سه‌شنبه، 13 تير 1396
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

محمدحسين صفار هرندي

محمدحسين صفار هرندي
نظامي، روزنامه‌نگار، وزير
محمدحسين صفارهرندي، فرزند علي‌اصغر به سال 1332 خورشيدي در تهران به دنيا آمد. وي پس از تحصيلات ابتدايي و متوسطه به دانشگاه علم و صنعت رفت و در رشته‌ي مهندسي راه و ساختمان تحصيل کرد، ولي آن را نيمه تمام گذاشت. هم‌زمان به تحصيلات حوزوي نيز ورود پيدا کرد و صرف و نحو را در ادبيات عرب فراگرفت. صفار هرندي پس از پيروزي انقلاب به سپاه پاسداران انقلاب اسلامي پيوست و از اين طريق به دانشگاه فرماندهي و ستاد متعلق به سپاه پاسداران راه يافت و دوره‌ي دافوس که معادل فوق ليسانس است را گذراند. پس از آن به دانشگاه عالي دفاع ملي رفت و دوره‌ي نظري دکتراي مديريت استراتژيک را تمام کرد.
مسئوليت‌هاي او در دوران خدمتش عبارت است از: جانشين فرماندهي سپاه منطقه‌ي 6 کشوري (هرمزگان، کرمان و سيستان و بلوچستان)؛ جانشين مسئول دفتر سياسي سپاه پاسداران؛ عضو شوراي خط مشي خبرگزاري جمهوري اسلامي؛ معاون حسين شريعتمداري مدير مسئول کيهان و سردبير روزنامه‌ي ياد شده.
محمدحسين صفار هرندي در سال 1384 در دولت نهم که رياست آن با محمود احمدي‌نژاد بود، به سپاهي‌گري و روزنامه‌نگاري بازگشت. آثار فعاليت‌هاي فرهنگي و سياسي او که با نگاه محافظه‌کارانه پيگيري‌شان مي‌کرد، مجموعه‌اي از يادداشت‌ها، مقاله‌ها و سر مقاله‌هاي روزنامه‌ي کيهان و اجراي تعداد زيادي سخنراني براي همفکران خود است.
صفار هرندي از شهريور 1386 تا پايان دوره‌ي وزارتش، عضو شوراي انقلاب فرهنگي بود.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.