نکاتی برای برنامه ریزی در امتحانات (بخش اول)

​​​​​​​چگونگی آماده شدن و برنامه ریزی برای امتحانات سوالی است که دانش‌آموزان هر وقت به امتحان بعدی نزدیک می‌شوند از خود می‌پرسند. در این‌جا نکاتی در مورد برنامه ریزی برای امتحانات آورده‌ایم که ممکن است در امتحانی که پیش رو دارید به شما کمک کند. آن‌ها را مطالعه کنید. با ما همراه باشید.
يکشنبه، 17 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
نکاتی برای برنامه ریزی در امتحانات (بخش اول)
نگاه کردن به امتحان‌های سال‌های قبل نیز راه خوبی برای آمادگی برای امتحان بعدی است. با این‌ کار متوجه می‌شوید که امتحان‌تان چگونه خواهد بود.
 

راه آماده شدن و برنامه ریزی برای امتحانات

۱. به یک موسسه آموزشی خوب بپیوندید
در مورد یادگیری نحوه برنامه ریزی برای امتحانات این اولین قدمی است که بهتر است بردارید. در واقع، آموزش در مدرسه به علاوه خود خوانی، ممکن است کافی نباشد. امتحانات رقابتی در مدرسه و دانشکده، تا حدی با امتحانات معمولی تفاوت دارند. برای موفق شدن در این امتحانات باید روش‌های متعددی را در پیش بگیرید. می‌توانید به یک موسسه معتبر و شناخته شده بروید تا به خواسته خود برسید. باید به طور منظم و تلاشگرانه در کلاس‌ها حاضر شوید.
 
۲. با یک الگوی کلی آشنا شوید
نکته دیگر برای یادگیری نحوه برنامه ریزی برای امتحانات آشنا شدن با الگوی کلی امتحان‌های متفاوت است. با این کار، می‌توانید امتحان را بهتر پشت سر بگذارید و از جواب‌های خود مطمئن باشید زیرا با چیزهایی که باید حل کنید تا حدی آشنایی دارید. برای آشنایی با این امتحان‌ها، در امتحان‌های آزمایشی و تمرینی شرکت کنید. سعی کنید این امتحان ها را نیز با جدیت انجام دهید تا پس از چند بار، عملکرد شما در امتحان بهبود یابد. می‌توانید از سال بالایی‌ها نیز کمک بگیرید. یا این که به معلم‌ها و مربیان مراجعه کرده و راهنمایی‌های ارزشمند آن‌ها را به کار گیرید.

نگاه کردن به امتحان‌های سال‌های قبل نیز راه خوبی برای آمادگی برای امتحان بعدی است. با این‌ کار متوجه می‌شوید که امتحان‌تان چگونه خواهد بود.
 
۳. مراقبه کنید و آرام باشید
اضطراب و نگرانی قبل از امتحان کاملا طبیعی است. به هر حال، برای داشتن بهترین و مناسب‌ترین عملکرد، لازم است آرام باشید. سعی کنید ریشه نگرانی خود را پیدا کنید. اگر این اضطراب به دلیل عدم آمادگی است، پس یک واکنش کاملا منطقی محسوب می‌شود. اما اگر به خوبی برای امتحان آماده شده‌اید و باز هم دلهره و واکنش‌های عصبی دارید، این‌ها می‌تواند واکنش‌های غیر منطقی تلقی شوند. این‌که منبع اضطراب چیست اهمیت زیادی ندارد، چیزی که مهم است دانستن نحوه واکنش به تاثیرات اضطراب است.

وقتی آرام هستید، ذهن شما به بهترین شکل عمل می‌کند. اگر برای‌تان امکان دارد روش‌های ساده مدیتیشن را به صورت منظم تمرین کنید. این نه تنها به آرام شدن شما کمک می‌کند بلکه حافظه و مهارت‌های منطقی شما را نیز قویت می‌کند.
 
۴. ورزش کنید و غذای سالم بخورید
این مسئله برای افرادی که امتحان مهمی در پیش دارند بسیار مهم است. با این وجود، اکثر افراد این مسئله را نادیده می‌گیرند. توصیه ما این است که الگوی خواب و تغذیه خود را تغییر ندهید. یک رژیم غذایی متعادل، مهم‌ترین چیزی است که برای سلامتی باید دنبال کنید. این کار، به بهبود وضعیت سیستم ایمنی و جلوگیری از بیمار شدن دوباره شما نیز کمک می‌کند.

به عبارت دیگر، باید به صورت منظم ورزش کنید زیرا ورزش نه تنها متابولیسم و انرژی شما را افزایش می‌دهد بلکه وضعیت ذهنی شما را نیز به طور طبیعی بهبود می‌بخشد. ورزش کردن، سرعت جریان خون را نیز در بدن و مغز افزایش می‌دهد. حد اقل باید چهار یا پنج روز در هفته ورزش کنید. اگر معمولا در فعالیت‌های ورزشی شرکت نمی‌کنید، یک پیاده روی نیم ساعته داشته باشید. این کار توانایی و بنیه شما را افزایش داده و بدون شک به آمادگی شما برای امتحان کمک می‌کند.
 
۵. منظم باشید
نظم برای هرکسی و برای رسیدن به هر چیزی لازم است. یک برنامه منظم را دنبال کرده و به آن پایبند باشید. سعی کنید از آن فاصله نگیرید. برنامه خواب منظم یکی از چیزهایی است که باید دنبال کنید. میزان خواب روزانه‌ای که توصیه می‌کنند، بین ۷ تا ۸ ساعت است. زیاد نیز نخوابید چرا که ذهن شما را خسته می‌کند. سعی کنید در طول روز نیز بخوابید، البته به میزان مناسب. توصیه ما برنامه‌ریزی درست، تمرین یک برنامه واقعی و اجرای جدی آن است. عادت‌های سالم را دنبال کنید. اهمیت بالایی دارد. از آن مهم‌تر این‌که به مسائل سرگرم کننده و چیزهایی که حواس شما را پرت می‌کنند اهمیت ندهید. تمرکز داشته باشید.

ادامه دارد...

منبع: تحریریه سایت کسب و کار بازده – مژگان گوران


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.