تمام مسئولان برای تأمین نیازهای زائران رضوی دست به دست هم دهند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت : امروز تمام مسئولان باید برای تأمین نیازهای زائران حرم رضوی دست به دست هم دهند.
پنجشنبه، 2 بهمن 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تمام مسئولان برای تأمین نیازهای زائران رضوی دست به دست هم دهند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت : امروز تمام مسئولان باید برای تأمین نیازهای زائران حرم رضوی دست به دست هم دهند.
 
به گزارش راسخون، محمدرحیم نوروزیان  در گفت‌وگو با ستاد خبری همایش ملی میقات الرضا (ع) در سمنان اظهار داشت: بقاع متبرکه و امازادگان و اماکن مذهبی در هر شهر و منطقه قلب آن حوزه جغرافیایی محسوب می‌شوند.
 
وی افزود: بقاع متبرکه از قدیم محل رجوع آحاد مردم بوده و به دلیل همین مراجعات نیز به عنوان قطب‌های فرهنگی محسوب می‌شود و بسیاری از کتابخانه‌ها، مساجد و نیازمندی‌های اساسی و مهم حول محور امامزادگان و بقاع متبرکه ایجاد شده است.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت : بی‌شک دستگاه‌های متولی امر در جهت بهسازی و احیای بقاع متبرکه و اماکن مذهبی باید اقدامات لازم را انجام دهند؛ چرا که این احیا و بهسازی در حقیقت ارائه خدمات به مردمی است که مساجد و اماکن مذهبی را مأمن و پناهگاه مذهبی خود می‌دانند.
 
وی با اشاره به تخصیص اعتبارات برای احیای این اماکن متبرکه اظهار داشت: توجه به مردم به معنای تأمین نیازهای آنهاست و باید برای تأمین این نیازها تمامی مسئولان دست به دست هم دهند تا بهترین شرایط و امکانات برای خدمت‌گزاری فراهم شود.
 
نوروزیان با اشاره به اینکه بقاع متبرکه محل رجوع مردم هستند، گفت: باید دستگاه‌هایی همچون شهرداری، اوقاف، میراث فرهنگی و گردشگری در جهت فضاسازی اماکن متبرکه تدبیر کنند و بهترین جاذبه‌ها را در مجاورت این اماکن قرار دهند تا علاوه بر اینکه مردم از فضایی معنوی بهره‌مند می‌شوند، به لحاظ رفاهی نیز بهترین امکانات را در اختیار داشته باشند.
 
وی با بیان اینکه ایجاد جاذبه‌ به ویژه جاذبه‌های فرهنگی و گردشگری نیازمند ارائه طرح‌ از جانب کارشناسان، نخبگان و اساتید است، گفت: جمع‌آوری و تدوین برنامه‌ای جامع از این نظرات کارشناسانه در ارائه تسهیلات رفاهی بهتر و شایسته مردم مثمر است.
 
بر اساس این گزارش؛ همایش ملی میقات‌الرضا(ع) در راستای تبیین راه‌های خدمات‌رسانی هر چه بیشتر به زائران بارگاه رضوی، بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده با حضور شماری از مسئولان کشوری و استانی در سمنان برگزار می‌شود.
 
این همایش به منظور آشنا کردن هر چه بیشتر مردم و مسئولان با طرح میقات‌الرضا(ع) و نیز تبیین راه‌های خدمات‌رسانی هر چه بیشتر به زائران حرم امن رضوی در استان سمنان برگزار خواهد شد.
 
طرح میقات‌الرضا(ع) به منظور ارائه خدمات رفاهی و فرهنگی به زائران حرم مطهر رضوی در 6 استان منتهی به مشهد مقدس شامل سمنان، گلستان، مازندران، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و خراسان رضوی اجرا می‌شود.
 
بر پایه این گزارش؛ همایش ملی میقات‌الرضا(ع) قرار است بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، دوم بهمن امسال در سمنان برگزار شود.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما