همایش متولیان موقوفات با حضور 120 متولی موفق کشور 15 دی ماه برگزار می شود

مدیرکل تحقیق سازمان اوقاف از برگزاری همایش متولیان موقوفات غیرمتصرفی با حضور 120 متولی موفق کشور در روز دوشنبه 15 دی ماه در محل مجموعه فرهنگی و تفریحی هتل ارم تهران خبرداد و گفت : این همایش با حضور نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف برگزار خواهد شد.
يکشنبه، 14 دی 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
همایش متولیان موقوفات با حضور 120 متولی موفق کشور 15 دی ماه برگزار می شود

مدیرکل تحقیق سازمان اوقاف از برگزاری همایش متولیان موقوفات غیرمتصرفی با حضور 120 متولی موفق کشور در روز دوشنبه 15 دی ماه در محل مجموعه فرهنگی و تفریحی هتل ارم تهران خبرداد و گفت : این همایش با حضور نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف برگزار خواهد شد.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام و المسلمین حسنی نیا ، مدیرکل تحقیق سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه این همایش از برنامه های این اداره کل جهت تعامل و اجرای صحیح قانون و تبادل تجربیات بین مدیران موقوفات غیرمتصرفی و سازمان برگزار می شود ، اظهارداشت : ادارات استانی و شهرستانی اوقاف در طی سال نشست های هم اندیشی بصورت دوره ای را با متولیان و مدیران موقوفات غیر متصرفی برگزار می کنند و این همایش در سطح ملی و با حضور متولیان موقوفات شاخص برگزار می شود.
 
وی اضافه کرد : موقوفه غیر متصرفی به موقوفه ای گفته می شود که اداره و مدیریت آن با سازمان اوقاف و امور خیریه نمی باشد و غالبا اشخاصی از نسل واقف بر اساس متن وقفنامه مدیریت آن را به عهده دارند که این دسته از موقوفات توسط متولی اداره می شود و سازمان اوقاف ناظر جهت حسن اجرای نیت واقف می باشد.
 
حسنی نیا با بیان اینکه در این همایش یکروزه؛ حجت الاسلام و المسلمین محمدی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه انتظارات و سیاست های سازمان اوقاف در خصوص اداره موقوفات و عمل به قوانین نظام جمهوری اسلامی را بیان خواهد کرد، تصریح کرد : حجت الاسلام و المسلمین حاتمی ، معاون اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان و هاشمی پور ، قائم مقام بنیاد توسعه و عمران موقوفات کشور دیگر سخنرانان این همایش هستند که هر یک از حوزه تخصصی خود ارائه طریق خواهند نمود.
 
مدیرکل تحقیق سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه این همایش با حضور 120 متولی موقوفه غیرمتصرفی برگزار می شود ، افزود : انتخاب این متولیان با شاخص هایی از قبیل ؛ متولی موقوفه عام ، همسویی و همگرایی با برنامه های اوقاف، هماهنگی و همکاری جهت اجرای مقررات و قوانین و برخورداری از عملکرد مطلوب، اجرای امینانه نیت واقف و ... انتخاب شده است.
 
وی ادامه داد : موقوفات عام موقوفاتی هستند که نیات واقف و عواید موقوفه و مصرف آن محصور به اشخاص خاصی چون فرزند و ... نیست و عام المنفعه و یا قشری از جامعه یا عموم مردم هستند ، در مقابل موقوفات خاص که وقف خانوادگی است و عواید آن جهت فرزندان واقف است و چندان ثمره اجتماعی در بر ندارد.
 
حسنی نیا با اشاره به اهداف برگزاری این همایش تصریح کرد : از آنجایی که مدیریت بخشی از موقوفات با اشخاص می باشد و تبعات و اجتماعی ناشی از آن برای سازمان اوقاف و نهاد وقف می باشد؛ لذا آشنایی متولیان با دستور العمل های سازمان و وظایف قانونی و شرعی ، فرآیند نحوه انتخاب متولیان و اجرت متولیان، صفات متولیان و موارد تعدی و تفریط آنان، آشنایی متولیان با سامانه جامع مدیریت موقوفات و بقاع متبرکه در راستای عملیاتی شدن بند ب ماده 177 قانون برنامه پنجم توسعه، آشنایی متولیان با قوانین و مقررات اوقافی، بیان جایگاه موقوفات در شرع و قانون، نحوه تعامل متولیان موقوفات با ادارات اوقاف و نحوه همکاری متولیان با بنیاد توسعه و عمران موقوفات کشور و خدمات متقابل آنها از جمله اهداف برگزار این همایش است.
 
مدیرکل تحقیق سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان خاطر نشان کرد : این همایش روز دوشنبه 15 دی ماه به مدت یک روز در هتل ارم تهران برگزار خواهد شد.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما