متولی موقوفه مسجد امام خمینی (ره) سمنان :

حفظ موقوفات قدیمی سبب ترویج فرهنگ وقف می‌شود

متولی موقوفه مسجد امام خمینی (ره) سمنان گفت : موقوفه‌های قدیمی ارزش فرهنگی یک شهر به حساب می‌آید و باید برای حفظ آن‌ها تلاش کرد.
سه‌شنبه، 2 دی 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
حفظ موقوفات قدیمی سبب ترویج فرهنگ وقف می‌شود

متولی موقوفه مسجد امام خمینی (ره) سمنان گفت : موقوفه‌های قدیمی ارزش فرهنگی یک شهر به حساب می‌آید و باید برای حفظ آن‌ها تلاش کرد.
 
به گزارش راسخون به نقل از ستاد خبری هفته وقف استان سمنان، سیدعلی شریعت‌پناهی با اشاره به تکیه لتیبار و مدرسه حسنیه اظهار داشت: واقف خیراندیش این سه موقوفه سیدحسن الحسنی‌سمنانی بوده که مسجد امام خمینی (ره) سمنان و تیمچه های اطراف آن در سال 1248 قمری توسط این واقف خیراندیش وقف شده است و البته این موقوفه شامل آب  و زمین‌های زراعی نیز می‌شود. 
 
وی افزود: نیات این واقف شامل تعزیه‌داری در دهه ی نخست محرم، روشنایی مسجد امام خمینی (ره) و سایر ضروریات مسجد از جمله حقوق خادمان و واعظان است که به این مسجد خدمت می‌کنند؛ اکنون هر ساله با کمک مسئولان اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمنان این نیات به خوبی اجرا می‌شود که از همکاری آنها قدردانی می‌کنم. 
 
متولی موقوفه مسجد امام خمینی (ره) سمنان تصریح کرد: امروز مسجد امام خمینی (ره) سمنان نیاز دارد تا با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه و میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری این شهرستان بخش‌هایی از این مسجد که به دوره  قاجار می‌رسد، بازسازی شود تا این مسجد قدیمی و باستانی که در آن خطبه‌های نماز جمعه خوانده می‌شود، بتواند به همان شکل قبلی باقی بماند. 
 
شریعت‌پناهی ادامه داد: این مسجد در دوره قاجار به دستور فتحعلی شاه و با همت سیدحسن الحسنی‌سمنان در جنب بازار قدیمی سمنان ساخته شده است.
 
وی گفت: تمام مغازه‌هایی که در میدان شریعتی وجود دارد، جزو موقوفه تکیه لتیبار به حساب می‌آید و نیت واقف تعزیه‌داری سیدالشهدا و ائمه معصومین (ع) بوده است که هر ساله در همین تکیه برگزار می‌شود؛ این موقوفه در سال 1243 هجری قمری وقف شده است.
 
لازم به ذکر است این واقف 12چوب‌آب نیز وقف مدرسه حسنیه کرده است که به مصرف طلاب علوم دینی می‌رسد.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.