آشنایی با ضد هک تلگرام

شاید شما هم این روزها از آشنایان خود در مورد هک شدن تلگرام مطالب پراکنده‌ای شنیده باشید و یا حتی خودتان یکی از کسانی باشید که تلگرامتان هک شده و به دام هکرها افتاده‌اید.در این مقاله با ضد هک تلگرام بیشتر آشنا میشویم.
شنبه، 18 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آشنایی با ضد هک تلگرام

آیا می توان تلگرام را هک کرد؟

این سوالی است که بارها به آن پاسخ داده ایم و در اینجا باز هم به آن اشاره خواهیم کرد. تلگرام یک نرم افزار کامپیوتری است و از لحاظ تئوری همه نرم افزارها و اپلیکیشن های کامپیوتری قابلیت هک شدن را دارند. اما روش انجام این کار بسیار پیچیده و زمانبر است.

اما سوالی که ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد این است که پس تکلیف این همه آگهی های تبلیغاتی در خصوص امکان هک تلگرام چیست؟ کوتاهترین بهترین پاسخ این است که هیچ کدام از این برنامه ها تلگرام را هک نمی کنند، بلکه در واقع گوشی را هک می کنند! 

هک گوشی سبب می شود تا به بخش های مختلفی از گوشی دسترسی پیدا کنید که داده های تلگرام نیز یکی از همین بخش هاست. از آنجا که سیستم عامل اندروید یک سیستم عامل متن باز است، می توان برای آن برنامه هایی طراحی کرد که قابلیت دسترسی به فایل های مختلف را داشته باشد.

برنامه هایی که مدعی هک تلگرام هستند نیز به همین ترتیب عمل می کنند. این برنامه ها به عنوان یک برنامه کاربردی یا مخفی روی گوشی هدف نصب شده و سپس به بخش داده های ذخیره شده در گوشی نفوذ می کنند و در نهایت این داده ها را برای مقصد دیگری ارسال می کنند. پس می توان بیان کرد که برخی از این برنامه ها واقعا کار می کنند و می توانند به اطلاعات تلگرام دسترسی پیدا کنند.
 

ضد هک تلگرام چیست؟

با فراگیر شدن بحث هک گوشی و نتیجتا هک تلگرام، برخی از افراد به فکر طراحی برنامه ای برای ضد هک کردن تلگرام افتادند که در این راه چندان موفق نبوده اند. در حقیقت برای ضد هک کردن تلگرام، شما ابتدا باید تلفن همراه خود را ضد هک کنید که این امر تنها با بالا بردن میزان آگاهی و یا استفاده از برنامه های آنتی هک و آنتی ویروس امکان پذیر است.

برنامه های ضد هک تلگرام موجود که تعدادشان کم هم نیست نیز باید از همین دو راهکار تبعیت کنند. یا به عنوان یک برنامه آنتی هک و آنتی ویروس در گوشی فرد عمل کنند و یا به عنوان یک برنامه آموزشی برای بالا بردن میزان آگاهی کاربر در خصوص افزایش امنیت تلگرام، کاربری داشته باشند.

از آنجا که راه دوم راه ساده تری است، تمامی برنامه های ضد هک تلگرام این راه را برگزیده اند و صرفا به یک برنامه آموزشی تبدیل شده اند تا یکسری دستورالعمل ها را به کاربر گوشزد کنند تا با استفاده از آن ها امنیت حساب کاربری خود را افزایش دهد.

به این ترتیب باید دقت داشته باشید که «برنامه های ضد هک تلگرام به هیچ وجه توانایی پیدا کردن و شناسایی برنامه های جاسوسی و هک تلگرام را روی گوشی شما ندارند و نمی توانند در این خصوص کمکی به شما کنند.» این برنامه ها تنها یک سری راهکارها را به شما می گویند که در نهایت خودتان باید آن ها را اعمال کنید و ممکن است همه حق مطلب را نیز ادا نکنند.
 

ضد هک کردن تلگرام

اما اگر می خواهید که واقعا حساب تلگرامی خود را ضد هک کنید، بهتر است به جای یافتن و نصب برنامه های ضد هک ، دستورات زیر را به کار بگیرید تا از بابت امنیت حساب کاربری تلگرام و گوشی تلفن همراه خود، اطمینان داشته باشید.

قبل از هر چیز یک آنتی ویروس قدرتمند و بروز رسانی شده را روی تلفن همراه خود نصب کنید. آنتی ویروس هایی نظیر AVL Pro و Ahnlab می توانند انتخاب های خوبی باشند.

تایید دو مرحله ای تلگرام را فعال کنید.

یک رمز عبور برای تلگرام خود تعیین کنید تا اگر تلفن همراه شما به دست فرد دیگری افتاد، نتواند سریعا به بخش پیام های تلگرام شما وارد شود.

به بخش نشست های فعال تلگرام (Active Sessions) رفته و کلیه دستگاه های موجود را به غیر دستگاه هایی که خودتان از آن ها استفاده می کنید را Terminate کنید.

از نسخه های غیر رسمی تلگرام استفاده نکنید. به هیچ وجه گول تبلیغات دروغین کانال ها و رسانه های مختلف را در خصوص استفاده از نسخه های غیر رسمی و بلاکچین تلگرام، نخورید. تنها نسخه ایمن و رسمی تلگرام، تلگرام اصلی و تلگرام ایکس می باشد.

حدالامکان از برنامه هایی که از منابع رسمی همچون گوگل پلی قابل دانلود نیستند، استفاده نکنید. خصوصا برنامه هایی که از طریق پیام رسان هایی نظیر تلگرام برای شما ارسال می شود و ادعا می کند که برنامه ای کاربردی و خوب است.

از طریق دستگاه هایی غیر از دستگاه های خودتان (مثل کافی نت ها) به حساب تلگرامتان متصل نشوید.

به هیچ وجه رمز عبور تلگرام خود را در اختیار دیگران قرار ندهید. حتی اگر آن فرد با اکانت رسمی خود تلگرام به شما پیام داد نیز به آن توجه نکنید.

تا حد امکان تلفن همراه خود را در اختیار دیگران قرار ندهید.

در قسمت مصرف اینترنت برنامه های گوشی، برنامه های مشکوکی را که نیازی به استفاده از اینترنت ندارند اما از آن استفاده می کنند را شناسایی کرده و آن ها را حذف نمایید. 


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.