رئیس اوقاف دامغان :

وقف بهترین راه برون رفت از مشکلات جامعه است

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه دامغان گفت : امروز بودجه دولتی کفاف همه طرح ها را نمی دهد واز ظرفیت وقف برای پیش برد اهداف نظام استفاده کرد.
چهارشنبه، 3 دی 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
وقف بهترین راه برون رفت از مشکلات جامعه است

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه دامغان گفت : امروز بودجه دولتی کفاف همه طرح ها را نمی دهد واز ظرفیت وقف برای پیش برد اهداف نظام استفاده کرد.
 
به گزارش راسخون به نقل از ستاد خبری هفته وقف استان سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی میرکو گفت: امروزه با توجه به نیازهای روز جامعه و با توجه به اعتبارات محدود دولتی بهترین راه برون رفت از مشکلات جامعه وقف است و باید وقف‌های جدید با توجه به نیاز‌های روز جامعه باشد.
 
وی تأکید کرد: از رسالت‌های مهم  سازمان اوقاف و امور خیریه مدیریت موقوفات عام و بقاع متبرکه است و با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری نسبت به تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی امروز با کمک هیئت امناها و مراکز قرآنی دراجرای این مهم تلاش جدی صورت گرفته است.
 
وی افزود: قرآن و اهل بیت میراث گرانبهای پیامبر گرامی اسلام است که هردو مکمل همدیگر هستند یقینا باید درکنار هم باشند در این خصوص نیز باید در زمینه تربیت حافظان و تربیت مربیان قرآنی داشته باشیم.
 
وی اظهارکرد: در زمینه چاپ و ترویج و تربیت حافظان قرآن کریم و این کار از امور مهم است که امروزه وقفی نداریم و یکی از نیاز های روز جامعه همین موضوع می باشد. 
 
وی بیان کرد: در زمینه تحصیل نیز باید برای تحصیل دانشجویان بورسیه که قصد  ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند و همچنین حوزه های علمیه نیز باید واقفان وقف های بیشتری انجام بدهند.
 
وی تصریح کرد: حوزه های علمیه و دانشگاه ها با توجه به بحث تهاجم فرهنگی باید در راس توجه واقفین خیر اندیش قرار بگیرند.
 
وی گفت: ازدیگر نیازهای روز جامعه می توان به معضلات مختلف در زمینه های امور اجتماعی، تامین دارو، درمان و بهداشت ، ازدواج  جوانان، کمک به خانواده زندانیان جرایم غیرعمد و... اشاره کرد که باید واقفین خیر اندیش به این مسائل توجه کنند.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.