استاندار قم :

انس با قرآن انسان را از فساد و تباهی باز می‌دارد

استاندار قم گفت : اگر جوانان با قرآن انس بگیرند هیچگاه به سراغ فساد و تباهی نخواهند رفت.
يکشنبه، 14 دی 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
انس با قرآن انسان را از فساد و تباهی باز می‌دارد

استاندار قم گفت : اگر جوانان با قرآن انس بگیرند هیچگاه به سراغ فساد و تباهی نخواهند رفت.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صادق صالحی‌منش شنبه شب در مراسم اختتامیه سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف استان قم که در مجتمع فرهنگی امامزاده سید علی(ع) برگزار شد با اشاره به حدیث «ثقلین» اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) قرآن و عترت را برای مسلمانان به یادگار گذاشت که سبب عدم گمراهی تا قیامت می‌شود.
 
وی افزود: قرآن و امامت اهل بیت(ع) عامل نجات مسلمانان پس از پیامبر اکرم(ص) هستند و اگر به تعالیم این دو توجه داشته باشیم هیچگاه راه صحیح را گم نخواهیم کرد.
 
استاندار قم با بیان اینکه انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) موجب احیای مجدد دین الهی شد گفت: رهبر معظم انقلاب، خلف صالح ایشان نیز احیاگر قرآن در نسل جوان ما هستند.
 
وی ادامه داد: حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای به مسائل قرآنی در همه زمینه‌ها از جمله قرائت، حفظ، عمل به آیات وحی و تفسیر همتی قابل توجه دارند و به همین منظور می‌بینیم ایران به جامعه‌ای قرآنی تبدیل شده است.
 
صالحی‌منش با اشاره به همت رهبر معظم انقلاب در قرآنی شدن جامعه ایران خاطرنشان کرد: امروز به برکت این تلاش‌ها، جامعه‌ای رو به رشد و عزتمند داریم که همه اینها مرهون فعالیت‌های قرآنی است.
 
استاندار قم عنوان کرد: دشمنان اسلام همواره تلاش می‌کنند ما را از قرآن، اهل بیت(ع)، انسانیت و مقامات عالی قرب الی الله دور کنند و برای این منظور، از تمام وسائل ارتباطی و رسانه‌ای استفاده می‌کنند.
 
وی با بیان اینکه بسیاری از وسایل ارتباط جمعی و ابزارهای ارتباطی مانند اینترنت برای مقاصد مفسده‌انگیز استفاده می‌کنند گفت: با این حال آنچه می‌تواند جامعه ما را بیمه کند و از خطرات برهاند، انس با قرآن است که حتی نگاه به خطوط آن عبادت است.
 
صالحی‌منش افزود: اگر جوانان با قرآن انس بگیرند هیچگاه به سراغ فساد و تباهی نخواهند رفت؛ خانواده‌هایی که از آموزه‌های دینی دور بوده و ارتباط با قرآن نداشته باشند گرفتار مفاسد زیادی می‌شوند وگرنه در خانواده‌های قرآنی، افراد مجرم و معتاد یافت نمی‌شوند زیرا قرآن انسان را پرهیزکار می‌سازد و انس با کلام وحی، آدمی را به گونه‌ای تربیت می‌کند که از گناه دوری کند.
 
استاندار قم به آثار وضعی قرآن و ارتباط با کلام وحی اشاره و خاطرنشان کرد: خانواده‌های قرآن، حافظان و قاریان باید قدر این نعمت الهی را بدانند و از داشتن فرزندانی که با قرآن مأنوسند به خود ببالند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود از مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم تشکر و قدردانی کرد و گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین شیری جزو بهترین مدیران قم است و برگزاری مسابقات سراسری قرآن در قم به بهترین وجه نتیجه تلاش‌ها و کوشش‌های ایشان و سایر مدیران و مسولان اوقاف است.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما