بحث بر سر "محل تولد اوباما" به جاده‌های آمریکا هم کشید

بر روی یک تابلوی تبلیغاتی، باراک اوباما با دو شخصیت نشان داده شده که در یکی از آن‌ها وی به عنوان رییس‌جمهور آمریکا و در دیگری با لباسی به ظاهر اسلامی حضور دارد.به گزارش شبکه ایران به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، اقدام یک شرکت آمریکایی خرید و فروش ماشین در استفاده از کاریکاتور "باراک اوباما" رییس‌جمهور آمریکا روی بیلبورد خود در حاشیه بزرگراهی در "دنور" آمریکا، توجهات زیادی را برانگیخته است...
دوشنبه، 2 آذر 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
بحث بر سر "محل تولد اوباما" به جاده‌های آمریکا هم کشید
 
بر روی یک تابلوی تبلیغاتی، باراک اوباما با دو شخصیت نشان داده شده که در یکی از آن‌ها وی به عنوان رییس‌جمهور آمریکا و در دیگری با لباسی به ظاهر اسلامی حضور دارد.به گزارش شبکه ایران به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، اقدام یک شرکت آمریکایی خرید و فروش ماشین در استفاده از کاریکاتور "باراک اوباما" رییس‌جمهور آمریکا روی بیلبورد خود در حاشیه بزرگراهی در "دنور" آمریکا، توجهات زیادی را برانگیخته است.
این تابلو، باراک اوباما را با دو شخصیت نشان می‌دهد که در یکی از این تصاویر، وی به عنوان رییس‌جمهور آمریکا مشخص است و در دیگری، اوباما با لباسی به ظاهر اسلامی که دستاری بر روی سرش است، حضور دارد.
در کنار این کاریکاتورها، عبارت "رییس‌جمهور یا جهاد؟" نقش بسته است.
در زیر این تصاویر با اشاره به بحث‌ها بر سر مساله تابعیت کنیایی اوباما نوشته شده است: "گواهی تولد..! ثابت کنید" که به مشخص نبودن محل اصلی تولد اوباما به خاطر وجود نداشتن گواهی تولدش اشاره دارد.
 
 بحث بر سر "محل تولد اوباما" به جاده‌های آمریکا هم کشید
 

در پایین این تابلو که در حریم شرکت خرید و فروش اتومبیل "ولف" در هفت مایلی غرب "دنور" دیده می‌شود، عبارت "آمریکا بیدارشو! فورت‌هود را به یاد بیاور"، دیده می‌شود. در حادثه فورت‌هود، با حمله یک مصری به پایگاه نظامیان آمریکایی در پنسیلوانیا 13 نفر کشته و 13 نفر زخمی شدند.
دیوید لی خالق این تصویر می‌گوید که در هنگام کار بر روی این تابلو، افراد بسیاری با زدن بوق اعتراض خود را به آن بیان می‌کردند.
آسوشیتدپرس در گزارش خود آورده است که صاحب این شرکت برای توضیح در خصوص این تابلو در دسترس نبود اما مدیر اجرایی آن در بیان علت این اقدام شرکت متبوع خود اعلام کرده است که این شرکت پس از نصب این تابلو، با نظرات مختلفی مواجه بوده است.
وی تصریح کرده است: ما افرادی را داشتیم که به اینجا آمده و می‌گفتند که این تابلو را بالا نگه‌ دارید و افرادی هم داشتیم که می‌گفتند که این تابلو را پایین بیاورید. این به این معناست که ما نظرات مختلفی در مورد اوباما داریم.
از سوی دیگر گروهی از وکلای مدافع  چپگرای آمریکایی با "نژاد‌پرستانه" دانستن این تابلو، خواستار بایکوت این شرکت از سوی مشتریانش شدند.
 
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.