خواص دارویی و درمانی برگ به برای سلامتی (بخش دوم)

از آنجایی که برگ درخت به ماده ضد ویروسی را آزاد می کند، توصیه می شود هنگام سرماخوردگی، چای برگ به بنوشید. چای گرم برگ درخت به، به شما کمک می کند تا ضمن تسکین علائم سرماخوردگی مانند سرگیجه، تب، سرفه و عطسه، احساس بهتری داشته باشید. در این مطلب به خواص دارویی و درمانی برگ به برای سلامتی اشاره خواهیم کرد.
دوشنبه، 25 فروردين 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
خواص دارویی و درمانی برگ به برای سلامتی (بخش دوم)
کم خونی نوعی ناراحتی است که به دلیل کاهش مقدار آهن در بدن شما ایجاد می شود. در واقع مصرف برگ درخت به نیازهای آهن شما را برآورده می کند.
 

خواص برگ به برای سلامتی  

• از سلامت قلب پشتیبانی می کند:
چای برگ درخت به همچنین به حفظ سلامت قلب کمک می کند. همانطور که می دانیم آنتی اکسیدان ها می توانند قلب را در برابر برخی بیماری ها مانند بیماری انسداد عروق قلب محافظت کنند. کمک های بهداشتی باید با ورزش روزمره یا فعالیت های سالم پشتیبانی شود.
 
• سطح کلسترول را کاهش می دهد:
در تحقیقات خاص با استفاده از عصاره برگ درخت به، ثابت شده است که سطح کلسترول بد را کاهش می دهد. این مطالعه با عصاره برگ درخت به برای افراد مبتلا به بیماری قلبی عروقی انجام شد. درمان به مدت 12 هفته با 50 میلی گرم عصاره به روزانه ادامه یافت. درمان با برگ درخت به باعث کاهش سطح تری گلیسیرید و به دنبال آن کاهش قابل توجهی در کلسترول بد می شود. در نتیجه تحقیقات ، می توان نتیجه گرفت که مصرف عصاره برگ درخت به می تواند از بروز بیماری های قلبی عروقی جلوگیری کند.
 
• علائم کم خونی را کاهش می دهد:
کم خونی نوعی ناراحتی است که به دلیل کاهش مقدار آهن در بدن شما ایجاد می شود. در واقع مصرف برگ درخت به نیازهای آهن شما را برآورده می کند. در نتیجه ، برگ درخت به می تواند به شما در درمان کم خونی نیز کمک کند. اگر به وضعیتی مانند کم خونی مزمن مبتلا هستید ، می توانید با مصرف برگ های به مقدار زیادی آهن دریافت کنید.
 
• سرماخوردگی را درمان می کند:
از آنجایی که برگ درخت به ماده ضد ویروسی را آزاد می کند ، توصیه می شود هنگام سرماخوردگی ، چای برگ به بنوشید. چای گرم برگ درخت به ، به شما کمک می کند تا ضمن تسکین علائم سرماخوردگی مانند سرگیجه ، تب ، سرفه و عطسه ، احساس بهتری داشته باشید. می توانید لیمو ، زنجبیل و عسل را به چای خود اضافه کنید. زیرا سایر مواد طبیعی که برای رهایی از سرماخوردگی مفید هستند زنجبیل ، لیمو و عسل هستند.
 
• درمان برونشیت:
برونشیت شرایطی است که نایژه های شما ملتهب است. در نتیجه احساس تنگی نفس خواهید کرد. در این حالت ، برگهای به دارای خواص ضد التهابی هستند که می توانند برونشیت را درمان کنند. بنابراین ، مصرف برگ درخت به می تواند به شما در کاهش مؤثر علائم برونشیت کمک کند.
 
• مناسب برای پوست:
عصاره برگ درخت به برای مراقبت از پوست مناسب است. برخی از مطالعات نشان داده اند که اضافه کردن عصاره برگ درخت به ، به کرم صورت می تواند تحریکات روی پوست حساس مانند خارش و سوزش را کاهش دهد.
 
• درمان سوختگی های سبک :
علاوه بر آرامش بخشیدن به پوست حساس ، عصاره های برگ درخت به می تواند به درمان سوختگی های سبک کمک کند. 
 

ارزش غذایی برگ درخت به

این گیاه به دلیل داشتن عناصر مغذی دارای مزایای سلامتی است. برخی از مقادیر تغذیه ای موجود در برگ درخت به ، عبارتند از: ویتامین B1 ، ویتامین B2 ، ویتامین B3 ، ویتامین B6 ، ویتامین C ، آهن ، پتاسیم ، کلسیم ، منیزیم ، سدیم ، مس و منگنز.
 
طرز تهیه چای برگ به :
_ چای برگ به لازم به جوشیدن زیاد ندارد. وقتی خیلی بجوشد خاصیت خود را از دست می دهد.
_ آب (4 لیوان)
_ برگ درخت به (5 قطعه)
 
طرز تهیه: 
اول 1 لیتر آب را جوشانده و برگ های به را اضافه کنید و به مدت 2 تا 3 دقیقه بجوشانید. مخلوط را به مدت 5 دقیقه بگذارید بماند و بعد بنوشید، هیچ نوع شیرین کننده ای به آن اضافه نکنید ولی اگر طعم آن را دوست ندارید ، می توانید کمی عسل اضافه کنید.
 

مضرات برگ درخت به :

برگ درخت به را خام مصرف نکنید. افرادی که از یبوست رنج می برند، نباید از برگ درخت به مصرف کنند ، که این یک ویژگی سازنده یبوست است.

منبع: سایت بیتوته


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما