مدیر کل اوقاف سمنان :

پنج اولویت مهم استان در وقف جدید شناسایی شد

پنجشنبه، 4 دی 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

مدیر کل اوقاف وامورخیریه استان سمنان گفت : این اولویت ها در استان سمنان نیاز سنجی شده اند و باید از ظرفیت وقف برای رفع این نیازها استفاده کرد.
 
به گزارش راسخون به نقل از ستاد خبری هفته وقف استان سمنان، حجت الاسلام عبدالله واحدی گفت: یک از اقداماتی که در استان جایش خالی بود نیازهایی بود که در استان  باید اولویت بندی می‌شد تا ما ببینیم با چه نیرویی در این زمینه‌ها وارد شویم. 
 
وی افزود: اولین اولویت استان موضوع علمی و پژوهشی است که با توجه به سیاست های علمی و پژوهشی مقام معظم رهبری که در شهریور ماه ابالاغ شد در بند پنجم از قسمت هفتم این برنامه اشاره شده که باید از خیرین و موسسات خیریه خصوصا وقف در توسعه این مسئله مهم استفاده کرد.
 
واحدی تأکید کرد: امروز دنیا در زمینه مسائل علمی و پژوهشی از ما جلوتر است و ما باید کاستی‌های موجود در این زمینه را با فرهنگ وقف جبران کنیم.
 
وی اظهارکرد: رسیدگی به مسائل بهداشت و درمان دومین اولویت در استان است، که در این زمینه اداره‌ کل‌ اوقاف‌ و امور خیریه استان سمنان دو پروژه را مورد بررسی قرار می‌دهد.
 
واحدی بیان کرد: یک مورد بیمارستان سوانح و سوختگی شهرستان سمنان و مورد دیگر مرکز ناباروری در شهرستان شاهرود است که پیگیری های لازم برای اجرای این پروژه‌ها صورت می‌گیرد.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تصریح کرد: ما برای اجرای این دو پروژه از موقوفات  درمانی استان استفاده می‌کنیم.
 
وی اظهار کرد: دراین راستا توجه ویژه به بیماران خاص شده است تا مشکلات آن‌ها درزمینه تأمین دارو و درمان حل شود. 
 
واحدی افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه‌ در نظر دارد تا مشکلاتی که دولت در این زمینه دارد را برطرف کند و این پروژه ها زودتر به ثمر بنشیند.
 
وی تصریح کرد: تسهیل در امر ازدواج جوانان سومین اولویت استان سمنان می‌باشد که اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان در این راستا برنامه‌های ویژه ایی دارد که تهیه جهیزیه، تامین مسکن و اشتغال زایی برای جوانان از جمله این برنامه ها می‌باشد.
 
وی بیان کرد: امروز مشکلات جوانان در جامعه زیاد شده است و اگر ما حتی سنگ کوچکی را از سر راه این قشر پویای جامعه برداریم کمک بسیار بزرگی به جامعه کرده‌ایم.
 
حجت الاسلام واحدی گفت: چهارمین اولویت ما در استان سمنان رسیدگی ویژه به فقرا و نیازمندان  است که در روایات ما به صراحت  برای از بین بردن موانع و مشکلات این قشر ضعیف جامعه تأکید شده است.
 
وی افزود: این استان بین الحرمین است و سالانه 25 میلیون زائر از استان ما عبور می‌کند که اولویت پنچم ما ایجاد برنامه‌های فرهنگی و رفاهی برای زائرین حرم رضوی است تا خدمات در این زمینه هرچه بهتر انجام شود.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما