ترويج سنت «وقف شهــــــــــدا» بايد از مشهد آغاز شود

جانشين فرمانده نيروي قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت : مشهد مقدس از ديرباز به عنوان شهر شهادت شناخته شده است و بايد به گونه اي باشد که ترويج سنت حسنه وقف در زمينه فرهنگ شهدا نيز از همين شهر...
شنبه، 13 دی 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ترويج سنت «وقف شهــــــــــدا» بايد از مشهد آغاز شود

جانشين فرمانده نيروي قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت : مشهد مقدس از ديرباز به عنوان شهر شهادت شناخته شده است و بايد به گونه اي باشد که ترويج سنت حسنه وقف در زمينه فرهنگ شهدا نيز از همين شهر...
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، سردار 'اسماعيل قاآني'  در همايش «وقف شهدا» در مشهد گفت: امروز الگوي مبارزاتي ايران در بين شهرهاي اسلامي گسترش يافته و دشمن را به زانو درآورده است. اين موفقيت نيز به برکت فرهنگ ايثار و شهادت است. قدرت نظامي جمهوري اسلامي ايران امروزه به گونه اي است که در کنار دفاع از خود از ساير ملل اسلامي نيز دفاع مي کند و دشمن را به شگفتي انداخته است.
 
وي تاکيد کرد: تقويت روحيه فداکاري و ايثارگري در جوانان امروز نيازمند ترويج 'سنت حسنه وقف ويژه شهدا' است.
 
جانشين فرمانده نيروي قدس سپاه گفت: سربلندي و استقلال امروز ايران مرهون جانفشاني و ايثارگري هاي شهدا در ۸ سال دفاع مقدس است و حفظ همين روحيه ايثارگري در جوانان امروز مي تواند نظام اسلامي را پرقدرت نگه دارد.
 
وي افزود: امروز روحيه ولايتمداري و بسيجي بين مردم وجود دارد اما بايد گسترش يابد که اين اقدام با ترويج وقف براي فرهنگ ايثار و شهدا تحقق مي يابد.
 
سردار قاآني گفت: تاکنون تصاوير بسياري از ايثارگري ها و مبارزات مردم ايران عليه دشمن نشان داده شده اما گستره ايثارگري هاي رزمندگان اسلام آن چنان وسيع است که هنوز مي تواند در قالب برنامه هاي هنري و فرهنگي تبيين شود.
 
وي ادامه داد: روحيه ايثارگري در بين جوانان اين مرز و بوم زمان انقلاب آن چنان قوي بود که برخي بسيجيان با وجود کم سن و سال بودن به عشق دفاع از کشورشان به جبهه آمدند، اين روحيه هنوز در بين مردم زنده و پوياست و به موقع در صحنه حضور مي يابند.
 
جانشين فرمانده نيروي قدس سپاه افزود: منشاء اين حضور حداکثري مردم در همه صحنه هاي نبرد حق عليه باطل، گسترش فرهنگ ايثار و شهادت در جامعه است و با توجه به موقعيت حساس سياسي کشور لازم است براي ترويج بيش از پيش اين فرهنگ مردم به ميزان توان مالي خود در امر خداپسندانه وقف براي حوزه فرهنگ شهادت مشارکت کنند.
 
اوراق مشارکت وقف در خراسان رضوي منتشر مي شود
 
مديرکل اداره اوقاف و امور خيريه خراسان رضوي نيز در اين همايش گفت : براي پيشبرد سريع و کيفي اهداف موقوفات از اين پس 'اوراق مشارکت وقف' در خراسان رضوي منتشر مي شود.
 
حجت الاسلام 'حجت گنابادي نژاد' افزود: در بودجه سالانه کشور به سازمان اوقاف و امور خيريه مجوز توزيع اوراق مشارکت وقف داده شده است اما براي پيشبرد اهداف وقف و بهره وري موقوفات به کمک مالي نياز داريم به همين منظور به انتشار اوراق مشارکت وقفي اقدام کرده ايم.
 
وي با بيان اينکه وقف شهدا به هيچ سازماني تعلق ندارد گفت: در اين نوع از وقف انگيزه، توليت و هدف آن مشخص است و هيچ گونه دخالتي توسط هيچ سازماني در آن انجام نمي شود.
 
مديرکل اوقاف و امور خيريه خراسان رضوي افزود : نبايد لحظه اي از ياد شهدا و رشادت آنان غافل شد لذا با ابتکار 'وقف براي شهدا' در راستاي ترويج و تقويت فرهنگ شهادت و وقف، بخشي از وظيفه خود را در قبال شهدا انجام مي دهيم.
/2759/



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما