سه‌شنبه، 13 تير 1396
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

محمد ابراهيم صلواتي

محمد ابراهيم صلواتي
محمد ابراهيم صلواتي، فرزند علي به سال 1331 خورشيدي در تهران زاده شد. وي پس از تحصيلات ابتدايي و متوسطه به دانشگاه ملي (شهيد بهشتي فعلي) راه يافت و در سال 1352 با اخذ ليسانس فيزيک فارغ‌التحصيل شد.
صلواتي فرد، هم‌زمان با تحصيل در دبيرستان در کاره‌گاهاي فني مانند پرس‌کاري، آهنگري و جوشکاري کار کرده و در دوران دانشگاه به مشاغلي چون تعمير وسايل برقي، معلمي، خدمات ماشين‌نويسي و فروشندگي در مغازه‌ها پرداخته است.
وي پس از گرفتن ليسانس وارد بازار کار آزاد شد. و مديريت شرکت‌هاي صادرات و واردات، چاپخانه‌داري و امور مربوط به توليد و توزيع کاغذ و مقوا را جمعاً به مدت هشت سال به عهده داشت.
با پيروزي انقلاب اسلامي، محمد صلواتي بازار و صنعت و تجارت را رها کرد و به فعاليت رسمي در صدا و سيما پرداخت و به مدت 25 سال در اين سازمان، مديريت‌هاي گوناگون و متعددي را به عهده گرفت و به انجام رساند. ابتدا به شبکه‌ي يک سيما وارد شد و ضمن تهيه‌ي برنامه‌هاي مستند در گروه‌هاي توليدي، در اداره‌ي واحدهاي مختلف توليدي، آموزشي و اداري سازمان مسئوليت پذيرفت. فهرست مسئوليت‌هاي وي به شرح زير است:
مؤسس و مدير گروه ويژه‌ي تلويزيوني شبکه‌ي اول؛ مدير گروه سياسي شبکه‌ي اول؛ مدير توليد شبکه‌ي اول سيما؛ مدير کل بازآموزي سازمان؛ مدير کل سيما؛ مدير هسته‌ي گزينش سازمان؛ مدير شبکه‌ي اول؛ مشاور معاون سيما؛ قائم مقام مدير عامل شرکت سيما فيلم و غيره.
محمد صلواتي در سال‌هاي آخر همکاري رسمي‌اش با صدا و سيما، چند سال به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مأمور شد و قائم مقامي معاونت سينمايي وزارتخانه‌ي ياد شده را به عهده گرفت.
او در طول فعاليت‌هاي مديريتي خود، در تهيه و توليد برنامه‌هاي متعددي نيز نقش‌آفريني کرد که نمونه‌هايي از آن عبارت است از: مديريت توليد مجموعه‌ي 10 قسمتي امام آمد براي دهه‌ي فجر سال 1360؛ مديريت توليد مجموعه‌ي 16 قسمتي مستند مرتبط با وظايف گروه ويژه؛ مديريت توليد برنامه‌ي هفتگي گزارش هفته به تعداد 60 برنامه؛ مديريت توليد برنامه‌ي 13 قسمتي گشت و گذار سياسي که در قالب طنز تهيه و پخش مي‌شد؛ مديريت توليد برنامه‌ي هفتگي جهان سياست و جهان در سالي که گذشت به تعداد 100 برنامه؛ مديريت توليد 16 برنامه‌ي تله‌تئاتر با موضوع‌هاي گوناگون به منظور الگوسازي براي تهيه‌کنندگان تلويزيون.
محمد صلواتي در دوران حضورش در صدا و سيما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، در هيئت‌ها و شوراهاي متعدد از جمله: شوراي بازرسي نيروهاي انساني سازمان صدا و سيما، هسته‌ي مرکزي گزينش؛ هيئت رسيدگي به تخلفات اداري؛ هيئت امناي مجتمع آموزشي - رفاهي زيباکنار؛ هيئت انتخاب هشت جشنواره‌ي سينمايي فيلم فجر و شوراي صدور مجوز نمايش فيلم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي عضويت داشت و به مدت دو سال نيز دبير ستاد پشتيباني جنگ صدا و سيما در دوران دفاع مقدس بود.
صلواتي فرد، پس از بازنشستگي به فعاليت فرهنگي و هنري در بخش خصوصي روي آورد و همچنان در اين عرصه فعال است.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.