رییس توسعه کشاورزی دامغان :

وقف با تکنولوژیهای روز دیده شود

رئیس صندوق توسعه کشاورزی شهرستان دامغان گفت : وقف این ظرفیت را دارد تا تکنولوژی‌های جدید را تقویت کند.
جمعه، 5 دی 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
وقف با تکنولوژیهای روز دیده شود

رئیس صندوق توسعه کشاورزی شهرستان دامغان گفت : وقف این ظرفیت را دارد تا تکنولوژی‌های جدید را تقویت کند.
 
به گزارش راسخون به نقل از ستاد خبری هفته وقف استان سمنان، مرتضی ناد علی زاده گفت: چنانچه ارتباط بین وقف و تکنولوژی ایجاد شود می‌توان پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای در زندگی مردم دید. 
 
 وی افزود: وقف صدقه جاریه و سنت الهی و میراث پیامبران و ائمه اطهار(ع) می‌باشد و منفعت زیادی برای جامعه دارد و می‌توان بسیاری از مشکلات جامعه را مخصوصا بخش کشاورزی را با آن مرتفع نمود.
 
نادعلی زاده گفت: به عنوان مثال یکی از موقوفه های موفق بخش کشاورزی در روستای بق است زمینی به آستان قدس رضوی واگذار شد و زائرسرایی در این بخش به همراه باغاتی ایجاد گردیده وهمه زائران امام رضا از این مجموعه اقامتی استفاده می‌کنند هم برای واقف لذت دارد و هم کسانی که از آن استفاده می‌کنند و می‌توان از این قبیل کارها به صورت گسترده انجام داد و در دایره بزرگتر همه ‌عزیزان ‌را ‌به ‌گونه‌ای ‌شریک‌‌ ‌دانست.
 
 وی اظهارکرد: به نظر می‌آید در بخش کشاورزی با توجه به شرایط ویژه‌ای که وجود دارد اداره  اوقاف و امورخیریه دامغان هم می‌تواند در خصوص حمایت از بهره‌برداری در اصلاح سیستم‌های آبیاری با توجه به مشکل آب در دامغان ورود کند. 
 
نادعلی زاده افزود: همچنین درجهت حمایت در ایجاد صندوق‌های تخصصی به خصوص بخش پسته در دامغان سازمان اوقاف و امور خیریه می‌تواند نقش بسزایی داشته باشد و از این طریق دست واسطه گران را کوتاه کند. 
 
وی ادامه داد: این موضوع به بهره بردار کمک زیادی در حل مشکلات می‌کند، به همین دلیل  زمینه فعالیتش زیاد و بسیاری از مشکلات ‌وکمبود‌های‌ بخش‌ کشاورزی‌ مرتفع‌ می‌گردد.
 
نادعلی زاده بیان کرد: چنانچه از نظر اقتصادی تسهیلات بلند مدت و کم بهره داده شود بهره برداران میتوانند در خصوص وقف بیشتر فعالیت کنند و مبحث زکات‌های مستحبی می‌تواند از گزینه‌های مهم سازمان اوقاف وامورخیریه کشور باشد.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما