نماینده مردم سمنان در مجلس :

حمایت‌های مالی بیشتری از بقاع متبرکه صورت گیرد

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس گفت : امروز باید حمایت‌های مالی بیشتری از بقاع متبرکه به ویژه در مسیر زائران حرم رضوی صورت گیرد.
سه‌شنبه، 30 دی 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
حمایت‌های مالی بیشتری از بقاع متبرکه صورت گیرد

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس گفت : امروز باید حمایت‌های مالی بیشتری از بقاع متبرکه به ویژه در مسیر زائران حرم رضوی صورت گیرد.
 
به گزارش راسخون، علیرضا خسروی امروز در گفت‌وگو با ستاد خبری همایش ملی میقات الرضا (ع) اظهار کرد: امروز در بررسی نمونه‌های امامزاده‌هایی که در مسیر زائران حرم امن رضوی قرار دارند، لاسجرد را مشاهده می‌کنیم و این دست اماکن متبرکه به طور واقع فقط به نوعی پشتیبانی فکری سازمان اوقاف و امور خیریه نیاز داشتند تا رشد یابند.
 
وی تصریح کرد: شاید یک سری حمایت‌های مالی اگر در این اماکن متبرکه صورت می‌گرفت، شمار زیارت‌کنندگان امامزادگان و بقاع متبرکه موجود در مسیر زائران رضوی تا حدود زیادی افزایش می‌یافت.
 
نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس ادامه داد: امروز اماکن مذهبی و متبرکه‌ای که تا حدودی به آنها توجه شده است، یک مجموعه موفق هستند که کار خود را به خوبی ادامه می‌دهند.
 
خسروی بیان کرد: امامزاده‌های محلی امروز محل مناسبی برای کارهای فرهنگی و مدفن شهدای عزیزمان شده‌اند که همواره از نورانیت و معنویت آنها بهره می‌بریم و این اماکن متبرکه با توجه به قابلیت اسکان‌دهی خود، در کاهش تصادفات موثر بودند.
 
وی تصریح کرد: وقتی رانندگان در جاده‌ها مدت قابل توجهی را به رانندگی می‌پردازند، به طور عادی و طبیعی دچار خستگی‌هایی می‌شوند که به ویژه در جاده‌های کویری می‌تواند زمینه‌ساز وقوع سوانحی ناگوار شود؛ اما با پرداختن به امامزادگان و بقاع متبرکه در حاشیه جاده، رانندگان قادر خواهند بود به استراحت کافی بپردازند و دوباره طی طریق کنند.
 
نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس افزود: نکته مثبتی که در استان سمنان وجود دارد، این است که شاید هیچ استانی به این صورت نباشد که تا این حد وسعت زمینی در حوزه راه داشته باشد.
 
خسروی اضافه کرد: استان سمنان حدود 900 کیلومتر جاده ترانزیت دارد و امکانات خوبی در سطح استان داریم و امامزاده‌های مختلفی در بخش‌های مختلف این استان قرار دارند که باید از همین ظرفیت‌ها به درستی استفاده شود.
 
بر اساس این گزارش؛ همایش ملی میقات‌الرضا(ع) در راستای تبیین راه‌های خدمات‌رسانی هر چه بیشتر به زائران بارگاه رضوی، بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده با حضور شماری از مسئولان کشوری و استانی در سمنان برگزار می‌شود.
 
این همایش به منظور آشنا کردن هر چه بیشتر مردم و مسئولان با طرح میقات‌الرضا(ع) و نیز تبیین راه‌های خدمات‌رسانی هر چه بیشتر به زائران حرم امن رضوی در استان سمنان برگزار خواهد شد.
 
طرح میقات‌الرضا(ع) به منظور ارائه خدمات رفاهی و فرهنگی به زائران حرم مطهر رضوی در 6 استان منتهی به مشهد مقدس شامل سمنان، گلستان، مازندران، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و خراسان رضوی اجرا می‌شود.
 
بر پایه این گزارش؛ همایش ملی میقات‌الرضا(ع) قرار است بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، دوم بهمن امسال در سمنان برگزار شود.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما