دومین همایش وقف واقتصاد با محوریت اقتصاد مقاومتی فردا در تهران بر گزار می شود

معاون بهره وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف از برگزاری دومین همایش وقف و اقتصاد با حضور صاحب نظران اقتصادی دولت، مجلس ودانشگاه با محوریت اقتصاد مقاومتی واقتصاد ملی خبر داد.
دوشنبه، 8 دی 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دومین همایش وقف واقتصاد با محوریت اقتصاد مقاومتی فردا در تهران بر گزار می شود

معاون بهره وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف از برگزاری دومین همایش وقف و اقتصاد با حضور صاحب نظران اقتصادی دولت، مجلس ودانشگاه با محوریت اقتصاد مقاومتی واقتصاد ملی خبر داد.
 
به گزارش راسخون به نقل از ستاد خبری هفته وقف، مهندس عباس علی جعفری معاون بهره وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره جایگاه مهم وقف در توسعه اقتصادی وفرهنگی کشور افزود : این همایش در راستای نامگذاری سال جاری به نام اقتصاد وفرهنگ باعزم ملی ومدیریت جهادی و به منظور تبیین نقش وقف در اقتصاد مقاومتی با حضور استادان و صاحب نظران اقتصادی بر گزار می شود.
 
جعفری تأکید کرد: وقف دارای آثار کارکردهای اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی است ،برای همین نباید اجازه دادکه موتور محرک آن یعنی جنبه درآمد زایی موقوفات دچار مشکل یا کاهش شود، چرا که بر آثار نام برده شده تأثیر خواهد گذاشت. لذا سرمایه گذاری مؤثر و کارآمد بر روی موقوفات، موجب ترویج و اثربخشی بهتر وقف می شود.
 
وی با اشاره به سرمایه گذاری و مدیریت اقتصادی موقوفات بیان کرد: اگر به این دو مؤلفه توجه داشته باشیم می توانیم موقوفات را از حالت رکود به حالت پویا و توانمند تبدیل کنیم در همین راستا به گردش درآوردن سرمایه های وقف، حداکثر کردن دارایی های موقوفات و رشد بازده موقوفات از جمله راهکارها برای مدیریت اقتصادی وقف هستند. علاوه بر این کسب درآمد مناسب در راستای نیات واقفان، اجرای عدالت اجتماعی و خدمات رسانی بیشتر به موقوفات هم از دیگر عوامل موثر در این بخش به حساب خواهند آمد.
 
وی با اشاره به ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی و نام گذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری گفت : طراحی و تدوین نظام جامع اقتصادی وقف را در دست اجرا داریم و در همین راستا هم با تعدادی از دانشگاه های دست اندرکار در حوزه اقتصادی رایزنی هایی داشته ایم و نهایتاً در رابطه با این طرح ،مشاور مربوطه انتخاب شده است و در حال نهایی شدن قرار داد هستیم.
 
وی ادامه داد : در این رابطه باید جایگاه وقف در نظام اجتماعی اسلام، تعاون، فقر زدایی، کار آفرینی، اشتغال زایی تبیین الگوی مطلوب در مدیریت و تولیت وقف و بخش های مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی را باید در نظر بگیریم.
 
مهندس جعفری با اشاره به همایش وقف واقتصاد گفت : این همایش در تهران در دو بخش صبح و بعدازظهر در راستای تبیین سیاست های اقتصا د مقاومتی با حضور دکتر طیب نیا وزیر اقتصاد، اساتید و صاحب نظران دانشگاه در دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران برگزار می شود.
 
جعفری ادامه داد : در بعدازظهر هم بحث سرمایه گذاری و دستاوردها در حوزه وقف مطرح خواهد شد. در حاشیه این همایش از روز ششم دی ماه تا روز هشتم دی نمایشگاه «فرصت های سرمایه گذاری در موقوفات » در همین مکان به مدت سه روز بر پا است.
 
وی تصریح کرد : علاوه بر نماینده ولی فقیه و ریاست محترم سازمان اوقاف ،دکتر مصباحی مقدم نماینده مجلس شورای اسلامی ،دکتر شاپور محمدی معاون وزیر اقتصاد ودارایی ،دکتر صادقی ودکتر عبدالملکی از استادان دانشگاه امام صادق (ع)و دکتر سپهری رییس موسسه کار وتامین اجتماعی در این مراسم سخنرانی خواهند.
/۲۷۵۹/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما