غذاهایی که دشمن بدن هستند

در کشور برای دارو و درمان هزینه های بسیاری می‌شود و علت اصلی آن بر می‌گردد به نوع غذا خوردن ما که سبب آسیب رساندن به ما می شود. دشمن هم برای آسیب رساندن به ایرانی جماعت دست به هر کاری می‌زند تا آنها را ضعیف کند. یکی از کارهای که دشمن انجام داده این است که در نوع غذاهای ایرانی ها اخلال ایجاد کرده و غذاهایی که باعث آسیب رساندن می‌شود را وارد کرده است
سه‌شنبه، 12 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سجاد رستمی چورتی
موارد بیشتر برای شما
غذاهایی که دشمن بدن هستند
نمک های تصفیه شده صنعتی، موجب فشار خون و افراط در مصرف آن باعث پوکی استخوان و بیماری های معده و کلیه می‌شود.
 

مقدمه 

نعمتان مجهولتان الصحة والأمان. دو نعمتند که قدرشان مجهول است: صحت، امنیت‏. [1]  امنیت و سلامتی دو نعمت از نعمت های ارزشمند خداوند هستند که اساس و پایه آسایش بشر را شکل می‌دهند. ما در کشور خودمان ایران توانستیم با مدیریت بخش های مختلف، خودمان را از لحاظ امنیت قوی کنیم تا هیچ کشوری جرات نکند به خاک ما نزدیک شود. اما در حوزه سلامت نتوانستیم همانند امنیت قوی باشیم. منظور از سلامتی که بحث می کنیم غیر از حوزه دارویی و پزشک است. منظور ما سلامت جسمی مردم است که گرفتار بسیاری از بیماری ها هستند. در زمینه سلامت هم لازم است جهادی بپا شود تا در پرتو آن، نسل ایران و ایرانی باهوش و قدرتمند شوند. 

کشور ایران برای اینکه حامی حق و حقیقت است، دشمنان زیادی دارد که ایران را مانع می‌بینند برای زورگویی به برخی از کشورهای اسلامی و بخاطر همین سعی دارند تا ایرانی ها را از لحاظ تغذیه ناسالم و اشتباه از بین ببرند. اینکه دشمن در حوزه غذایی ما وارد شده و بخواهیم اثبات کنیم. به ماجرای که مستر همفر که در کتاب خاطرات خود اشاره کردند بیان می کنیم. 

مایع حیات انسانها را آب شکل می‌دهد و اولین ضربه را دشمن در همین حوزه بر ما دارد کرده است. این کار را شخصی به نام مستر هُمفر (mester Homfer) که بنیانگذار وهابیت است، آغاز نمود. این فرد دربارۀ مبارزه با ایرانیان این گونه می گوید:« همه ی ایرانی ها یک چاه در خانه شان دارند که باید این آب سالم را از آنها گرفت.»[2] 

نکته: دقت خودمان را باید بیشتر کنیم تا در حوزه سلامت عقب نمانیم و نگذاریم که دستان بیگانه وارد این آب و خاک شود. 

باید به خودمان بیاییم و در نحوه خوراکی ها و نوشیدنی ها خود تغییر ایجاد کنیم تا بجای اینکه هزینه های گزاف و سرسام آوری را صرف درمان خود کنیم،می‌توانیم نحوه غذای خود را عوض کنیم تا  از انواع بیماری ها پیشگیری شود. 
 

غذاهایی که دشمن بدن هستند

1. از میوه ها و حبوبات تراریخته اجتناب کنید
سال‌های طولانی نیست که بحث تراریخته ها وارد شده، اما ضرر های آن برای سلامتی انسان بسیار زیاد است. این نقشه صهیونیزم است که تراریخته ها را وارد سبد غذایی مردم کرده تا عمر آنها را کوتاه کند. چند مورد از تراریخته ها: ذرت، مثل پاپ کورن و امثال آن، ذرت تراریخته در حدود یک چهارم این محصولات پیدا شد. برخی از مقامات حتی گفته‌اند تقریبا تمام روغن مصرفی در ایران تراریخته است.
 
2. غذاهای چرب را کمتر استفاده کنید
مصرف بیش از حد روغن در ایران باعث افزایش وزن و چاقی افراد شده است و این افراط در مصرف روغن عاملی برای افزایش چربی های بد شده است. وجود این چربی های زیاد در بدن خطر ابتلا به سرطان روده و ریه را افزایش می‌دهد. 
 
3. چاشنی های شور و نمک یددار را کم کنید
در احادیث فراوانی درباره فواید نمک ذکر شده است، از جمله اینکه پیامبر خدا صلى‏ الله ‏علیه و ‏آله و سلّم فرمود: خداوند عزّوجلّ به موسى بن عمران وحى فرستاد که «غذا را با نمک آغاز کن و با نمک پایان ده. [3] بهترین نوع نمک‌، نمک طبیعی است که هیچ‌گونه ید و املاح به آن اضافه نشده باشد. مصرف این نوع نمک‌ خوب است، اما نمک های تصفیه شده صنعتی، موجب فشار خون و افراط در مصرف آن باعث پوکی استخوان و بیماری های معده و کلیه می‌شود. ید موجود در نمک های امروزی بخاطر اینکه طبیعی نیست باعث آسیب رساندن به بدن شخص می‌شود. 
 
4. نوشیدنی های صنعتی را استفاده نکنید
تحقیقات و آزمایشات نشان داده افرادی که مقدار زیادی نوشابه استفاده می کنند بیشتر در خطر بیماری کبد چرب غیر الکلی قرار دارند. نمی‌توانیم به طور قاطع بیان کنیم که نوشیدنی عامل اصلی است. اما می‌توان گفت بخاطر وجود قند اضافی و ترکیبات موجود در نوشابه  به اندازه کافی برای مضر بودن آن کافی است. علاوه بر کبد چرب، باعث پوکی استخوان،  چاقی، کاهش حافظه و بسیاری از مشکلات دیگر را بوجود میاورد. 

توجه: مردم ایران جزء نوشابه خورترین ملت دنیا هستند. 
 
5. چیپس و پفک را از زندگی خود حذف کنید
خیلی از کودکان و بزرگسالان در کشور ما عادت کرده اند که در وعده تنقلات خود از پفک و چیپس استفاده کنند، اما از مضرات آن آگاهی ندارند و در مصرف آن افراط  دارند. یک تحقیقی را در یکی از سایت های انگلیسی دیده ام که مشخص کرده درصد عقیمی و نازا بودن در کودکانی که به وفور از پفک استفاده می‌کنند بالاتر از سایر کودکان است. مصرف چیپس و پفک باعث؛ پوکی استخوان، کوتاهی قد، کم خونی و بی اشتهایی می‌شود. 

توجه؛ وقتی می‌توانیم از یک مسیر بدون خطر عبور کنیم، چرا باید خود را وارد یک جاده پر خطر کنیم؟ قبل از اینکه مسیر شما به بیمارستان بیفتد و در مسیر پر خطر و هزینه زا قرار بگیرد، غذاهای خود را اصلاح کنید تا از زندگی آرام و لذت بخش بهره مند شوید.

پی نوشت :
[1] گنج حکمت یا احادیث منظوم، صفحه 196
[2] دست های ناپیدا، ناپیدا خاطرات مستر همفر جاسوس انگلیس در کشورهای اسلامی / ترجمه احسان قرنی، تهران :گلستان کوثر، ۱۳۷۷، صفحه 154
[3] دانش نامه احادیث پزشکی، جلد 1، صفحه330، به نقل از بحارالانوار علامه مجلسی..


سبک زندگی مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما