عضو فراكسيون احياي وقف :

وقف مشاركتي عزم ملي را برای حل مشکلات جامعه به نمايش مي‌گذارد

عضو فراكسيون احياي وقف، منزلت امامزادگان و مساجد گفت : از طريق وقف مشاركتي بايد عزم ملي را به نمايش گذاشته و همه مردم را در امر بزرگ وقف شريك كنيم.
دوشنبه، 24 آذر 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
وقف مشاركتي عزم ملي را برای حل مشکلات جامعه به نمايش مي‌گذارد

عضو فراكسيون احياي وقف، منزلت امامزادگان و مساجد گفت : از طريق وقف مشاركتي بايد عزم ملي را به نمايش گذاشته و همه مردم را در امر بزرگ وقف شريك كنيم.
 
به گزارش راسخون، قاسم جعفري در گفت‌وگو با ستاد خبری هفته وقف با بيان اين مطلب كه انسان براساس سرشتي كه خداوند در نهاد او قرار داده ميل به جاودانگي دارد، خاطر نشان كرد : براين اساس انسان‌ها دوست دارند لايزالي باشند، به طوري كه پس از مرگ ظاهري‌شان پرونده اعمالشان بسته نشود.
 
وي ادامه داد: وقف يكي از راه‌هايي است که منجر به باز ماندن پرونده اعمال انسان پس از مرگش مي‌شود. عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي وقف را صدقه جاريه برشمرد و با بيان اين مطلب كه بنيادهاي خير و سنت‌هاي حسنه منجر به ماندگاري بنيان‌گذاران آن مي‌شود، افزود: پرونده عمل واقف همچنان باز است و همانطور كه پيامبر اكرم (ص) فرمودند هر كس سنت خوبي را از خود به جاي بگذارد تا قيام قيامت از ثواب آن بهره‌مند خواهد شد.
 
وي با تأكيد بر اينكه وقف عامل تقرب انسان به خداوند است، بيان داشت: بنابراين لازم است كه انسان‌ها براي آخرت خود از طريق وقف سرمايه‌گذاري‌هاي لازم را داشته باشد.
 
عضو فراكسيون احياي وقف، منزلت امامزادگان و مساجد با اشاره به اينكه هر فردي كه از هوش و خرد برخوردار است طبيعتاً به فكر آخرت خود است، گفت: بايد تلاش كنيم در جامعه خود فرهنگ وقف، و به عبارتي ميل به جاودانگي و پيوستن و تقرب به خداوند را نهادينه كنيم.
 
جعفري وقف را پيوستن به اقيانوس ابدي و ازلی برشمرد و افزود: بنابراين بسيار ضرورت دارد كه مسئولان فرهنگي به ويژه مسئولان سازمان اوقاف و امور خيريه اهميت وقف براي مردم را تبيين كند.
 
وي با اشاره به ضرورت آشنايي مردم و آگاه شدن آنها نسبت به كاركردهاي اجتماعي، اقتصادي و تربيتي وقف، گفت: واقفان بايد دردهاي واقعي جامعه را شناسايي كرده و از طريق وقف آن را جبران كنند.
 
عضو فراكسيون احياي وقف، منزلت امامزادگان و مساجد با اشاره به اينكه بايد مسئولان مشكلات جامعه را شناسايي و واقفان را ترغيب به سرمايه‌گذاري در آن زمينه‌ها كنند، افزود: ما نياز به احداث مراكز آموزش عالي، محيط‌هاي بهداشتی و درمانی، مراكز تبادل انديشه و افكار داريم بنابراين لازم است در اين زمينه‌ها اقدامات عام‌المنفعه از سوي واقفان صورت گيرد.
 
جعفري با اشاره به اينكه بسياري از دانشگاه‌هاي نامي دنيا با اقتباس از سنت حسنه وقف ما احداث و ماندگار شده‌اند، گفت: بنابراين خودمان نيز بايد از اين سنت حسنه به اندازه لازم بهره برده و آن را به سنت حسنه همگاني تبديل كنيم.
 
وي با تأكيد بر اهميت راه‌اندازي وقف همگانی از سوي سازمان اوقاف و امور خيريه، بيان داشت: بايد وقف مشاركتي نيز در جامعه ترويج شود تا از اين طريق افرادي كه وضعيت اقتصادي خوبي ندارند در اين كار ارزشمند شريك شوند.
 
وي با اشاره به اينكه وقف مشاركتي عزم ملي را به نمايش مي‌گذارد، افزود: بهترين انفاق، انفاق ماندگار است كه وقف نمونه عالي آن به شمار مي‌آيد.
 
وي در ادامه با اشاره به ورود مجلس شوراي اسلامي در زمينه رفع خلاهاي قانون در امر وقف بيان داشت از جمله نگراني‌هاي واقفان اين است كه آيا در آينده وقفشان در مسير نيات آنها واقع خواهد ماند، بنابراين در راستاي رفع اين دغدغه ونگراني مجلس مي‌تواند وارد عمل شود.
 
وي اضافه كرد: سازمان اوقاف و امور خيريه نيز بايد اين خلأها را شناسايي و پيشنهادات لازم را به مجلس شوراي اسلامي ارائه دهد.
 
وي همچنين از نمايندگان مجلس خواست تا در حوزه‌هاي انتخابي خود در امر وقف مشاركت داشته باشند چرا كه مردم نيز از طريق مسئولان، مديران و نمايندگان خود باید به اين امر گرايش پيدا مي‌كنند.
 
به گفته اين نماينده مجلس مسئولان در فرهنگ‌سازي بسيار تأثيرگذارند بنابراين در وقف نيز نمايندگان مجلس بايد مشاركت كنند.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.