فواید میوه کیوی در دوران بارداری (بخش دوم)

کیوی یا انگور چینی یک میوه آبدار با طعم دلپذیر است که اصلاً کلسترول نداشته و دارای قند و چربی بسیار کمی می­ باشد. البته این میوه به غیر از طعم خوشمزه، مزایای بسیاری برای زنان باردار دارد. برای درک مزیت این میوه در دوران بارداری، حتماً این مطلب را با دقت مطالعه کنید. با ما همراه باشید.
دوشنبه، 28 بهمن 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
فواید میوه کیوی در دوران بارداری (بخش دوم)
با مصرف کیوی، این میوه از سلول­ های بدن مادر باردار و جنین داخل رحم او در برابر صدمات و آسیب­ های استرس اکسیدانی نیز محافظت خواهد نمود.
 

مزایای میوه کیوی برای زنان باردار

1- سیستم ایمنی بدن مادران باردار را تقویت می­ کند:
به علت این که میوه کیوی یک منبع غنی از آنتی ­اکسیدان ­ها است، مصرف آن در دوران بارداری به محافظت از RNA و DNA جنین کمک نموده و از آن­ها در برابر انواع آسیب­ ها محافظت خواهد نمود. همچنین، کیوی میوه­ای است که با رادیکال­ های آزاد بدن مادران باردار مبارزه کرده و بیماری­ های موجود در بدن این افراد را در حالت خاموش نگه می­ دارد. علاوه بر این موارد، این میوه از سلول­ های بدن مادر باردار و جنین داخل رحم او در برابر صدمات و آسیب­ های استرس اکسیدانی نیز محافظت خواهد نمود.
 
2- تعادل هورمون ­های بدن زنان باردار با مصرف میوه کیوی:
همان­طور که می­ دانید بروز نوسانات هورمونی در بدن زنان باردار بسیار معمول است. بنابراین، این افراد در یک لحظه بیش از حد احساسی شده و در لحظه دیگر، به طور ناگهانی، ناراحت و غمگین می­ شوند. به همین دلیل، بروز مشکل افسردگی، احساس خستگی بیش از حد و استرس در مادران حامله به دور از انتظار نیست. جالب است بدانید که خوردن یک عدد میوه کیوی در روز از بروز تمام این مشکلات در بدن مادر باردار جلوگیری خواهد نمود.
 

مقدار توصیه ­شده برای مصرف میوه کیوی در طی دوران بارداری

به عنوان یک زن باردار برای اطمینان از داشتن دوران حاملگی سالم و ایمن، بهتر است هر روز 2 الی 3 عدد میوه کیوی را مصرف کنید. اما اگر از مشکل آلرژی گاستریت یا سایر مشکلات گوارشی رنج می­ برید، باید از خوردن میوه کیوی در دوران بارداری خود اجتناب نمایید.
 

ایده ­های مفید برای استفاده از میوه کیوی در تهیه غذاهای روزانه زنان باردار

 اکثر ما معمولاً ترجیح می­ دهیم که کیوی را به صورت طبیعی بخوریم، اما استفاده از این میوه در غذاهای فانتزی محدودیتی ندارد. بنابراین، به عنوان یک زن باردار سعی کنید از این میوه بیشتر در تهیه سالادها، دسرها و طبخ سایر وعده ­های غذایی خود استفاده کنید. در ادامه این مقاله، برخی از ایده ­های آسان در مورد استفاده از میوه کیوی در رژیم غذایی زنان باردار ارائه شده است که عبارتند از:
زن حامله می­ تواند میوه کیوی را خرد کرده و به کاسه ماست یا سالاد خود اضافه کند. همچنین، اگر می­ خواهید این میوه را به صورت یک نوشیدنی مصرف کنید، کافی است تعدادی از میوه کیوی را به مخلوط­ کن اضافه نموده و کاملاً میکس کنید. پوره این میوه در کنار غذاهایی مانند مرغ یا ماهی کبابی، بسیار دلپذیر خواهد شد. علاوه بر این موارد، شما می ­توانید از این میوه مربا تهیه نموده و در وعده صبحانه خود مصرف کنید.
 

یک نکته احتیاطی در مورد مصرف میوه کیوی در طی بارداری

اکنون که به عنوان یک زن حامله از مواد مغذی موجود در میوه کیوی آگاه شده و می­ دانید که چگونه این میوه را در طول دوران بارداری خود مصرف کنید، باید برخی اقدامات احتیاطی را نیز در مورد آن رعایت کنید که به شرح زیر می­ باشند:

- برای پاک کردن این میوه از هر گونه پاتوژن ­ها، قبل از خوردن آن را خوب بشویید تا مواد شیمیایی مضر موجود بر روی پوست میوه از بین برود.

- در نهایت،  به یاد داشته باشید که این میوه خیلی اسیدی بوده و مصرف بیش از حد آن ممکن است منجر به بروز زخم ­های دهان، زبان و بثورات جلدی در زنان باردار شود. بنابراین اگر به عنوان یک زن حامله دوست دارید این میوه را در منوی غذایی روزمره خود قرار دهید، همانند سایر مواد غذایی باید قبل از معرفی آن به رژیم روزانه خود، با پزشک متخصص زنان و زایمان مشورت کنید؛ او تنها کسی است که می ­تواند در مورد برنامه غذایی دوران حاملگی به شما کمک کند.

منبع: mamanam.com


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما