ویژه در منطقه لگن موجب انقباضات رحم شده و این امر منجر می‌شود که پریودی شما زودتر از حد معمول رخ دهد. برای بهره مندی از این خواص آناناس باید آناناس تازه را هر روز به مدت چند روز پیش از شروع پریودی مصرف نمایید.
 

دمنوش زعفران مناسب برای باز شدن قاعدگی

زعفران یکی از بی نظیر ترین ادویه های ایرانی بوده که دارای خواص بسیار زیادی می باشد، به طوری که شاید شما هم تا کنون از خواص این گیاه گران قیمت و گرمسیری شنیده باشید. لازم است بدانید در طب سنتی این گیاه به عنوان یکی از گیاهان تحریک کننده قاعدگی شناخته شده که در منظم کردن چرخه پریودی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، به طوری که مهمترین و اصلی ترین ترکیبات این گیاه که ترکیبات زرد رنگ، معطر و تلخ آن است در درمان اختلالات قاعدگی و افسردگی اثر بی نظیر دارد.
 
برای باز شدن قاعدگی با زعفران لازم است که هر روز ۲ الی ۳ فنجان در سه نوبت از این دمنوش تهیه کرده و میل نمایید که باید بدانید مصرف این گیاه منجر به انقباضات رحم شده و پریود شما را باز می کند.
 

سبزی گشنیز و جعفری مناسب برای پریود شدن

سبزی جعفری یکی از منابع غنی اپیول و میریستیکین بوده که هر دوی این ترکیبات منجر به انقباض رحم می شود، از این رو می توان از این نوع سبزی جهت باز شدن قاعدگی استفاده کرد.
 
برای بهره مند شدن از خواص این سبزی لازم است که ۶ گرم برگ جعفری خشک را در آب جوشانده و سه بار در روز مصرف کنید. باید این کار را حداقل یک هفته تا ۱۰ روز قبل از تاریخ پریودی واقعی انجام داده تا پریود تان باز شود. همچنین تخم گشنیز یکی از مواردی است که در باز شدن پریودی موثر می باشد، برای این امر لازم است یک قاشق چایخوری تخم گشنیز را در یک استکان آب جوش حل نموده و پس از صاف کردن دمنوش، آن را میل کنید.
 

خوردن کنجد مناسب ترین راه برای باز شدن قاعدگی

مصرف کنجد از جمله دیگر مواردی است که جهت باز شدن قاعدگی از آن استفاده شده به طوری که می‌ توان گفت استفاده از این دانه یکی از سریعترین روشهای قاعده آوری می باشد. برای این امر لازم از مقدار ۱۵۰ گرم کنجد را آسیاب کرده و در دو لیوان آب جوش بریزید و شیره آن را گرفته و هر روز صبح و شب با یک لیوان آب میل کنید. همچنین می توانید یک قاشق چایخوری دانه کنجد را با عسل مخلوط کرده و حداقل ۱۵ روز قبل از تاریخ شروع پریودی تان آن را مصرف نمایید. این گیاه به قدری در شل کردن عضلات رحم موثر است که حتی از آن جهت زایمان آسان نیز استفاده می شود.

منبع: سایت بیتوته


سبک زندگی مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.