فواید میوه کیوی در دوران بارداری (بخش اول)

کیوی یکی از میوه ­های بسیار مغذی محسوب می ­شود که دو برابر لیمو شیرین ویتامین C دارد. علاوه بر این مورد، این میوه یک منبع غنی از فیبرهای رژیمی، ویتامین E، کربوهیدرات ­ها، انرژی و سایر مواد معدنی لازم برای بدن زنان در دوران بارداری است. در ادامه این مطلب به برخی از مزایای سلامتی و مواد مغذی موجود در میوه کیوی اشاره خواهیم کرد.
دوشنبه، 28 بهمن 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
فواید میوه کیوی در دوران بارداری (بخش اول)
 به دلیل این که میوه کیوی حاوی قندهای طبیعی است، مصرف آن به کنترل میل و اشتهای زنان حامله به مصرف شیرینی­ ها کمک خواهد نمود.
 

مقدمه

دوران بارداری زنان، زمان خوردن غذاهای مختلف است که احتمالاً، مواد غذایی شیرین بیشترین میزان علاقه مادران را به خود اختصاص می­ دهد. اما، به عنوان یک خانم جوان و بی­ تجربه به یاد داشته باشید که مصرف شیرینی و شکلات بیش از حد در این دوران کار بسیار اشتباهی است، چون مواد غذایی شیرین به سلامت دهان و دندان مادر باردار صدمه زده و از تغذیه سالم او در دوران حاملگی جلوگیری می­ کند. خواند مقاله زیر شما را با برنامه غذایی سالم در دوران باردار آشنا خواهد کرد. کیوی یا انگور چینی یک میوه آبدار با طعم دلپذیر است که اصلاً کلسترول نداشته و دارای قند و چربی بسیار کمی می­ باشد. البته این میوه به غیر از طعم خوشمزه، مزایای بسیاری برای زنان باردار دارد. برای درک مزیت این میوه در دوران بارداری، حتماً مقاله زیر را با دقت مطالعه کنید.
 

مزایای میوه کیوی برای زنان باردار:

 کیوی یکی از میوه ­های بسیار مغذی محسوب می ­شود که دو برابر لیمو شیرین ویتامین C دارد. علاوه بر این مورد، این میوه یک منبع غنی از فیبرهای رژیمی، ویتامین E، کربوهیدرات ­ها، انرژی و سایر مواد معدنی لازم برای بدن زنان در دوران بارداری است. در ادامه این مقاله، برخی از مزایای سلامتی و مواد مغذی موجود در میوه کیوی ارائه شده است که به شرح زیر می ­باشند:
 
1- فولات مهمترین ماده غذایی در بارداری:
 کیوی میوه­ای غنی از فولات بوده و مهم­ترین ماده مغذی را برای تشکیل سلول­ های بدن جنین درون رحم مادر دارا است. فولات موجود در این میوه جزو مواد ضروری برای حفظ سلامتی جنین و بهبود روند رشد او بوده و مصرف آن توسط زن حامله باعث تولید و نگهداری سلول­ های بدن، به ویژه در دوران بارداری خواهد شد. همچنین، این ماده مغذی برای رشد ارگان­ های مختلف بدن جنین حیاتی است؛ کافی بودن فولات موجود در بدن مادر باردار از مبتلا شدن جنین داخل رحم او به نقص­ های هنگام تولد مانند اسپینا بیفیدا جلوگیری می­ کند، وضعیتی که بروز آن مانع رشد کامل نخاع بدن نوزاد می­ شود. جالب است بدانید که استفاده از میوه کیوی در دوران بارداری از سقط جنین نیز جلوگیری خواهد کرد. بنابراین، می ­توان ادعا کرد که فولات موجود در میوه کیوی، نه تنها برای بدن زن باردار بلکه برای خانم ­هایی که در حال تلاش برای باردار شدن هستند، نیز بسیار عالی و مفید است.
 
2-ویتامین C منبع عالی در بارداری:
میوه کیوی یک منابع عالی از ویتامین C بوده و مصرف آن 140٪ از دوز توصیه­شده ویتامین C برای بدن زنان حامله را در طی روز تأمین خواهد نمود. به دلیل بالا بودن سطح ویتامین C موجود در میوه کیوی، پزشکان متخصص زنان و زایمان، آن را برای مادران باردار مناسب دانسته و مصرف این میوه را برای حفظ سلامت کودک درون رحم این مادران توصیه می­ کنند. همچنین، مصرف این میوه مغذی به زنان حامله کمک می­کند تا انتقال­ دهنده­ های عصبی بدن آن­ها عملکرد خوبی داشته باشد که این، برای مغز زنان باردار بسیار مهم است. علاوه بر این موارد، ویتامین C موجود در میوه کیوی احتمال بروز علائم کشش پوستی را در بدن زنان، پس از پایان دوران بارداری به میزان قابل توجهی کاهش می ­دهد.
 
3- قند طبیعی مورد نیاز در بارداری:
 به دلیل این که میوه کیوی حاوی قندهای طبیعی است، مصرف آن به کنترل میل و اشتهای زنان حامله به مصرف شیرینی­ ها کمک خواهد نمود. همچنین، پایین بودن شاخص گلیسمی این میوه منجر به افزایش میزان انسولین در بدن زنان نمی­ شود. همان­طور که می­ دانید تنظیم بودن میزان قند خون بدن در طی دوران بارداری برای سلامت مادر باردار و کودک متولد نشده او بسیار مهم است و از مبتلا شدن این افراد به دیابت حاملگی که در دوران بارداری بسیار معمول است، جلوگیری می ­کند.
 
4- آسان کننده روند هضم مواد غذایی در معده:
به خاطر بسپارید که بروز مشکل یبوست و هموروئید در طی دوران بارداری، امری کاملاً طبیعی است. میوه کیوی یکی از بهترین پروبیوتیک ­ها است که برای از بین بردن این مشکل مادران باردار بسیار مفید می ­باشد. در واقع، این میوه حاوی آنزیم ­ها، فیبر رژیمی و ترکیبات فنلی است که این مواد مغذی، توسط باکتری  ­های پروبیوتیک موجود در سیستم گوارش تغذیه می­ شود. پس، می ­توان ادعا کرد که قرار دادن میوه کیوی در برنامه روزانه زنان باردار موجب جلوگیری از بروز یبوست، اسهال، گاستریت، التهاب و درد شکمی در بدن این افراد خواهد شد.

ادامه دارد...

منبع: mamanam.com


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما