مدیر حوزه‌‌های علمیه استان سمنان :

وقف با واژه بقا گره خورده است

مدیر حوزه‌‌های علمیه استان سمنان گفت : وقف عملی است که آثارش تا قیامت باقی می‌ماند.
سه‌شنبه، 2 دی 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
وقف با واژه بقا گره خورده است

مدیر حوزه‌‌های علمیه استان سمنان گفت : وقف عملی است که آثارش تا قیامت باقی می‌ماند.
 
به گزارش راسخون به نقل از ستاد خبری هفته وقف استان سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی مهدی‌نژاد در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: وقف و بقا دو واژه‌ای هستند که همیشه همراه هم بوده‌اند و این سنت حسنه باید درخدمت مردم جامعه قرار گیرد تا آثارش را به طور ملموس حس کنند.
 
وی با بیان اینکه انسان همیشه به دنبال ماندگاری و از فنا گریزان بوده است، افزود: وقف برای کسانی که می‌خواهند نام و اعمالشان به واسطه این سنت حسنه باقی بماند، فرصت بسیار مناسبی است.
 
امام جمعه گرمسار گفت: یکی ازراه‌هایی که مال انسان می‌تواند بقا داشته باشد؛ وقف در راه خدا به حساب می‌آید و این سنت حسنه الهی موجب شده است که ما در مسائل آموزشی دینی پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای را تا امروز داشته باشیم.
 
مهدی‌نژاد تصریح کرد: اگر در استان سمنان بررسی شود، مشاهده می‌کنیم که حوزه‌های علمیه وقفی هستند و سال‌هاست که بر پا هستند و طلاب در آنها مشغول تحصیل هستند. 
 
وی ادامه داد: امام علی (ع) زمین‌های کشاورزی که در اختیار داشته، اکثراً وقف فقرای شهر مدینه بوده است و بقیه ائمه اطهار (ع) نیز این راه را ادامه می‌دادند.
امام جمعه گرمسار خاطرنشان کرد: درطول تاریخ وقف و موقوفات جزو مسائل جدی دین اسلام بوده است که علما نیز به آن توجه ویژه داشته‌ و وقفیاتی را در زمان زندگان خود باقی گذاشته‌اند.
 
مهدی‌نژاد گفت: امروز باید موقوفات در جامعه اسلامی احیا شود تا ما بتوانیم ازعواید موقوفات بهره‌برداری مناسب داشته باشیم و ائمه جمعه و روحانیون نیز روشنگری‌های لازم را انجام دهند.
 
وی اضافه کرد: استان ما از نظر موقوفات در سطح بالایی قرار دارد و اداره کل اوقاف و امورخیریه استان سمنان نیز باید برای تسهیل این عمل خداپسندانه بسترسازی مناسب را انجام دهد.
 
امام جمعه گرمسار درپایان گفت: طبق نظر، واقف عمل کردن یکی از راه‌های جلب اعتماد مردم است تا دید سنتی که در قدیم وجود داشت از بین برود.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما