مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان سمنان :

وقف مصادق بارز انفاق ماندگار است

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان سمنان گفت : وقف یکی ازمصادیق انفاق است که آثارش تا قیامت باقی می‌ماند.
سه‌شنبه، 2 دی 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
وقف مصادق بارز انفاق ماندگار است

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان سمنان گفت : وقف یکی ازمصادیق انفاق است که آثارش تا قیامت باقی می‌ماند.
 
به گزارش راسخون به نقل از ستاد خبری هفته وقف استان سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله واحدی گفت : مصادیق انفاق زیادی در اسلام ازجمله هبه، صدقه و وقف وجود دارد و ماندگارترین آنها وقف است که پرونده اعمال صالح انسان را تا قیامت باز نگه می‌دارد.
 
وی افزود : انسان‌ها در این دنیا به دنبال سود هستند که طبق روایات ائمه معصومین (ع) و قرآن کریم، برای اینکه مال انسان در این دنیا باقی بماند و همه افراد جامعه از برکات آن استفاده کنند، می‌تواند مال خود را وقف کند.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: طبق فرمایش حضرت امیرالمؤنین (ع) درحکمت 285نهج البلاغه، وقتی انسان در زندگی تنگ دست می‌شود، باید با خداوند متعال تجارت کند و با پرداخت صدقه‌ای همچون وقف همیشه از نعمت‌های آن برخوردار باشد.
 
واحدی تأکید کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان یک امین، از موقوفات و نیات خیران پاسداری کامل می‌کند تا خدشه‌ای به این موقوفات وارد نشود.
 
وی ادامه داد: این مالی که به عنوان نعمت در دست انسان وجود دارد، ممکن است بر اثر اتفاقات گوناگون روزی از دست برود؛ چراکه ما از این مال باید برای رسیدن به کمال استفاده کنیم تا بهره مناسبی هم در دنیا وهم در آخرت ببریم.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان بیان کرد: وقف تنها برای انسان‌هایی که تمکن مالی بالایی دارند نیست، بلکه می‌شود چند نفر وقف مشارکتی انجام دهند؛ آنها می‌توانند با اموال خود موقوفه‌ای ایجاد کنند تا باتوجه به نیت واقفین از آن موقوفه استفاده شود.
 
واحدی اضافه کرد: ما در استان سمنان موقوفه‌هایی داریم که قدمت آن‌ها به هزار سال پیش می‌رسد و هنوز قابل بهره‌برداری هستند و همچنان از آنها استفاده می کنیم.
 
وی با بیان اینکه امروز مشکلات و معضلات جامعه توسط سازمان اوقاف وامور خیریه اولویت‌بندی شده است، گفت: این اولویت‌بندی شامل کمک به تسهیل ازدواج جوانان، درمان بیماری‌های صعب العلاج وکمک به ایتام است.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما