خادمی خبرداد :

دومین کنگره بی بی حکیمه به صورت بین المللی برگزار می شود

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت : دومین کنگره بی بی حکیمه خواهر امام رضا(علیه السلام) سال آینده به صورت بین المللی در استان برگزار خواهد شد.
سه‌شنبه، 23 دی 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دومین کنگره بی بی حکیمه به صورت بین المللی برگزار می شود

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت : دومین کنگره بی بی حکیمه خواهر امام رضا(علیه السلام) سال آینده به صورت بین المللی در استان برگزار خواهد شد.
 
به گزارش راسخون به نقل از مهر، سید موسی خادمی شامگاه دوشنبه در دیدار قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور افزود: برگزاری این کنگره با حمایت سازمان اوقاف نقش مهمی در معرفی این امامزاده واجب التعظیم ایفا کند.
 
وی بیان کرد: این آستانه مقدس می تواند به یک قطب فرهنگی مهم در جنوب کشور بدل شود.
 
خادمی همچنین بر فرهنگسازی برای ایجاد موقوفات جدید در استان تاکید کرد و گفت: توسعه وقف و افزایش موقوفات در استان به آبادانی و عمران جامعه کمک خواهد کرد.
 
بی بی حکیمه هنوز ناشناخته مانده است
 
قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور هم در این دیدار گفت: حضرت بی بی حکیمه(سلام الله علیها) هنوز در کشور ناشناخته و مظلوم مانده و بسیاری از مردم کشور این بانوی بزرگوار را نمی شناسند.
 
عبدالرضا عابد افزود: برگزاری کنگره بی بی حکیمه نقش مهمی در معرفی این بانو به مردم کشور دارد.
 
وی بیان داشت: قرار گرفتن بقعه حضرت بی بی حکیمه در بین استانهای بوشهر، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد ظرفیتی عظیم برای توسعه این بقعه متبرکه است.
 
لزوم کمک وزارت نفت برای احداث جاده بی بی حکیمه
 
عابد محور مواصلاتی این بقعه را یکی از مشکلات آن عنوان کرد و گفت: لازم است با کمک مسئولین ملی این مشکل هر چه زودتر رفع شود.
 
وی بیان کرد: این منطقه یک منطقه نفتخیز است و اگر یک ثانیه از استخراج نفت آن خرج بی بی حکیمه شود، این منطقه متحول خواهد شد.
 
مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه استان هم در این دیدار بر استفاده از ظرفیتهای بقاع متبرکه برای توسعه گردشگری تاکید کرد.
 
حجت الاسلام سید نورالله جنتی افزود: قرار گرفتن باقع متبرکه این استان در اماکن زیبای گردشگری می تواند زمینه جذب گردشگران بیشتر را مهیا کند.
 
وی همچنین بر ترغیب مردم به وقف جمعی و خانوادگی تاکید کرد و بیان داشت: جامعه امروز نیازمند جهت های نوین وقف است.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما