بایسته های ارتباط جنسی با همسر (بخش دوم)

رابطه جنسی با همسر نیازمند رعایت مواردی است که توجه به آن می تواند زمینه ساز یک تجربه جنسی خوب باشد. در این نوشتار برآنیم که به بیان بایسته های ارتباط جنسی با همسر بپردازیم. با ما همراه باشید.
شنبه، 18 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: محمد حسین افشاری
موارد بیشتر برای شما
بایسته های ارتباط جنسی با همسر (بخش دوم)
توجه به بایسته های جنسی همسران، می تواند زمینه ساز لذت بیشتر از رابطه شود. 
 

بایسته های رابطه جنسی 

  1. تغذیه مناسب قبل و بعد از وارد شدن به رابطه جنسی
یکی از موارد بسیار مهمی که باید در ارتباط با همسر بدان توجه داشت، تغذیه مناسب قبل و بعد از ارتباط جنسی است. در روایات اهل بیت (علیهم السلام) افراد را از آمیزش با شکم پُر اجتناب داده اند.[1]

در روایتی از امام رضا (علیه السلام) نیز اینگونه نقل شده است که فرمودند: « با زنها در اول شب چه در زمستان یا تابستان آمیزش نکنید، زیرا معده و رگها پر است، و برای آمیزش مناسب نیست، و موجب بیماریهای سختی مثل قولنج و نقرس و سنگ مثانه و چکیدن ادار و ضعف و رقیق شدن چشم می‌شود، هر گاه خواستی آمیزش کنی در آخر شب انجام ده که برای بدن مناسبتر و برای فرزند دار شدن امیدوارتر، و اگر خداوند فرزندی برای شما مقدر کند عقل وی را پاکیزه‌تر می‌سازد.»[2] شکم پر می تواند لذت یک رابطه جنسی را از دو طرف بگیرد، از همین روی لازم است با فاصله مناسبی از صرف غذا، اقدام به رابطه جنسی با همسر نمود.

باید توجه داشت که به همان اندازه ای که شکم پُری برای یک رابطه جنسی خوب نیست، شکم خالی هم همین گونه است؛ چرا که ضعف حاصل از شکم خالی باعث زمینه سازی بی میلی یکی از طرفین به رابطه جنسی می شود. از همین روی بهتر آن است که تعادل، مورد توجه قرار بگیرد.

در مورد تغذیه بعد از رابطه جنسی نیز باید توجهاتی را مبذول داشت. یکی از نوشیدنی هایی که خیلی خوب است بعد از رابطه جنسی مورد مصرف قرار بگیرد، شربت بهار نارنج است که می تواند ضعف حاصل از رابطه جنسی را تا حد خوبی جبران کند. شاید خرما نیز یکی از خوراکی های قوت بخش برای خوردن قبل و بعد از یک رابطه جنسی باشد.
 
  1. داشتن یک مکان مطلوب برای ارتباط جنسی
برای داشتن یک رابطه جنسی مناسب، باید مکان مناسبی را بدان اختصاص داد. این توجه از دو جنبه است، از یک جنبه آن بحث تربیتی است و جنبه دیگر آن، آرامش همسران است. جنبه تربیتی آن این است که فرزندان و یا افراد دیگر خانواده نباید صدایی از این رابطه به گوششان برسد. چرا که می تواند آسیب های تربیتی ای را برای فرزندان به همراه داشته باشد. از همین روی بسیار سفارش شده است که در مکانی که کودکی در آن حضور دارد، از آمیزش جنسی خودداری شود. بوده اند برخی از والدینی که امروزه از رفتارهای نابهنجار جنسی فرزند خود شکایت دارند و هنگامی که از ایشان سئوال می شود، ریشه آن را در برقراری ارتباط جنسی ای می دانند که در اتاقی که نوزادشان در گهواره بیدار بوده است و این افراد به گمان آنکه ایشان را نمی بیند، اقدام به رابطه جنسی با یکدیگر کرده اند. رابطه جنسی برای زن و مردی که زوج هستند، دارای برکات بسیاری است ولی دیدن و یا شنیدن این رابطه برای دیگران آسیب های فراوانی را به همراه خواهد داشت.

در ضمن باید مکانی که برای این دست از ارتباطات در نظر گرفته می شود، مکانی تنگ نباشد، تا زن و شوهر بتوانند با هم رابطه جنسی خوبی داشته باشند.
 
  1. آماده کردن همسر
یکی دیگر از نکات بسیار مهم در رابطه جنسی با همسر، آماده کردن اوست. مردان به سرعت می توانند وارد رابطه جنسی شوند ولی زنان اینگونه نیستند. زنان نیاز به آن دارند که برای این کار آماده شوند و بدون این آمادگی نمی توانند از رابطه جنسی با همسر لذت ببرند.
 
یکی از تفاوت های اساسی میان زن و مرد در برقراری رابطه جنسی همین مورد است. مردان به راحتی به واسطه دیدن اندام همسر خویش، برانگیختگی جنسی در ایشان پدیدار می شود ولی زنان اینگونه نیستند. زنان برای ارتباط جنسی، مقدمه ای دارند و آن برقراری ارتباط عاطفی با همسر خویش هستند. مردان با دیدن به راحتی تحریک می شوند و زنان با شنیدن. شنیدن جملات عاطفی به شدت می تواند زنان را برای یک رابطه جنسی مساعد آماده کند.
 
به همراه این جملات عاطفی می توان با اندام های همسر خود بازی کرد، که در متون دینی از آن به «ملاعبه» تعبیر شده است. ملاعبه مجموعه رفتار‌های عاشقانه و تحریک کننده‌ای است که در اسلام توصیه شده است قبل از آمیزش جنسی انجام شوند. ائمه معصومین (علیهم السلام) در روایات متعدد ملاعبه را مایه بهبود رابطه جنسی دانسته‌اند.

از امیرالمومنین (علیه السلام) در کتاب وسائل الشیعه نقل شده است: «هنگام آمیزش، چون پرندگان شتاب نکنید، صبر پیشه‌ی خود سازید، زن‌ها نیازمند وقت بیشتری هستند، مدتی نه چندان طولانی به عشق بازی بپردازید، همسرتان را کاملاً آماده سازید. آمادگی دو سویه؛ آمیزش را فرح بخش و کامل می‌کند».

پی نوشت:
[1] . قال الصادق (علیه السلام): «ثَلاثَهٌ یَهْدِ مْنَ الْبَدَنَ وَ رُبَّما قَتَلْنَ، دُخُولُ الْحَمّامِ عَلَی الْبِطْنَهِ و الْغِشْیانُ عَلَی الْاِمْتِلاءِ وَ نِکاحُ الْعَجائِزِ؛ سه کار بدن را خراب می‌کند و چه بسا موجب مرگ انسان شود، با شکم سیر به حمام رفتن، با شکم سیر همبستر شدن، آمیزش با زنان سالخورده». (وسائل الشیعه، ج 14، ص 191 و 96.)
[2] . سفینه البحار ج 1 باب جمع.


سبک زندگی مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.