وقف مظهر پیشرفت جامعه است

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه فارس بیان کرد : وقف با دوام ترین انفاق و احسان و یکی از مظاهر خاص توسعه و پیشرفت جامعه محسوب می شود.
دوشنبه، 24 آذر 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
وقف مظهر پیشرفت جامعه است

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه فارس بیان کرد : وقف با دوام ترین انفاق و احسان و یکی از مظاهر خاص توسعه و پیشرفت جامعه محسوب می شود.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومي اداره كل اوقاف و امور خيريه فارس، مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه فارس بیان کرد: وقف با دوام ترین انفاق و احسان و یکی از مظاهر خاص توسعه و پیشرفت جامعه محسوب می شود.
 
حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم بعد از ظهر امروز دوشنبه 24 آذر ماه در هشتمین جلسه شورای اداری استان فارس که به مناسبت هفته وقف در محل این اداره کل برگزار شد تصریح کرد: وقف ثروت جامعه را از طبقه ای به طبقه دیگر و از حالت اختصاصی به نوع عام المنفعه و منفعت عمومی تغییر می دهد.
 
وی خاطر نشان کرد: باید توجه کرد که اگر مسجد و بیمارستان نماد توجه نخبگان به سلامت روح و بدن است، همواره کهن ترین مدارس، مساجد؛ کتابخانه ها، بیمارستان ها و داروخانه ها در کنار بازارچه ها توسط واقفین خیر اندیش احداث و وقف شده است.
 
مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه فارس با اشاره به اهمیت حفظ حق وقف اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب بر پرداخت عوض عین موقوفه به هنگام تصرفات در حکم تلف توسط ادارات فتوا داده اند و ضرورت کسب اجازه متولی و پرداخت حقوق موقوفه را حتی در طرح های بزرگ لازم می دانند.
 
حجت الاسلام حسینی مقدم به ضروری بودن و در اولویت قرار دادن پرداخت حقوق موقوفات اشاره و تأکید کرد: باید مدیران ادارات و دستگاه های اجرایی برای ادای حقوق دو هزار رقبه ای که در اختیار دارند چاره اندیشی کنند.
 
وی از استاندار فارس خواستار تشکیل کمیته ای جهت تعیین تکلیف مطالبات موقوفات شد و افزود: امیدوارم کمیته ای به ریاست یکی از معاونین و با حضور نماینده ای از دستگاه قضایی و اداره اوقاف تشکیل شود.
 
مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه فارس از همه دستگاه های دولتی تقاضا کرد تا با مشارکت جدی و اثر گذار در بحث وقف جمعی، زمینه توسعه این سنت حسنه را محیا کنند.
 
مدیر کل اوقاف فارس در ادامه سخنان خود به فعالیتها و تلاش های صورت گرفته در این اداره کل اشاره کرد و ابراز داشت: در بخش فرهنگی 3300 مبلغ اعزام و 159 هزار نفر در مسابقات قرآن کریم شرکت کرده اند همچنین 20 هزار نفر در طرح حافظان در حال فراگیری حفظ قرآن کریم هستند.
 
وی با اشاره به ثبت وقفهای جدید در استان فارس گفت: از ابتدای سال 93 تاکنون 101 مورد وقف جدید به ارزش 12 میلیارد تومان در نقاط مختلف استان به ثبت رسیده است و در بخش حقوقی و اوقافی نیز 718 پرونده قضایی تعیین تکلیف و 165 رأی نیز در راستای صیانت از حقوق وقف صادر و اجرایی شده است.
 
حجت الاسلام حسینی مقدم در پایان در پایان گفت: 12 هزار سند اجاره با مستاجران املاک و اراضی موقفه تنظیم و تجدید شده است و 5 هزار رقبه نیز از طریق جی آی اس شناسایی و برای تکمیل و تجهیز بیش از صد باب مسجد اقدام شده است.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.