فواید ماست برای سلامتی (بخش دوم)

بهترین نکته در مورد ماست نسبت به سایر محصولات لبنی این است که منبع خوبی از کلسیم محسوب می‌شود. همچنین ماست رشد مو را افزایش می‌دهد، شوره سر را کاهش می‌دهد و خارش پوست سر را تسکین می‌دهد. به علاوه، ماست به عنوان یک نرم کننده‌ی طبیعی و عالی برای موهای خشک و آسیب‌دیده عمل می‌کند و کمک می‌کند تا موها رطوبت لازم را به دست بیاورند یا آن را حفظ کنند. با ما همراه باشید.
پنجشنبه، 5 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
فواید ماست برای سلامتی (بخش دوم)
کلسیم، ویتامین D و ارگانیسم‌های زنده و فعال موجود در ماست استخوان‌ها را تقویت می‌کند و تراکم استخوان را افزایش می‌دهد.
 

فواید برتر ماست برای سلامتی 

1. از ابتلا به سرطان روده‌ی بزرگ جلوگیری می‌کند.
ماست برای سالم نگه داشتن روده‌ی بزرگ، عالی است. باکتری لاکتوباسیلوس یک نوع باکتری مفید برای روده‌ است که در ماست وجود دارد و رشد باکتری سالم را در روده‌ی بزرگ بهبود می‌دهد و در نتیجه خطر ابتلا به بیماری‌های روده‌ی بزرگ را کاهش می‌دهد.

این باکتری‌های خوب میکروارگانیسم‌های مضر را در روده بزرگ قبل از تبدیل شدن‌شان به مواد سرطان‌زا می‌کشند. به علاوه، میزان بالای کلسیم موجود در ماست، اسیدهای صفراوی را که باعث بروز سرطان می‌شوند، کاهش می‌دهد و آنها را از دیوار روده‌ی بزرگ دور نگه می‌دارد. برای سالم نگه داشتن روده‌ی بزرگ‌تان، ماست را اول صبح و با معده‌ی خالی میل کنید. از خوردن ماست همراه با شام پرهیز کنید.
 
2. از بهداشت دهان و دندان پشتیبانی می‌کند.
ماست همچنین می‌تواند سلامت دهان و دندان‌تان را بهبود بخشد. ماست کم چرب، شیرین باشد یا نه، با کرم‌خوردگی، یکی از مشکلات شایع لثه، مقابله می‌کند. این تاثیر عمدتا به دلیل اسید لاکتیک موجود در ماست است که از دندان‌ها و همین‌طور لثه‌تان محافظت می‌کند.

به علاوه، ماست یک منبع عالی کلسیم و پروتئین است، دو ماده مغذی مهم که سطح سلامت دهان را ارتقاء می‌دهد. کارشناسان همچنین معتقدند که باکتری‌های خوب موجود در ماست به کنترل رشد باکتری‌های “مضر” در دهان که می‌توانند باعث بوی بد دهان شوند، کمک می‌کند. مصرف فقط ۵۰ گرم ماست به طور روزانه خطر ابتلا به بیماری‌های پریودنتال را کم می‌کند و همچنین میل شما را به خوراکی‌های شیرین ارضاء می‌کند.
 
3. از پوکی استخوان جلوگیری می‌کند.
کلسیم، ویتامین D و ارگانیسم‌های زنده و فعال موجود در ماست استخوان‌ها را تقویت می‌کند و تراکم استخوان را افزایش می‌دهد. این امر به نوبه‌ی خود مانع پوکی استخوان می‌شود، یک بیماری پیشرونده که در آن استخوان به‌تدریج ضعیف و آسیب‌پذیر می‌شوند و احتمال بروز شکستگی در آن‌ افزایش می‌یابد. برای کمک به محکم شدن استخوان‌های‌تان، همیشه به دنبال ماستی باشید که دارای بیش‌ترین میزان ویتامین D است. فقط به برچسب پشت محصول نگاه کنید تا بهترین نوع را بخرید.
 
4. باعث سلامت موهای‌تان می‌شود.
از جمله دیگر خواص ماست برای سلامت و زیبایی این است که اگر ماست بخورید، دیگری نیازی به درمان‌های گران‌قیمت که موهایی سالم و درخشان را وعده می‌دهند، نخواهید داشت. ماست یک منبع غنی روی، اسید لاکتیک، پروتئین، کلسیم و سایر مواد مغذی مفید برای موهای‌تان است.

ماست رشد مو را افزایش می‌دهد، شوره سر را کاهش می‌دهد و خارش پوست سر را تسکین می‌دهد. به علاوه، ماست به عنوان یک نرم‌کننده‌ی طبیعی و عالی برای موهای خشک و آسیب‌دیده عمل می‌کند و کمک می‌کند تا موها رطوبت لازم را به‌دست بیاورند یا آن را حفظ کنند. یک دوم فنجان ماست ساده را هم بزنید، آن را روی موهای‌تان بمالید، بگذارید به مدت ۳۰ دقیقه بماند، و سپس موهای‌تان را با یک شامپوی ملایم بشوئید. از این روش درمانی یک بار در هفته استفاده کنید تا موهایی سالم و قوی داشته باشید.
 
5. ماست منبع عالی کلسیم است.
بهترین نکته در مورد ماست نسبت به سایر محصولات لبنی این است که منبع خوبی از کلسیم محسوب می‌شود و بر اساس برخی مطالعات صورت گرفته، مقدار کلسیم در ماست بیش از مقدار کلسیم موجود در شیر است.
 
6. برای سلامت قلب بسیار مفید است.
اگر چه بحث‌های زیادی وجود دارد در مورد این‌که میزان چربی موجود در ماست می‌تواند برای قلب مضر باشد اما مطالعات اخیر خلاف این را نشان می‌دهند. از آن‌جایی که ماست برای کنترل کلسترول عالی است، پس می‌تواند برای قلب نیز مناسب باشد. علاوه بر این، بیش‌تر محصولات لبنی برای کنترل فشار خون بسیار مفید هستند.
 
7. ماست یک ماده‌ی خوراکی سالم در دوران بارداری است.
اگر می‌خواهید اطمینان حاصل کنید که نوزاد شما سالم به دنیا خواهد آمد، فراموش نکنید که ماست را به رژیم روزانه‌تان اضافه کنید. ماست غنی از کلسیم و فولات است و به همین دلیل می‌تواند به بهینه‌سازی رشد جنین از مغز تا ساختار استخوانی کمک کند. علاوه بر این، فولات موجود در ماست نیز می‌تواند به جلوگیری از خطر بروز نقص مادرزادی در نوزاد کمک کند و به طور کلی ریسک آن را کاهش می‌دهد.
 
8. متابولیسم بدن را بهبود می‌دهد.
متابولیسم مرتبط است با چگونگی جذب مواد مغذی از مواد خوراکی که مصرف کرده‌اید. این بدان معنی است که فرآیند هضم در شما باید به خوبی انجام شود. خوب، ماست مثل بسیاری از محصولات لبنی که می‌شناسید برای هضم عالی است.

ادامه دارد...

منبع: تحریریه سایت کسب و کار بازده – سارا فیضی و کامروا ابراهیمی


سبک زندگی مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما