فواید گیاهخواری که باید بدانید (بخش دوم)

گیاهخواران به جای دریافت کلسیم از شیر، از سبزیجات با برگ‌های سبز تیره مانند بروکلی و حبوبات که منبعی سرشار هستند استفاده می‌کنند. گیاهخواران، کمتر دچار مشکلات مربوط به وزن مانند بیماری قلبی، سکته و دیابت می‌شوند. در این مطلب به فواید گیاهخواری اشاره کرده ایم.
جمعه، 15 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
فواید گیاهخواری که باید بدانید (بخش دوم)
رژیم غذایی گیاهخواری به محافظت از بدن در برابر سرطان پروستات، روده بزرگ و پوست نیز کمک می‌کند.
 

فواید گیاهخواری

1. فرآیند پیری را کند می‌کنید
کسی نمی‌تواند فرایند پیری را متوقف کند اما با داشتن سبک زندگی سالم می‌توانید این فرایند را کند کنید. خوردن میوه و سبزیجات بیشتر، راه حلی عالی برای این مسئله است. البته گیاهخوار شدن و کنار گذاشتن تمام محصولات حیوانی، بهرین روش برای این منظور محسوب می‌شود. این کار به معنای جوان ماندن بدن و جلوگیری از پیری زودرس است.
 
2. می‌توانید پول بیشتری در حساب خود داشته باشید
جایگزین کردن گوشت با میوه و سبزیجات، هزینه خرید را تا مقدار زیادی کاهش می‌د‌هد.
 
3. خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهید
یک مطالعه در مجله بین‌المللی سرطان به این نتیجه دست یافته بود که گوشت قرمز، ارتباط نزدیکی با سرطان سینه دارد. موسسه ملی سرطان اعلام می‌کند زنانی که هر روز گوشت می‌خورند، نسبت به زنانی که گوشت نمی‌خورند، ۴ برابر بیشتر به سرطان سینه مبتلا می‌شوند. برعکس، با استناد به مطالعه سلامت پرستاران هاروارد، زنانی که حداقل یک وعده سبزیجات در روز مصرف می‌کنند، خطر ابتلا به سرطان را ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش می‌دهند.  بر اساس مطالعات انجام شده در مرکز تحقیقات سرطان آمریکایی، دلیل این مسئله این است که سیستم ایمنی گیاهخواران در کشتن سلول‌های تومور، نسبت به سیستم ایمنی افراد گوشتخوار، قوی‌تر است. مطالعات دریافته‌اند که رژیم غذایی گیاهخواری به محافظت از بدن در برابر سرطان پروستات، روده بزرگ و پوست نیز کمک می‌کند.
 
4. غذای شما رنگی‌ می‌شود
گوشت، مرغ و ماهی رنگ‌های خسته کننده قهوه‌ای و سفید دارند اما میوه‌ها و سبزیجات، تمام رنگ‌های رنگین کمان را دارا هستند. مواد شیمیایی گیاهی که با بیماری‌ها مبارزه می‌کنند، مسئول این رنگ‌های زیبا هستند. بنابراین آشپزی با این رنگ‌ها، راه خوبی برای مصرف مواد طبیعی است که سیستم ایمنی را تقویت کرده و از بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری می‌کنند.
 
5. جین‌های قبلی‌تان دوباره اندازه می‌شوند
به طور متوسط، گیاهخواران از گوشتخواران لاغرتر هستند و زمانی که رژیم غذایی گیاهی می‌گیریم، وزن‌مان تا ۷ سال ثابت می‌ماند. زیرا رژیم‌های غذایی حاوی پروتئین سبزیجات، چربی و کالری کمتری نسبت به رژیم غذایی آمریکایی دارند. گیاهخواران، کمتر دچار مشکلات مربوط به وزن مانند بیماری قلبی، سکته و دیابت می‌شوند.
 
6. باعث پاکسازی بدن می‌شود
کنار گذاشتن گوشت باعث پاکسازی سموم بدن ( آفت‌کش‌ها، آلاینده‌های محیطی و مواد نگهدارنده) که در بدن جمع شده و باعث بیماری می‌شوند، می‌شود. زمانی که افراد برنامه‌های سم‌زدایی را شروع می‌کنند، اولین قدم جایگزین کردن گوشت و لبنیات با میوه، سبزیجات و آبمیوه است.  به گفته دکتر کریس کلارک، رییس مرکز درمانی راج – مرکز طب آیورودا– که متخصص برنامه‌های سم‌زدایی است،  این مواد حاوی مواد شیمیایی گیاهی هستند که به سم‌زدایی طیبعی بدن کمک می‌کنند.
 
7. یک بیانیه سیاسی قوی خواهید داشت
هر روز، ۲۲ میلیون حیوان برای تامین گوشت مردم آمریکا، کشته می‌شوند. به گفته اریک مارکوس، نویسنده وگان: اخلاق جدید غذا خوردن، خیلی خوب است که یک وعده غذایی خوشمزه را تمام کنیم و بدانیم هیچ موجودی برای تهیه آن کشته نشده است.
 
8. غذاهای شما خوشمزه خواهند شد
به گفته دبورا مدیسون، سرآشپز رستوران سبز در سان فرانسیسکو و نویسنده  آشپزی گیاهی برای همه، گیاهان برای آشپزی زیبا بوده و برای خوردن، لذت‌بخش هستند. از نظر وی، گیاهان نمایشی از طعم‌ها و رنگ‌ها و بافت‌ها و مزه‌ها هستند. همه می‌توانند از آن‌ها لذت ببرند اما گیاهخواران بیشتر به خوردن و پختن سبزیجات فکر می‌کنند.
 
9. زباله و آلودگی هوا کاهش می‌یابد
مزارع دایره ۴ در میلفورد، که سالانه ۲.۵ میلیون خوک پرورش می‌دهند، بیشتر از تمام شهر لس آنجلس، زباله تولید می‌کنند. و این فقط یک مزرعه است. هر سال، مزارع کشور، ۲ میلیون تن کود – که آژانس محافظت محیطی (EPA) آن را یکی از ۱۰ آلاینده برتر کشور می‌داند – تولید می‌کنند. و این، گاز متان تولید شده توسط گاوها، خوک‌ها و ماکیان ( که در اثر گلخانه‌ای نقش دارند)، گاز آمونیاک از ادرار، گازهای سمی که از تالاب‌های کود متصاعد می‌شوند، مواد شیمیایی سمی آفت‌کش‌ها و تجهیزات مزرعه که برای پرورش حیوانات به کار می‌روند را در شامل نمی‌شود.
 
10. عمر استخوان‌های‌تان طولانی‌تر می‌شود
متوسط تحلیل استخوان در زنان گیاهخوار در سن ۶۵ سالگی، ۱۸ درصد است و در زنان غیر گیاهخوار، دوبرابر می‌شود. متخصصان این مسئله را به مصرف بیش از اندازه پروتئین نسبت می‌دهند – زن آمریکایی گوشتخوار، ۱۴۴ درصد و مرد آمریکایی ۱۷۵ درصد بیشتر از حد مجاز روزانه پروتئین مصرف می‌کنند.

پروتئین بیش از حد، باعث بروز اختلال در جذب و نگهداری کلسیم شده و در نتیجه به دفع کلسیم منجر می‌شود که زمینه ابتلا به پوکی استخوان را فراهم می‌کند. پروتئین‌های حیوانی مانند شیر، خون را اسیدی می‌کنند و بدن برای متعادل کردن این مشکل، کلسیم را از استخوان دفع می‌کند. بنابراین گیاهخواران به جای دریافت کلسیم از شیر، از سبزیجات با برگ‌های سبز تیره مانند بروکلی و حبوبات که منبعی سرشار هستند استفاده می‌کنند.

منبع: تحریریه سایت کسب و کار بازده- مژگان گوران


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.