یک موقوفه با نیت امنیت به ثبت رسید

نیکوکار رفسنجانی ۴۰ میلیارد ریال ثروت خود را وقف توسعه و گسترش درمان، امنیت وآموزش و ورزش کرد.
جمعه، 28 آذر 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
یک موقوفه با نیت امنیت به ثبت رسید

نیکوکار رفسنجانی ۴۰ میلیارد ریال ثروت خود را وقف توسعه و گسترش درمان، امنیت وآموزش و ورزش کرد.
 
به گزارش راسخون، حجت الاسلام محمد زاده ، سرپرست اداره اوقاف وامور خیریه رفسنجان با تمجید از این اقدام انسان دوستانه اظهار داشت: در وقف‌نامه‌ی آقای رحیمی به مقوله امنیت به صراحت اشاره شده و می‌توان گفت اولین موقوفه‌ای است که به این مهم پرداخته است.
 
وی به تشریح جایگاه امنیت و گستردگی مفاهیم آن در دوران معاصر پرداخت و گفت:درعین حال اقدام آقای رحیمی قابل تقدیر است، چرا که متن وقف‌نامه ایشان جامع و کامل است و اولین وقف‌نامه‌ای است که در هر بخش نظر متخصص آن بخش را منظور و از طرفی دست متولی را باز گذاشته تا مطابق با نیاز روز جامعه درآمد موقوفه را هزینه کند.
 
سرپرست اداره اوقاف وامور خیریه رفسنجان، فرهنگسازی را از مهم‌ترین ویژگی‌های این وقف‌نامه دانست و گفت: نیکوکار رفسنجانی بیش از ۴۰ میلیارد ریال از اموال خود را وقف درمان، امنیت، اموزش و ورزش مردم کرد و در این اقدام خداپسندانه که باهدایت یک وکیل دادگستری انجام شد آقای حاج علی اکبر رحیمی از زندانیان سیاسی رژیم طاغوت و پدر شهید بزرگوار غلامرضا رحیمی ۲۱۲هزارمتر مربع باغ پسته به انضمام بیش از یک دانگ آب را در شهر بیاض (از توابع رفسنجان )برای درمان بیماران بی‌بضاعت، حفظ امنیت و انجام امور آموزشی، قرآن و ورزشی وقف کرد.
 
وی در تشریح مفاد وقف‌نامه شهیدغلامرضا رحیمی گفت: در فصل اول بهداشت، درمان، ورزش، آموزش قرآن، فعالیت‌های فرهنگی ایتام‌، بیماران مستمند (خصوصا بستگان واقف)، ‌گلزار شهدا، خانه عالم، برپایی مجالس جشن و سوگواری ائمه اطهار(ع) مورد توجه قرار گرفته است و در فصل دوم اجازه داده شده تا یک سوم از درآمد موقوفه با نظر کارشناس خبره با تشخیص علمی و معقول صرف حفظ نظم و امنیت شود.
 
فرماندار شهرستان رفسنجان در مراسم رونمایی از این وقف‌نامه که با حضور فرمانده انتظامی استان، مسوولان دانشگاه علوم پزشکی و جمعی از مسوولان شهرستان رفسنجان برگزارشد گفت: خانواده محترم رحیمی در منطقه رفسنجان و انار به عنوان یک خانواده نیکوکار مشهور هستند و این موقوفه جدید که برکات زیادی در بحث امنیت، آموزش و سلامت خواهد داشت، به مجموعه کارهای نیک این خانواده محترم و شهید پرور اضافه خواهد شد.
 
ملانوری با بیان این‌که در وقف‌نامه که با تلاش آقای کریمی وکیل محترم و موافقت واقف به بحث امنیت توجه شده قابل تقدیر و سپاسگزاری است، خاطرنشان کرد: در گذشته در وقف‌نامه‌ها فقط به احداث مسجد، کتابخانه و مدرسه توجه می‌شد و برای اولین بار است که در وقف‌نامه‌ای به بحث امنیت و درمان اهمیت ویژه داده شده و این ‌خود می‌تواند فرهنگ سازی داشته باشد.
 
سردار چناریان فرمانده انتظامی استان کرمان نیز در این مراسم گفت: حفظ امنیت در هر جامعه باعث شکوفایی و پیشرفت خواهد شد و یقینا کسانی که با نیت خیر در این راه گام بر می‌دارند در اجر اخروی این اقدام خداپسندانه شریک هستند.
 
دکتر نجم‌الدینی نماینده دانشگاه علوم پزشکی نیز در این مراسم گفت: بخشی ازخدمات بهداشتی درمانی بخش بیاض با کمک و مساعدت آقای محسن رحیمی انجام و کلینیک ویژه‌ای نیز ساخته خواهد شد.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.