فواید ماست برای سلامتی (بخش سوم)

ماست به عنوان یک ماده ی خوراکی حاوی پروبیوتیک‌ها نه تنها می‌تواند یبوست را درمان کند بلکه برای مبارزه با اسهال نیز مناسب است. همچنین ماست برای بهبود فرآیند هضم عالی است، بنابراین می‌تواند سندروم روده‌ی تحریک‌پذیر را به طور طبیعی درمان کند. در این مطلب به فواید برتر ماست برای سلامتی اشاره خواهیم کرد.
پنجشنبه، 5 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
فواید ماست برای سلامتی (بخش سوم)
یکی از دلایل این‌که ماست برای صبحانه یک خوراکی عالی محسوب می‌شود این است که انرژی بدن را به طور طبیعی افزایش می‌دهد.
 

فواید برتر ماست برای سلامتی 

1. خطر بروز افسردگی را کاهش می‌دهد.
یکی از مزایای ماست برای سلامتی این است که می‌تواند خطر افسردگی را کاهش دهد. اگرچه ماست نمی‌تواند بیماری افسردگی را درمان کند، اما مصرف آن به طور روزانه می‌تواند واقعا مفید باشد.
 
2. به طور طبیعی انرژی را افزایش می‌دهد.
یکی از دلایل این‌که ماست برای صبحانه یک خوراکی عالی محسوب می‌شود این است که انرژی بدن را به طور طبیعی افزایش می‌دهد. ماست حاوی مقدار مشخصی کربوهیدرات و پروتئین است که برای‌تان انرژی تامین می‌کند اما نه در حدی که تنبل‌تان کند زیرا کربوهیدرات موجود در ماست سبب کاهش سوخت و ساز بدن نمی‌شود بلکه فقط به بهبود آن کمک می‌کند.
 
3. ریسک بروز چاقی را کاهش می‌دهد.
مشکل چاقی با افزایش وزن متفاوت است هرچند عوامل ایجادکننده هر دو می‌تواند یکسان باشد. چاقی زمانی است که متابولیسم بدن شما در شرایط بسیار بد کار می‌کند و برای جلوگیری از آن، باید مواد غذایی مصرف کنید که می‌توانند متابولیسم بدن شما را بهبود ببخشند و ماست در فهرست خوراکی‌هایی که متابولیسم بدن را بهبود می‌دهند، قرار می‌گیرد.
 
4. به عنوان یک پروبیوتیک طبیعی عمل می‌کند.
وجود پروبیوتیک‌ها در روده‌ی شما بسیار ضروری است. آنها باکتری‌های خوبی هستند که با باکتری‌های بد مبارزه می‌کنند. پروبیوتیک‌ها تضمین می‌کنند که دستگاه گوارش شما در بهترین وضعیت قرار دارد تا بتواند به مطلوب‌ترین شکل ممکن عمل کند.
 
5. IBS یا سندروم روده تحریک‌پذیر را درمان می‌کند.
آیا می‌دانید که اگر اختلالاتی مانند سندروم روده‌ی تحریک‌پذیر (IBS) به درستی درمان نشوند، ممکن است واقعا مرگ‌آور باشند؟ با این حال، درمان IBS به آن اندازه که شما فکر می‌کنید، دشوار نیست، فقط باید سیستم گوارش سالمی داشته باشید تا مطمئن شوید که IBS دیگر اثری روی شما ندارد. ماست برای بهبود فرآیند هضم عالی است، بنابراین می‌تواند IBS را به طور طبیعی درمان کند.
 
6. با یبوست خداحافظی کنید.
یبوست زمانی رخ می‌دهد که حرکت روده شما در اثر برخی دلایل بسیار کند می‌شود. خوب، از آن‌جایی که ماست حاوی پروبیوتیک‌ها است، می‌تواند حرکات روده را بهبود بدهد و بنابراین قطعا می‌تواند به شما کمک کند که به خوبی از پس مشکل یبوست بربیایید.
 
7. ماست می‌تواند با اسهال مبارزه کند.
ماست به عنوان یک ماده ی خوراکی حاوی پروبیوتیک‌ها نه تنها می‌تواند یبوست را درمان کند بلکه برای مبارزه با اسهال نیز مناسب است. علت چنین تاثیری این است که اسهال توسط عفونت باکتریایی ایجاد می‌شود و کار اصلی پروبیوتیک‌ها کشتن انواع باکتری‌هایی است که می‌توانند باعث بروز “مشکل” در فرآیند هضم شوند.
 
8. هضم ماست راحت‌تر از شیر است.
باور کنید یا نه، اگرچه ماست از شیر گرفته شده‌است اما هضم آن آسان‌تر از شیر است. به همین دلیل، برخی از افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز می‌توانند از این محصول لبنی بدون نگرانی در مورد مشکلات معده‌شان لذت ببرند.
 
9. سلامت روده‌ها را بهبود می‌دهد.
روده‌ی سالم به این معنی است که روده شما خالی از هر گونه باکتری مضر و کاملا غنی از پروبیوتیک‌ها است. روده بدون وقفه و مطابق با سرعت طبیعی کار می‌کند و بنابراین تمام مواد مغذی که از غذا به‌دست آورده‌اید به شیوه‌ای مطلوب هضم و جذب می‌شود.
 
10. خوردن ماست باعث صاف شدن شکم می‌شود.
برای کم کردن سایز بدن کافی است در روز ۵۰۰ گرم ماست بخورید. کسانیی که این مقدار ماست می‌خورند – در کنار کاستن از میزان مصرف کالری‌های کلی – نسبت به کسانی که از مصرف این خوراکی اجتناب می‌کنند طبق تحقیقات به عمل آمده توسط دانشگاه تنسی ۲۲ درصد بیشتر وزن و در کل ۸۱٪ بیشتر از چربی دور شکم‌شان کم می‌شود. آن‌ها همچنین یک سوم بیشتر گوشت بدون چربی دارند، که می‌تواند به حفظ وزن‌شان در سطح ایده‌آل کمک کند.
 
11. ماست سرشار از ویتامین‌های مختلف است.
یک وعده‌ی مصرفی ماست منبعی از پتاسیم، فسفر، ریبوفلاوین، ید، روی، و ویتامین B5 است. ماست همچنین دارای ویتامین B12 است که به حفظ گلبول‌های قرمز خون و عملکرد صحیح دستگاه عصبی کمک می‌کند. ویتامین B12 بیشتر در محصولات حیوانی یافت می‌شود، مثل مرغ و ماهی، پس احتمال مواجه شدن گیاهخواران با کمبود ویتامین زیاد است. خوردن ماست بیشتر به پر کردن شکاف و کمبود ویتامین‌های بدن کمک می‌کند: یک وعده‌ی ۵۰۰ گرمی ماست حاوی ۱.۴ میکرو گرم ویتامین است، حدود ۶۰ درصد از آنچه زنان بالغ در طول روز نیاز دارند.

با خوردن ماست به صورت روزانه، ‌می‌توانید از خواص ماست بهره بگیرید و بدن خود را به وسیله‌ی تغذیه درمان کنید و از بروز بسیاری از مشکلات سلامتی جلوگیری کنید.

منبع: تحریریه سایت کسب و کار بازده – سارا فیضی و کامروا ابراهیمی


سبک زندگی مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.