همایش متولیان موقوفات با حضور 120 متولی موفق کشور صبح امروز آغاز شد

مدیرکل تحقیق سازمان اوقاف گفت : همایش متولیان موقوفات غیرمتصرفی با حضور 120 متولی موفق کشور امروز دوشنبه 15 دی ماه در محل مجموعه فرهنگی و تفریحی هتل ارم تهران آغاز شد.
دوشنبه، 15 دی 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
همایش متولیان موقوفات با حضور 120 متولی موفق کشور صبح امروز آغاز شد

مدیرکل تحقیق سازمان اوقاف گفت : همایش متولیان موقوفات غیرمتصرفی با حضور 120 متولی موفق کشور امروز دوشنبه 15 دی ماه در محل مجموعه فرهنگی و تفریحی هتل ارم تهران آغاز شد.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه ، حجت الاسلام و المسلمین حسنی نیا ، مدیرکل تحقیق سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه این همایش از برنامه های این اداره کل جهت تعامل و اجرای صحیح قانون و تبادل تجربیات بین مدیران موقوفات غیرمتصرفی و سازمان است ، اظهارداشت : ادارات استانی و شهرستانی اوقاف در طی سال نشست های هم اندیشی بصورت دوره ای را با متولیان و مدیران موقوفات غیر متصرفی برگزار می کنند و این همایش در سطح ملی و با حضور متولیان موقوفات شاخص برگزار می شود.
 
وی اضافه کرد : موقوفه غیر متصرفی به موقوفه ای گفته می شود که اداره و مدیریت آن با سازمان اوقاف و امور خیریه نمی باشد و غالبا اشخاصی از نسل واقف بر اساس متن وقفنامه مدیریت آن را به عهده دارند که این دسته از موقوفات توسط متولی اداره می شود و سازمان اوقاف ناظر جهت حسن اجرای نیت واقف می باشد.
 
حسنی نیا با بیان اینکه در این همایش یکروزه؛ حجت الاسلام و المسلمین محمدی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه انتظارات و سیاست های سازمان اوقاف در خصوص اداره موقوفات و عمل به قوانین نظام جمهوری اسلامی را بیان می کند، تصریح کرد : حجت الاسلام و المسلمین حاتمی ، معاون اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان و هاشمی پور ، قائم مقام بنیاد توسعه و عمران موقوفات کشور دیگر سخنرانان این همایش هستند.
 
مدیرکل تحقیق سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه این همایش با حضور 120 متولی موقوفه غیرمتصرفی برگزار می شود ، افزود : انتخاب این متولیان با شاخص هایی از قبیل ؛ متولی موقوفه عام ، همسویی و همگرایی با برنامه های اوقاف، هماهنگی و همکاری جهت اجرای مقررات و قوانین و برخورداری از عملکرد مطلوب، اجرای امینانه نیت واقف و ... انتخاب شده است.
 
وی ادامه داد : موقوفات عام موقوفاتی هستند که نیات واقف و عواید موقوفه و مصرف آن محصور به اشخاص خاصی چون فرزند و ... نیست و عام المنفعه و یا قشری از جامعه یا عموم مردم هستند ، در مقابل موقوفات خاص که وقف خانوادگی است و عواید آن جهت فرزندان واقف است و چندان ثمره اجتماعی در بر ندارد.
 
حسنی نیا با اشاره به اهداف برگزاری این همایش تصریح کرد : از آنجایی که مدیریت بخشی از موقوفات با اشخاص می باشد و تبعات و اجتماعی ناشی از آن برای سازمان اوقاف و نهاد وقف می باشد؛ لذا آشنایی متولیان با دستور العمل های سازمان و وظایف قانونی و شرعی، فرآیند نحوه انتخاب متولیان و اجرت متولیان، صفات متولیان و موارد تعدی و تفریط آنان، آشنایی متولیان با سامانه جامع مدیریت موقوفات و بقاع متبرکه در راستای عملیاتی شدن بند ب ماده 177 قانون برنامه پنجم توسعه، آشنایی متولیان با قوانین و مقررات اوقافی، بیان جایگاه موقوفات در شرع و قانون، نحوه تعامل متولیان موقوفات با ادارات اوقاف و نحوه همکاری متولیان با بنیاد توسعه و عمران موقوفات کشور و خدمات متقابل آنها از جمله اهداف برگزار این همایش است.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما