آگاهی های لازم در مورد قاعدگی (بخش سوم)

عقب افتادگی قاعدگی یکی از دغدغه بسیاری از خانم ها در طول دوران زندگی می باشد، به طوری که مشاهده شده در طول پریودی بسیاری از خانم ها با این قضیه رو در رو شده اند. با ما همراه باشید تا در این مورد بیشتر بدانید.
يکشنبه، 24 شهريور 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آگاهی های لازم در مورد قاعدگی (بخش سوم)
مصرف گیاه رازیانه در از بین بردن علائم پس از یائسگی نیز مفید بوده و به دلیل اثرات ضد اسپاسم، جهت کاهش درد قاعدگی نیز از آن استفاده می‌شود.
 

رازیانه بهترین گیاه برای پریود شدن

یکی از گیاهان معطر که حاوی هورمونهای زنانه استروژن می باشد، گیاه رازیانه است. به همین دلیل این گیاه ارتباط نزدیکی با باز شدن قاعدگی و درمان قاعدگی های نامنظم دارد.
 
لازم است بدانید مصرف گیاه رازیانه در از بین بردن علائم پس از یائسگی نیز مفید بوده و به دلیل اثرات ضد اسپاسم، جهت کاهش درد قاعدگی نیز از آن استفاده می‌شود.
 
اگر بخواهید از رازیانه جهت پریود شدن استفاده کنید می توانید یک قاشق غذاخوری از دانه رازیانه را در چهار فنجان آب اضافه کرده و حدود ۵ دقیقه بگذارید که این دمنوش دم بکشد سپس محلول را در فواصل منظم طول روز بنوشید. از طرفی باید توجه داشته باشید که این دمنوش در افزایش جریان قاعدگی نیز تاثیرگذار می‌باشد.
 

مصرف سویا برای باز شدن پریودی

همان طور که در ابتدای مطلب ذکر شد یکی از دلایل تاخیر در قاعدگی و نامنظم شدن چرخه قاعدگی، بیماری سندرم تخمدان پلی کیستیک می باشد که این بیماری در حال حاضر بسیار شایع بوده و بر روی کارکرد تخمدان ها تاثیر زیادی دارد. حال باید توجه داشته باشید دانه های سویا یکی از مواردی است که در درمان بیماری سندروم تخمدان پلی کیستیک بسیار موثر بوده با این حال مصرف سویا می تواند منجر به باز شدن قاعدگی و تنظیم چرخه قاعدگی شود.
 

انبه و هویج مناسب برای قاعدگی

یکی دیگر از میوه های قاعده آور انبه بوده که در حال حاضر خوشبختانه به وفور یافت می شود.  لازم است بدانید انبه طبع گرمی داشته با این حال افراد سرد مزاج بهتر است از خوردن آن غافل نشوند تا بتوانند پریود ایشان را منظم نماید. در این خصوص باید توجه داشته باشید که میوه‌ ی انبه بسیار خواب ‌آور نیز می باشد. دیگر میوه مناسب جهت باز شدن پریودی هویج بوده که منبع غنی از بتاکاروتن است و منجر به گشاد شدن رگهای خونی و شل شدن ماهیچه های شکمی می شود، که با این حال در پریودی زودرس تاثیر گذار است. افراد جهت باز شدن قاعدگی می توانند از یک لیوان آب هویج یا یک کاسه هویچ پخته در یک یا دو وعده در روز استفاده کرده و نتایج آن را مشاهده کنند.
 

قهوه مناسب برای باز شدن پریود

با توجه به این که قهوه حاوی کافئین زیادی است دارای خواص تحریک کننده استروژن بوده و با توجه به اینکه استروژن در تنظیم چرخه قاعدگی موثر است، بنابراین مصرف قهوه می توان در باز شدن قاعدگی موثر باشد. لازم است یک هفته قبل از تاریخ پریودی هر روز یک فنجان قهوه تازه مصرف کرده تا سیکل ماهانه شما منظم شود البته باید دقت داشته باشید مصرف قهوه در دوران پریودی مناسب نمی باشد. همچنین لازم به ذکر است که بدانید دمنوش های دیگری همچون چای بابونه، چای زنجبیل، چای رزماری و مریم گلی از جمله مواردی است که منجر به تحریک قاعدگی می شود.
 

تخم ها و گیاهان مناسب برای قاعدگی

حال علاوه بر آنچه بیان شد اگر شما تمایل دارید در سریع ترین زمان ممکن پریودی خود را باز کنید می توانید گیاهانی چون میخک، سورنجان، آویشن ، زنجبیل، تخم پیاز، کباب چینی، تخم یونجه، سیاه دانه و عاقرقرحا را به نسبت مساوی با یکدیگر ترکیب کرده و پس از آسیاب کردن مواد، یک قاشق چای خوری سر خالی از مخلوط را با اندک عسل در سه وعده میل نمایید.
 
همچنین باید توجه داشته باشید که برای باز شدن قاعدگی می توانید ۱۰ گرم تخم کرفس، تخم شنبلیله، تخم شوید، انیسون و ۵ گرم زنیان را نیم کوب کرده و سپس آن را به چهار قسمت تقسیم نموده و هر دو قسمت را در ۲ لیوان آبجوش دم نموده و سپس آن را بنوشید. دقت داشته باشید که می‌ توانید یک مثقال کاکنج، گل بومادران و مریم نخودی را جوشانده و با مقداری شکر سرخ مخلوط کرده و روزانه سه استکان از آن میل کنید.
  
منبع: سایت بیتوته


سبک زندگی مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.