بیمارستان چشم پزشکی موقوفه هوشمند در زنجان در حال احداث است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به ساخت بیمارستان چشم پزشکی از محل موقوفه اهدایی مرحوم یوسف هوشمند گفت : این ساختمان نیز در راستای عمل امینانه به نیات واقفان خیراندیش در حال ساخت است.
يکشنبه، 28 دی 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
بیمارستان چشم پزشکی موقوفه هوشمند در زنجان در حال احداث است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به ساخت بیمارستان چشم پزشکی از محل موقوفه اهدایی مرحوم یوسف هوشمند گفت : این ساختمان نیز در راستای عمل امینانه به نیات واقفان خیراندیش در حال ساخت است.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، حجت‌الاسلام علی باقری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در جریان بازدید مسئولان اوقاف از طرح‌های قابل سرمایه‌گذاری استان زنجان گزارشی از تعداد موقوفات استان زنجان ارائه کرد و با اشاره به اینکه در حال حاضر 2 هزار و 400 موقوفه در سطح استان زنجان وجود دارد، تصریح کرد: تعداد رقبات استان نیز 24 هزار مورد است.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به وجود یک هزار و 500 مسجد در استان زنجان گفت: همچنین تعداد بقاع متبرکه نیز 126 مورد است.
 
وی با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده توسط اوقاف در راستای افزایش بهره‌وری موقوفات و توسعه آنها بیان کرد: براساس اقدامات صورت گرفته، در حال حاضر چندین پروژه مهم عمرانی در استان زنجان در حال ساخت است.
 
باقری با اشاره به طرح توسعه‌ای قیدار نبی (ع) و امامزاده سید ابراهیم (ع) تصریح کرد: در این راستا تعدادی از املاک و زمین‌های اطراف خریداری و طرح توسعه‌ای این دو مکان مقدس آغاز شده است.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان همچنین با اشاره به ساخت دو تالار احسان در شهرستان‌های خدابنده و زنجان بیان کرد: اعتبار مورد نیاز برای ساخت این دو تالار از عواید موقوفات تامین می‌شود.
 
وی همچنین با اشاره به ساخت بیمارستان چشم پزشکی از محل موقوفه اهدایی مرحوم یوسف هوشمند گفت: این ساختمان نیز در راستای عمل امینانه به نیات واقفان خیراندیش در حال ساخت است.
 
باقری با ارائه توضیحاتی از کیفیت ساخت موقوفه هوشمند در زنجان بیان کرد: زیربنای این موقوفه یک هزار و 100 متر است.
 
وی با توضیح اینکه موقوفه مذکور در پنج طبقه در حال ساخت است، تصریح کرد: پیشرفت فیزیکی این موقوفه بیش از 50 درصد است.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به هزینه 5 میلیارد ریالی برای ساخت موقوفه هوشمند بیان کرد: برای ادامه کار نیز 5 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار نیاز است.
 
وی مساحت پروژه در حال ساخت موقوفه هوشمند را 240 متر مربع اعلام کرد و گفت: این موقوفه به منظور کمک به بیماران چشمی در حال ساخت است.
 
باقری در ادامه گزارشی از سایر پروژه‌های در حال ساخت اداره کل اوقاف نیز ارائه کرد و افزود: اغلب پروژه‌های عمرانی اوقاف در خدابنده و شهر قیدار نبی(ع) که موقوفه است، در حال ساخت است.
 
وی با اشاره به ساخت مجتمع اداری در حال ساخت در شهرستان خدابنده بیان کرد: این موقوفه دارای یک هزار و 100 متر مربع مساحت است.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اهداف اوقاف از ساخت پروژه‌های عمرانی در نقاط مختلف استان اظهار کرد: ترغیب مردم برای ایجاد وقف جدید متناسب با نیازهای روز جامعه و ترغیب و جذب خیرین در زمینه‌های مختلف از اهداف احداث پروژه‌های عمرانی است.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما