یک نماینده مجلس :

اقدامات سازمان اوقاف در محرومیت زدایی از مناطق محروم موثر است

عضو فراکسیون احیای وقف، منزلت امامزادگان و مساجد گفت : اقدامات سازمان اوقاف و امور خیریه در محرومیت زدایی از مناطق محروم بسیار موثر و راهگشا است.
جمعه، 5 دی 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
اقدامات سازمان اوقاف در محرومیت زدایی از مناطق محروم موثر است

عضو فراکسیون احیای وقف، منزلت امامزادگان و مساجد گفت : اقدامات سازمان اوقاف و امور خیریه در محرومیت زدایی از مناطق محروم بسیار موثر و راهگشا است.
 
به گزارش راسخون، حجت‌الله درويش‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ستاد خبری هفته وقف با بيان اينكه يكي از مشكلات وقف عدم شناخته بودن اماکن موقوفه است، افزود: بايد تمامي موقوفات زیر نظر سازمان اوقاف و امور خيريه مشخص باشد.
 
وي با بيان اينكه در زمينه وقف نيازمند اطلاع‌رساني بيشتر و دقيق‌تر هستيم، افزود: متأسفانه براي خيلي‌ از مردم امر وقف مبهم است، بنابراين براي روشن شدن اين مسئله بايد سازمان اوقاف و امور خيريه از ظرفیت همه رسانه‌ها به ويژه‌ رسانه‌هاي مكتوب، تصويري و شنيداري بهره بگيرد.
 
نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به راه‌اندازي چندين هزار مركز فرهنگي از سوی سازمان اوقاف و امور خيريه بيان داشت: انتظار مي‌رود كه در حد امكان بازخوردهاي اين مراكز و آثار مثبت آن براي مردم تبيين شود.
 
وي با اشاره به اينكه بايد اقدامات سازمان اوقاف براي مردم به خوبي تبیین شود،تا هیچ گونه شک و شبه ای برای مردم وجود نداشته باشد، افزود: بايد تمامي آثا اجتماعي و دستاورد های اقدامات اين سازمان از طريق رسانه‌ها در اختيار مردم قرار گيرد تا مردم بدانند اين اقدامها چه تأثيري در محيط منطقه زندگي آنان داشته است.
 
عضو فراکسیون احیای وقف، منزلت امامزادگان و مساجد به ضرورت وقف مراكز فرهنگي از جمله مدرسه و مسجد اشاره و تصريح كرد: مراكز آموزشي و علمي از جمله دانشگاه‌ها از مواردي است كه واقفان بايد به آن توجه داشته باشند.
 
وي با اشاره به اينكه متأسفانه در بسياري از مناطق محروم مسجد وجود ندارد، گفت: بايد سازمان اوقاف و امور خيريه ضمن شناسايي افراد متمول براي شرکت در امر وقف، نیازهای مناطق محروم را نیز شناسايي کرده و به واقفان معرفي كنند.
 
وي با اشاره به اينكه در ايذه و باغ ملك در بسياري از مناطق و روستاها مراكز فرهنگي وجود ندارد، افزود: اميدواريم با اقدام مناسب سازمان اوقاف سرمايه‌گذاري‌هاي خوبي از سوي متمولان به عنوان باقيات وصالحات در مناطق محروم صورت گيرد.
 
وي بيان داشت: در صورت امكان علاقه‌مند به وقف مسجد در مناطق محروم كشور از جمله ايده و باغ ملك است، چرا كه در شهرهاي بزرگ با كمك دولت و ثروتمندان مشكلي در اين زمينه وجود ندارد اما مناطق محروم همچنان در بسياري از زمينه‌ها از جمله مسجد و مدرسه با کمبود و مشکل مواجه هستند.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما