وقف رسانه ای گامی مؤثر برای مقابله با تهاجم فرهنگی

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت : در شرایط کنونی که اذهان مردم به ویژه جوانان در اثر تبلیغات شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی مورد تهاجم نرم قرار گرفته است، وقف برای رسانه ها و حمایت مالی...
چهارشنبه، 26 آذر 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
وقف رسانه ای گامی مؤثر برای مقابله با تهاجم فرهنگی

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت : در شرایط کنونی که اذهان مردم به ویژه جوانان در اثر تبلیغات شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی مورد تهاجم نرم قرار گرفته است، وقف برای رسانه ها و حمایت مالی...
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی عصر روز سه شنبه ، 25 آذرماه در همایش وقف و رسانه با اشاره به اهمیت وقف در دین اسلام، اظهار کرد: نه تنها ائمه معصومان(ع) موضوع وقف را سفارش و تبلیغ می کردند بلکه خود نیز عامل به مسأله بودند.
 
وی خاطرنشان کرد: بر اساس روایات از جمله پاداش اعمالی که بعد از مرگ به انسان می رسد فرزند صالح، علمی که مردم از آن بهره مند شوند و صدقه جاریه است.
 
امام جمعه ارومیه گفت: مصداق صدقه جاریه همان وقف است که انسان پس از مرگ نیز از برکات معنوی آن در آخرت بهره مند می شود.
 
حجت الاسلام والمسلمین قریشی در ادامه با اشاره به وقف نخلستان ها از سوی امیر مؤمنان(ع)، گفت: حضرت علی چاه ها و قنات هایی حفر و سپس آنها را برای مصارف مختلف مسلمانان وقف می کرد.
 
وی با بیان این که با نهادینه شدن فرهنگ وقف تعداد موقوفات افزایش می یابد، افزود: اصحاب رسانه باید رسالت خطیر تبلیغ و اشاعه وقف را به نحو احسن انجام دهند تا شاهد رشد تعداد موقوفات و کاهش مشکلات باشیم.
 
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: براساس روایات هر کس درایت به خیر کند همانند کسی است که آن عمل خیر را انجام داده است، بنابراین اصحاب رسانه که مردم را به سنت حسنه وقف تشویق می کنند در روز قیامت از برکات این اعمال خیر بهره مند خواهند شد.
 
حجت الاسلام والمسلمین قریشی اظهار داشت: تبلیغ مباحث وقف می تواند در روحیه مردم تأثیر گذاشته و آنها را نسبت به وقف اموالشان ترغیب کند، در این صورت هم واقف، مردم و اصحاب رسانه از نتایج آن بهره مند می شوند.
 
امام جمعه ارومیه بر تبیین وجوه مختلف وقف برای مردم تأکید کرد و گفت: در شرایط کنونی که اذهان مردم به ویژه جوانان در اثر تبلیغات شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی مورد تهاجم نرم قرار گرفته است، وقف برای رسانه ها و حمایت مالی آنها می تواند گامی اثرگذار باشد.
 
وی تأکید کرد: وقف برای مقابله با تهاجم فرهنگی بهترین نوع وقف در شرایط حاضر است چراکه می تواند ابزارها و امکانات لازم را برای مقابله با امپراتوری رسانه ای غرب که با تمام توان بر علیه باورهای دینی و اعتقادی مردم مسلمان تلاش دارد، فراهم سازد.
 
گفتنی است، دومین همایش وقف و رسانه آذربایجان غربی به همت روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی و با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران فعال عرصه وقف در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما