مدیرکل اوقاف قم مطرح کرد؛

نقش بی بدیل علما و بزرگان در ترویج فرهنگ وقف

مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان قم گفت : علما نقش بی بدیلی در ترویج فرهنگ وقف در میان مردم داشته اند و خود نیز در این زمینه از پیشگامان بوده اند.
شنبه، 29 آذر 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
نقش بی بدیل علما و بزرگان در ترویج فرهنگ وقف

مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان قم گفت : علما نقش بی بدیلی در ترویج فرهنگ وقف در میان مردم داشته اند و خود نیز در این زمینه از پیشگامان بوده اند.
 
به گزارش راسخون به نقل از رسا، حجت الاسلام شوذب شیری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم شب گذشته در سومین همایش وقف و رسانه که در امامزاده جعفر شهید قم و با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، گفت: اداره اوقاف در چند محور فعالیت می کند که مدیریت موقوفات، رسیدگی به موقوفات وعمل به نیات واقفین از مهم ترین آنها است.
 
وی با بیان این که نزدیک به 80 درصد موقوفات قم مربوط به دین خدا است، افزود: علمای شیعه همواره در طول تاریخ به اهمیت و جایگاه وقف در دین مبین اسلام تأکید داشته اند.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم اظهار داشت: یکی دیگر از فعالیت های اوقاف تربیت حافظان قرآن است که اوقاف قم تاکنون نزدیک به 6 هزار و چهارصد حافط تحویل جامعه قرآنی کرده است.
 
حجت الاسلام شیری با بیان این که در سال جاری 2 هزار نفرنوجوان در جوار امامزادگان به فراگیری علوم قرآنی دراوقات فراغت مشغول بودند، خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال های آینده حافظان بیشتری تربیت و تحویل جامعه دهیم.
 
وی با اشاره به این که نخستین وقفنامه کتبی درقم متعلق به سال 98 هجری قمری است، افزود: امسال نیز نزدیک به 10 وقف جدید در قم صورت گرفته که ارزش آن بیش از 8 میلیارد تومان است.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به مسأله ازدواج جوانان، گفت: امروزه ازدواج جوانان از مهم ترین امور برای جامعه است که واقفین می توانند با ورود به این مقوله شوند گره ای از مشکلات جوانان بگشایند.
 
وی در پایان با بیان این که علمای قم نقش بی بدیلی در ترویج فرهنگ وقف داشته اند و خود نیز در این راه پیشگام بوده اند، ابراز داشت: یکی از همین مؤمنان در گذشته بیش از 3 هزار وقف از خود در قم به جای گذشته است.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.