روش های طبیعی برای پاکسازی ریه (بخش دوم)

گیاه دارویی مریم گلی، مانع رشد سرطان و متاستاس در ریه‌ها و هر جای دیگری از بدن می‌شود. از این رو، کسانی که ریه‌های شان در معرض خطر قرار دارد از مریم گلی بیشترین بهره را خواهند برد. بسیاری از روغن‌های معطر موجود در مریم گلی سینوس‌های شما را باز می کنند و انسداد ریه را برطرف می‌کنند. در این مطلب به روش های طبیعی برای پاکسازی ریه اشاره خواهیم کرد.
سه‌شنبه، 20 اسفند 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
روش های طبیعی برای پاکسازی ریه (بخش دوم)
ریشه‌ی گل ختمی تسکین بخش و شیرین است. همچنین التهاب، حساسیت و سرفه‌ را کاهش می‌دهد.
 

روش های طبیعی برای پاکسازی ریه

1. حمام بخار نعناع فلفلی
منتول، ترکیبی در نعناع فلفلی است که دارای خواص ضد اسپاسمی و ضد التهابی است. به همین خاطر باعث تسکین دستگاه تنفسی می‌شود. بخار نعناع فلفلی مخاط ( و مواد سمی موجود در آن)‌ را از ریه‌ها پاکسازی می‌کند، و ارگان‌های بدن را سم زدایی می‌کند. در حقیقت، یکی از بهترین روغن‌های موجود برای سرماخوردگی‌ها است.
 
2. جوشانده‌ی شفابخش زالزالک
این گیاه به عنوان درمانی برای سلامتی قلب کاملا جا افتاده است. میوه‌های زالزالک حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که خاصیت ضد التهابی و ضد میکروبی دارند و جریان خون را بهبود می‌بخشند. این ویژگی‌های برای پیشگیری از جمع شدن مایعات در ریه‌های‌تان و پاکسازی آن‌ها ضروری هستند. اگر داروی قلب یا داروی رقیق کننده‌ی خون مصرف می‌کنید از زالزالک استفاده نکنید.
 
3. شربت آویشن
مطالعه‌ای به سال ۲۰۱۶ درباره‌ی اثرات آویشن بر مجراهای برونشی به این نتیجه رسید که – بی شک – این گیاه در بین برترین گیاهان محافظ و تقویت کننده‌ و پاکسازی ریه قرار می‌گیرد.
 
4. چای مریم گلی
این گیاه دارویی مانع رشد سرطان و متاستاس در ریه‌ها و هر جای دیگری از بدن می‌شود. از این رو، کسانی که ریه‌های‌شان در معرض خطر قرار دارد (سیگاری‌ها و کسانی که با مواد سمی خطرناک سر و کار دارند) از مریم گلی بیشترین بهره را خواهند برد. بسیاری از روغن‌های معطر موجود در مریم گلی سینوس‌های شما را باز می کنند و انسداد ریه را برطرف می‌کنند. آن‌ّها سرفه، سرماخوردگی و گلو درد را درمان می‌کنند. مریم گلی، که سرشار از آنتی اکسیدان نیز هست، کلسترول را نیز تنظیم می‌کند.
 
5. چای ریشه‌ی شیرین بیان
ریشه‌ی شیرین بیان حاوی اسید گلیسیریزین است که ماده‌ای ضد ویروسی است. سایر مواد شیمیایی گیاهی موجود در این ریشه ضد التهابی، ضد باکتریایی، و ضد قارچی هستند. به علاوه، شیرین بیان التهاب ریه و بافت مخاطی را بر طرف می‌کند.

هشدار: زنان باردار و کسانی که فشار خون یا بیماری کلیوی دارند باید از خوردن ریشه‌ی شیرین بیان اجتناب کنند. بیش از ۷ روز چای شیرین بیان ننوشید.
 
6. تنتور گیاه پای خر
گل‌های گیاه پای خر بسیار شبیه گل های قاصدک است و به همان اندازه نیز خاصیت پزشکی دارد. در واقع، این گیاه به نحو موثری برونشیت، ذات‌الریه، آسم، و سل را درمان می‌کند. به ویژه، در زمینه‌ی کاهش التهاب بی‌نظیر است. اما، بهتر است طولانی مدت از آن استفاده نکنید.
 
7. چای شنبلیله و قاصدک
شنبلیله به لطف داشتن ترکیبات ضد التهابی گلو درد را تسکین می‌دهد. همچنین مخاط را تجزیه می‌کند. از طرف دیگر، قاصدک، متخصص سم زدایی ریه‌ها، کبد، و کلیه‌ها است.
 
8. چای میخک و لیمو
میخک حاوی اوژنول است، مسکنی که ناراحتی را از بین می‌برد. و مهمتر آنکه، ساختار مواد شیمایی گیاهی پیچیده‌ی میخک سلول‌های سرطان ریه را از بین می‌برد و تکثیر آن‌ها را متوقف می‌کند. از طرف دیگر، لیمو، سرشار از ویتامین C است که ضد ویروسی بسیار قوی به شمار می‌رود. با ترکیب کردن این دو، چای غنی و نجات بخشی به دست می‌آید که التهاب گلو و ریه را کاهش می‌دهد و سیستم ایمنی‌تان را تقویت می‌کند. این چای بهترین مورد برای رفع سرماخوردگی است.
 
9. چای زنجبیل-زردچوبه
زردچوبه خواص ضد التهابی دارد. زنجبیل پسرعموی آن است و به همان اندازه در مبارزه با التهاب و تقویت سیستم ایمنی بدن با استفاده از آنتی اکسیدان‌ها موثر است. از این رو، این دو ریشه برای هر نوع سم زدایی یا پاکسازی بدن مفید هستند. این چای زردچوبه زنجبیل برای سیگاری‌ها ایده‌آل است و آن‌ها را از توده‌های عفونی و سمی جمع شده در ریه‌ها خلاص می‌کند و آن را می‌شوید و از بدن خارج می‌کند.
 
۱0. گل ختمی و حشیشه القزاز
ریشه‌ی گل ختمی تسکین بخش و شیرین است. همچنین التهاب، حساسیت، و سرفه‌ را کاهش می‌دهد. حشیشه القزاز به خاطر نقشی که دارد، مانند بسیاری دیگر از علف‌های هرز، برای حفاظت از سلامتی انسان‌ها بسیار مفید است. استفاده از حشیشه‌ القزاز یکی از راه‌های پاکسازی ریه از مخاط، و بر طرف کردن گرفتگی ریه‌ها است. این ترکیب نرم کننده و روان کننده است و حاوی مواد مغذی بسیاری است.
 
۱1. چای اکیناسه
بعضی از آدم‌ها به اسم اکیناسه به عنوان راهی مطمئن برای دور نگه داشتن سرماخوردگی و آنفولانزا قسم می‌خورند؛ سایرین اما به مفید بودن آن باور ندارند. مطالعات علمی هر دوی این تجارب را تایید می‌کند – ظاهرا تفاوت در قدرت سیستم ایمنی در موقع شروع بیماری است. اکیناسه یک سیستم ایمنی ضعیف‌تر را بیشتر تقویت می‌کند تا سیستم ایمنی قوی‌ را.

از اکیناسه با احتیاط استفاده کنید: اگر باردار هستید، داروی کبد مصرف می‌کنید یا سیستم ایمنی‌تان در معرض خطر است، برای بیش از ۱۰ روز متوالی اکیناسه مصرف نکنید.

منبع: تحریریه سایت کسب و کار بازده- کامروا ابراهیمی


سبک زندگی مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.