چه غذایی برای آرامش اعصاب مفید است؟

مصرف ماست ،شير ،ماهي ، گردو، موز، خرما و انجير به دليل داشتن اسيد آمينه ی ضروري تريپتوفان، موجب آرامش اعصاب مي شود.
يکشنبه، 9 خرداد 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چه غذایی برای آرامش اعصاب مفید است؟
راسخون: اگر به دنبال غذاهایی هستید که با خوردن آن ها آرامش اعصاب پیدا کنید، با این خبر همراه ما باشید. این خبر بر گرفته از صحبت های دکتر سيد ضياءالدين مظهري، عضو هيأت علمي دانشگاه علوم پزشکي ايران در این باره است.    
دکتر سيد ضياءالدين مظهري گفته: افراد بايد در طول روز از تمام گروه‌هاي غذايي به صورت متعادل و متنوع استفاده کنند. مصرف مواد غذايي حاوي اسيدآمينه تريپتوفان مانند ماست، شير، ماهي، گردو، موز، خرما، انجير به آرامش اعصاب افراد کمک بيشتري مي‌کند، از اين رو توصيه مي شود قبل از خواب يک ليوان شير گرم با خرما يا انجير بنوشيم.
دیگر اینکه ‌ويتامين‌هاي گروه B، به خصوص B3 با توليد سروتونين به رفع بي‌خوابي کمک مي‌‌کنند و مواد غذايي حاوي اسيد‌هاي چرب امگا3 و آهن نيز از کم‌ خوني جلوگيري کرده و موجب خواب راحت مي‌شوند. انواع ماهي و آبزيان، تخم کدو، تخم کتان و گردو از منابع مهم امگا 3 هم چنين گوشت بدون چربي، تخم ‌مرغ و حبوبات از منابع مهم آهن محسوب مي‌شوند.
دکتر مظهری ضمن پرده برداری از خواص و ترکيبات آرام بخش کاهو و سیب، گفته: بهتر است از سالاد کاهو در سفره ی شام و از سيب در سبد ميوه هاي شب استفاده نماییم.
/10231002

جذب خبرنگار افتخاري


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.