مدیرکل اوقاف آذربایجان غربی :

وقف و رسانه در خدمت هم باشند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت : وقف و رسانه هر دو باید در خدمت هم باشند تا ضمن بسط و گسترش فرهنگ وقف، شاهد حمایت و پشتیبانی از رسانه های ارزشی و دینی برای تبیین اهداف اصیل دین به سراسر دنیا باشیم.
سه‌شنبه، 25 آذر 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
وقف و رسانه در خدمت هم باشند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت : وقف و رسانه هر دو باید در خدمت هم باشند تا ضمن بسط و گسترش فرهنگ وقف، شاهد حمایت و پشتیبانی از رسانه های ارزشی و دینی برای تبیین اهداف اصیل دین به سراسر دنیا باشیم.
 
به گزارش راسخون به نقل از رسا، حجت‌الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی عصر امروز در همایش وقف و رسانه، اظهار کرد: همایش وقف و رسانه ویژه برنامه ای از طرف سازمان اوقاف و امور خیریه است که در تمام استان های کشور برگزار می شود و اهدافی دارد که در صورت عملیاتی شدن ثمرات خوبی خواهد داشت.
 
وی افزود: ایجاد آمادگی لازم در رسانه ها از جمله اهداف این همایش است به گونه ای که بتوان از ظرفیت های رسانه برای تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف استفاده شود.
 
حجت الاسلام مصائبی گفت: با توجه به نیازهای استان ضروری است که به بحث وقف بیش از پیش پرداخته شود تا عدالت اجتماعی به بار نشیند.
 
مدیر کل  اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با تأکید بر این که وقف و رسانه هر دو باید در خدمت هم باشند، اظهار داشت: در شرایط حاضر شبکه های مختلفی که علیه دین تبلیغ می کنند از سوی سرمایه داران و شرکت های خصوصی حمایت مالی می شوند این درحالی است که در جامعه ما به این مسأله بی توجهی می شود.
 
وی تأکید کرد: خیران باید برای حمایت و پشتیبانی از رسانه های ارزشی و دینی اموالشان را وقف کنند تا از طریق رسانه به شبهات پاسخ داده و اهداف اصیل دین را به دنیا تبیین کنیم.
 
حجت الاسلام مصائبی با بیان این که هر جا رسانه فعالانه وارد شده، توانسته است اقدامات خوبی انجام دهد، خاطرنشان کرد: رویکرد فعال رسانه در حوزه وقف و امور خیریه، تولید آثار فاخر با محوریت امامزادگان، بقاع متبرکه و وقف های جدید می تواند در بسط و گسترش فرهنگ وقف تأثیرگذار باشد.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی تعمیم ثروت جامعه، کمرنگ شدن فقر و محرومیت، ایجاد رفاه عمومی و توسعه اجتماعی و ثبات و رشد اقتصادی را از جمله پیامدهای افزایش موقوفات در جامعه برشمرد.
 
وی گفت: در کشورهای دنیا که دارای ثبات و رشد اقتصادی هستند بحث وقف و افراد خیر پررنگ تر و تأثر گذار است، بزرگ ترین دانشگاه‌های دنیا با کمک افراد خیر اداره و حفظ می شوند.
 
حجت الاسلام مصائبی یادآور شد: برقراری عدالت اجتماعی، مبارزه با خود محوری، امنیت اجتماعی، بسط و گسترش روحیه گذشت، تعاون و ایثار همه در زیر چتر وقف میسر می شود.
 
گفتنی است، دومین همایش وقف و رسانه آذربایجان غربی با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی و خبرنگاران و اصحاب رسانه ای فعال در عرصه وقف برگزار شد.
 
لازم به ذکر است، در این همایش از بیش از 40 نفر از همکاران رسانه ای فعال آذربایجان غربی در حوزه وقف تجلیل شد.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.