البته یک عده خوششان نمى ‏آمد

بین آگاهى سیاسى و حضور سیاسى در صحنه‏ ى انقلاب و دخالت در معارضات سیاسى و جناح ‏بندی هاى سیاسى تفاوت وجود دارد و سپاه نباید در گروه ها و جناح های سیاسی دخالت کند.
دوشنبه، 14 مرداد 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ناهید اسدی
موارد بیشتر برای شما
البته یک عده خوششان نمى ‏آمد
البته یک عده خوششان نمى‏ آمد: نه، چرا در کارهاى سیاسى دخالت نکنند؟! همان وقت من یادم هست که بعد از گذشت چند ماه از فرمایش امام، یک حادثه ‏ى انتخاباتى در پیش بود و زیدى به یکى از شهرها رفته بود - که نمى‏ گویم کجا، چون نمى‏ خواهم نزدیک بشوم - و سخنرانى کرده بود. آن وقت ها نوارش را آوردند و من گوش کردم. او مى‏ گفت: نه آقا، چرا مى‏ گویید سپاه در سیاست دخالت نکند؟ باید بکند؛ از شماها چه کسى بهتر؟(!)

ببینید، این ها حرف هاى خوشایند و دل نشینى است که این جوان مبارزِ پُر از خون انقلابى، به هیجان بیاید: بله، چه کسى از ما بهتر؟ امام این موضوع را صریحاً گفته بودند؛ اما این ها بین آگاهى سیاسى و حضور سیاسى در صحنه‏ ى انقلاب - که این خوب است - و بین دخالت در معارضات سیاسى و جناح ‏بندی هاى سیاسى و به نفع یکى و به ضرر دیگرى کار کردن - که این همان چیز بد و بسیار خطرناکى است که امام هیأتى را مأمور کردند و گفتند ببینید چه کسى این‏طورى است، از سپاه بیرونش کنید - خلط مى‏ کردند.

توجه داشته باشید که انگیزه‏ هاى سیاسى و جناحى نباید بتواند از یک مجموعه‏ ى سالم، خالص و کارآمد مثل سپاه - که ذخیره ا‏یى است براى روزى که انقلاب از آن استفاده بکند - بهره ببرد. این ذخیره بایستى سربه ‏مهر بماند، تا در جاى خودش مصرف بشود.

سخنرانى رهبر معظم انقلاب در پایان چهارمین مجمع بزرگ فرماندهان و مسؤولان دفاتر نمایندگى ولىّ‏ فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامى‏
1370/06/27


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.