فواید ژلاتین برای سلامتی (بخش دوم)

ژلاتین مقدار زیادی گلیسین دارد. این ماده، منبعی از اسیدهای آمینه ضروری است. در نتیجه، گلیسین در تقویت فرآیند سم‌زدایی کبد نقش دارد. بنابراین، بدن شما از شر سموم خلاص می‌شود. در این مطلب به فواید ژلاتین برای سلامتی و زیبایی پرداخته ایم. با ما همراه باشید.
شنبه، 7 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
فواید ژلاتین برای سلامتی (بخش دوم)
ژلاتین گاوی، منبع خوبی از کراتین است. این پروتئین در رشد بهتر موها و همچنین بهبود ناخن‌ها و دندان‌ها نقش دارد.
 

فواید ژلاتین برای سلامتی

1. بهبود کیفیت خواب
برای آن‌هایی که به بی‌خوابی دچار هستند، مصرف ژلاتین گاوی راه خوبی است. در واقع، ژلاتین حاوی گلیسین است که ماده‌ای ضروری برای بدن به شمار می‌آید. گلیسین به بهبود خواب کمک می‌کند. یک مطالعه نشاده داده است که ژلاتین بدون تردید به خواب بهتر کمک می‌کند. این ماده به تعادل هورمون‌های شما کمک کرده و شما را آرام می‌کند تا خواب شبانه بهتری داشته باشید. همچنین می‌توانید قبل از خواب، شیر نیز مصرف کنید تا اطمینان داشته باشید که خواب خوبی خواهید داشت.
 
2. درمان اضطراب
درست مانند مورد قبلی، وجود گلیسین در ژلاتین می‌تواند هورمون‌های بدن را متعادل کند. در نتیجه، می‌تواند شما را آرام کرده و اضطراب را درمان کند. در واقع، این ماده حس درد و هورمون استرس را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، گلیسین موجود در ژلاتین می‌تواند سلامت ذهنی را افزایش داده و خطر مشکلات ذهنی را کاهش دهد. بنابراین برای داشتن سلامت ذهنی، می‌توانید مصرف ژلاتین را از همین حالا شروع کنید.
 
3. بهبود خلق و خو
گلیسین به عنوان یک اسید آمینه مانند یک « پیام رسان عصبی بازدارنده» عمل می‌کند. در نتیجه، به درمان اضطراب و افسردگی کمک می‌کند. در واقع، با کاهش هورمون‌های استرس در افزایش سلامت ذهنی نقش دارد. در نتیجه، هورمون‌های شادی را بالا می‌برد که به بهبود خلق و خو کمک می‌کند. بنابراین، اگر روزهای بدی را می‌گذرانید یا کارهای زیادی برای انجام دادن دارید، انتخاب ژلاتین گاوی به عنوان یک گزینه خوراکی، می‌تواند برای بهبود خلق و خوی شما عالی باشد.
 
4. افزایش سلامت قلب
یکی از خواص عالی ژلاتین برای سلامتی، نقش آن در حفظ سلامت قلب است. ماده‌ای که در این مسئله نقش دارد اسید آمینه‌ای به نام متیونین است. متیونین که در محصولات حیوانی وجود دارد می‌تواند تاثیرات منفی هوموسیستئین را کاهش دهد. هوموسیستئین بالای خون می‌تواند باعث التهاب در قلب شده و به مشکلاتی مانند سکته و بیماری‌های قلبی منجر شود. در نتیجه، تعادل در مصرف محصولات حیوانی مانند ژلاتین همراه با سبزیجات و میوه‌ها، ضرورت دارد. بنابراین، طیفی از خوراکی‌های سالم دارید که می‌توانند عملکرد جسمی شما را بهبود بخشند.
 
5. سم زدایی کبد
ژلاتین مقدار زیادی گلیسین دارد. این ماده، منبعی از اسیدهای آمینه ضروری است. در نتیجه، گلیسین در تقویت فرآیند سم‌زدایی کبد نقش دارد. بنابراین، بدن شما از شر سموم خلاص می‌شود.
 
6. درمان زخم‌ها
وجود گلیسین و آرژنین در ژلاتین می‌تواند به ترمیم بافت همبند کمک کند. این اسیدهای آمینه فرآیند درمان زخم‌ها را تسریع می‌کنند.

حالا که خواص ژلاتین گاو برای سلامتی را خواندید، به فهرست خواص آن برای زیبایی که در پایین آمده است نیز نگاهی بیندازید.
 

خواص ژلاتین برای زیبایی

۱. ماسک صورت محبوب شما
آیا تا به حال به این مسئله فکر کرده‌اید که ژلاتین می‌تواند ماسک صورت محبوب شما باشد؟ مشخص شده که ژلاتین می‌تواند برای بهبود سلامت پوست به کار رود. برای این کار می‌توانید ماسک صورت تهیه شده از پودر ژلاتین، آب گرم و آبلیموی تازه را بر پوست بگذارید. اجازه دهید این ترکیب ۱۵ دقیقه روی پوست‌تان بماند. سپس می‌توانید آن را با آب گرم بشویید. این ماسک به شما کمک می‌کند که پوستی صاف و نرم داشته باشید.
 
2. پیشگیری از پیری زودرس
ژلاتین به دلیل داشتن کلاژن، خواص درمانی عالی دارد. علاوه بر این، پروتئین موجود در آن نیز با افزایش خاصیت ارتجاعی پوست و بازسازی سلول‌های پوستی، بافت پوست را بهبود می‌بخشد. این خواص، باعث تقویت و سفتی پوست می‌شوند. کلاژن در جلوگیری از علائم پیری زودرس مانند چین و چروک و خطوط نقش دارد. بنابراین، هنگامی که از ژلاتین برای درمان زیبایی خود استفاده می‌کنید، این ماده با افزایش تولید کلاژن در داشتن پوستی جوان و شاداب به شما کمک می‌کند.
 
3. درمان ترک‌های پوستی
استفاده از ژلاتین می‌تواند برای درمان ترک‌های پوستی مفید باشد. این به دلیل وجود کلاژن است که سفتی و خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می‌دهد. به علاوه، اثبات شده که این ماده بر کاهش بروز سلولیت در پوست نیز تاثیر مثبت می‌گذارد. برای دریافت کلاژن از مواد غذایی، می‌توانید ژلاتین گاوی و آبگوشت استخوان مصرف کنید.
 
4. بهبود مو، ناخن و دندان‌ها
ژلاتین گاوی، منبع خوبی از کراتین است. این پروتئین در رشد بهتر موها و همچنین بهبود ناخن‌ها و دندان‌ها نقش دارد.

خلاصه این‌که ژلاتین انتخاب خوراکی خوبی است. می‌توانید آن را به سوپ‌ها و خورش‌ها اضافه کنید. همچنین می‌توانید پودر ژلاتین را به آبمیوه یا دسرهایی مانند پودینگ اضافه کنید. ژلاتین می‌تواند ارزش تغذیه‌ای خوراکی شما را افزایش دهد. در واقع، با مصرف ژلاتین که خواصی عالی برای سلامتی دارد، می‌توانید جسمی سالم‌تر داشته باشید.

منبع: تحریریه سایت کسب و کار بازده – مژگان گوران


اخبار مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.