راهکارهای درمانی برای رفع بوی بد دهان (بخش اول)

بوی بد دهان مسئله ای آزار دهنده است که در روابط اجتماعی مشکل آفرین است و موجب شرم و خجالت می شود با شناخت علت و درمان آن مشکل خود را برطرف کنید. با ما همراه باشید.
شنبه، 27 بهمن 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
راهکارهای درمانی برای رفع بوی بد دهان (بخش اول)
جوش شیرین  یکی از بهترین داروهای خانگی برای بوی بد دهان است.
 
چکیده : بوی بد دهان مسئله ای آزار دهنده است که در روابط اجتماعی مشکل آفرین است و موجب شرم و خجالت می شود با شناخت علت و درمان آن مشکل خود را برطرف کنید. با ما همراه باشید.

تعداد کلمات 990 / تخمین زمان مطالعه 5 دقیقه

راهکارهای درمانی برای رفع بوی بد دهان (بخش اول)

درمان های خانگی موثر برای بوی بد دهان

هنگامی که یک فرد نفس بد بویی را از دهان خارج می کند، این حالت نفس Halitosis نامیده می شود (به لحاظ پزشکی) ، فردی که در کنار شما ایستاده یا به طور مستقیم با شما صحبت می کند، می تواند دچار این مشکل باشد مناطق اصلی که بوی بد دهان را ایجاد می کنند (زبان و لثه)، معده، لوزه ها، بینی و مری است ؛ همچنین، به عنوان نشانه ای از وضعیت سلامت ضعیف در نظر گرفته شده است هنگامی که شما مواد غذایی با بوی قوی ، مانند: سیر و پیاز مصرف می کنید، بو در دهان شما حفظ می شود و حتی بعد از مسواک زدن ازبین نمی رود ؛ بو ، تنها زمانی که مواد غذایی از بدن خارج شوند از بین می رود ، برای رفع این مشکل در کودکان و بزرگسالان توصیه هایی در بخش  داریم.
 

علل بوی بد دهان

فساد دندانی
زخم های دهانی
عفونت های دهانی
تمیز کردن دندان ها به شیوه غلط
استرس ، اضطراب ، افسردگی
روزه داری
الکل
سیگار کشیدن
چرخه قاعدگی (در وسط چرخه)
گاهی داروها باعث خشکی دهان و بوی بد می شوند
عفونت بینی و گلو
سوء هاضمه باعث ایجاد خلط
خوردن غذا با بوی قوی مانند سیر و پیاز
 

علائم بوی بد دهان در کودکان و بزرگسالان

لثه های سفت و سخت که به راحتی خونریزی می کنند.
پلاک روی دندان
گره های لنفاوی متورم،
گلو درد و بینی
دهان خشک
زبان خشک و سفید
 

درمان های خانگی برای درمان نفس بدبو و رفع بوی بد دهان

1. چای سبز یا چای سیاه : چای سبز، یک آنتی اکسیدان قوی است که برای از بین بردن توکسین های بدن مفید است. نوشیدن چای سبز در صبح ،می تواند به شما در از بین بردن نفس بد کمک کند و باعث می شود که تمام روز احساس طراوت و انرژی کنید چای سبز و چای سیاه ،دارای پلی فنول هایی هستند که در مقابل باکتری هایی که بو را در دهان ایجاد می کنند، مبارزه می کنند.

2. آب : آب ،ماده ای طبیعی است که دهان شما را مرطوب نگه می دارد، بوی بد را از بین می برد. قبل از خواب یا صبح آب بنوشید.
3. سرکه سیب : سرکه سیب یک درمان قابل اعتماد برای بسیاری از بیماری ها و اختلالات و نفس بد است و هیچ عذری برای این واقعیت نیست.
سرکه سیب را در یک لیوان آب بریزید، و حدود 10 ثانیه دهان را شستشو دهید.
دهان را پاکسازی کرده و بوی بد را از بین می برد.

4. جوش شیرین : این یکی از بهترین داروهای خانگی برای بوی بد دهان است. جوش شیرین، همچنین به عنوان بی کربنات شناخته شده است، یک راه حل عالی برای از بین بردن و جلوگیری از نفس بد است.
کمک می کند تا سطوح اسیدی که موجب نفس بد می شود را متعادل کند علاوه بر این، با باکتری های دهانی که باعث بوی بد دهان می شوند، مبارزه می کند.
روش 1: یک و نیم قاشق چای خوری جوش شیرین را در یک لیوان آب گرم مخلوط کنید و دهان را شستشو دهید.
روش 2: مسواک زدن دندان ها با جوش شیرین نیز باعث کاهش اسیدیته در دهان و جلوگیری از ایجاد باکتری در زبان شما می شود.

5. روغن درخت چای : روغن درخت چای، یک عامل قوی آنتی اکسیدان و ضد باکتری است در برابر انواع باکتری ها کار می کند و آنها را می کشد.آنچه شما باید انجام دهید عبارتند از:
1-2 قطره از روغن را به آب گرم اضافه کنید. برای 3-5 دقیقه شستشو دهید. همچنین می توانید چند قطره از روغن درخت چای را به خمیر دندان خود اضافه کنید. هر روز آن را تکرار کنید تا بوی بد از بین برود.

6. جعفری : کلروفیل در جعفری می تواند بوی بد را از بین ببرد روش استفاده:
روش 1:جویدن : ساده ترین راه این است که یک جعفری تازه را بخورید یا جعفری تازه را به سرکه آغشته کنید، سپس آن را بجوید تا از بوی بد اجتناب کنید.
روش 2:آب جعفری : راه دیگر استفاده از آب جعفری برای درمان بوی بد است. این روش نه تنها در درمان بوی بد دهان عمل می کند، بلکه هضم را بهبود می بخشد.

7. آووکادو : مصرف آووکادو ، باکتری های موجود در معده شما را کاهش می دهد و در نتیجه تصحیح عمل هضم را بهبود می بخشد و مانع بوی بد دهان می شود.
8. گواوا : گواوا، یکی از میوه هایی است که با تعداد زیادی مواد مغذی مثل منگنز، کلسیم و اگزالات همراه است.علاوه بر این، غنی از اسید مالیک و اسید اسکالیک است که بسیار قوی در برابر هالیتوز است ؛ همچنین، برای ارتقاء سلامت دندانها و لثه مفید است.
9. آبمیوه ها : افرادی که از مشکل هالیتوز رنج می برند ،باید مقدار زیادی آب میوه بنوشند ، زیرا آنها در مبارزه و درمان مشکل هالیتوز بسیار مفید هستند.
10. دانه هل : عطر و طعم معطر دانه هل به عنوان یک خوشبو کننده برای دهان و درمان نفس بد و علائم آن استفاده می شود در خانه، به راحتی قابل دسترس است و یکی از راه های موثر برای خلاص شدن از این مشکل است.
11. جویدن آدامس : آدامس جویدن، باعث می شود که بزاق دهان شما جریان داشته و مانع از خشک شدن دهان شما شود و در نتیجه برای مبارزه با مشکل بوی بد دهان موثر است.

ادامه دارد...

منبع :
سایت نمناک

بیشتر بخوانید :
رفع بوی بد دهان با 13 توصیه آسان
رفع بوی بد دهان فقط با یک حرکت ساده!
بوی بد دهان
راهکارهای متدوال رفع بوی بد دهان
9 خوردنی برای رفع بوی بد دهان



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.